- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 3 maanden geleden door ramon 777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 december 2010 om 14:13 #184741
Hallo
Ik heb eigelijk een vraagje over Db’s,
Drie weken geleden had ik een 2ehands proma cc gekocht, ik vrolijk naar school gereden tot ik op de rollerbank moest en een agent even een geluidsmeting wou doen.
De proma scoorde dus 108 dBNou moest ik vandaag terug voor een herkeuring voor me kentekenbewijs terug te krijgen, Dus hing ik er een lekdichte citypower onder, goed uitlaatje
Maar ik scoorde gewoon weer 97.3, kreeg me kenteken bewijs wel terug maar was maar net op het nippertjeNou ben ik er eigelijk benieuwd naar of iemand hier toevallig weet hoeveel db een nieuwe proma cc levert. (weet dat dit natuurlijk ook te maken heeft met cilinder etc)
Maar ik heb dus nu nieuwe demperwol in me proma gedaan en hem 100% dicht gemaakt, maar durf er eigelijk niet zo snel weer mee door de stad te rijden omdat die bekeuring nog al duur is (OvJ)Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft oid
grts
30 december 2010 om 14:21 #199255Proma’s staan er om bekend dat ze echt een herrie maken, dit geldt eigenlijk voor bijna (lees: niet ALLE!) opvoeruitlaatjes.
Wil je echt een stil uitlaatje + prestatiegericht is een Leovince SP wel een uitkomst.Kijk eens bij Tuning -> Uitlaten welke er allemaal zijn.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 december 2010 om 14:33 #199256Ik moet zeggen dat mijn Leovince Handmade, leovince Circuit en ZELFS mijn Proma cc met LEOVINC demper helemaal GEEN herrie maakte ! Gewoon een zacht doff “baob” geluidje en op volle toeren wel iets meer yeeeenngggg maar ZEKER NIET meer als 95Db
Misschien moet je naar je cilinder aansluiting kijken en je demper montage en misschien een Leovince demper er op maken.
30 december 2010 om 14:49 #199257Ook een Leovince SP zal na enkele duizenden kilometers een vervelend geluidje beginnen te produceren 😉
Opvoeren, en dus ook een uitlaat ,gaan helaas niet zo samen met stil!
Als het je echt om geluid te doen is, moet ik just1991 zeker gelijk geven, Leovince/i is dan zeker DE oplossing 😉Maar @ just1991; aan 95 Db zit je meteen 😉
30 december 2010 om 15:06 #199258Hmm oke ik heb nog een lange scooter demper liggen van een yasuni, misschien kan ik die passend maken:P
Bedankt voor de reacties
*toch raar vind ik dat me citypower ook 97 scoorde want dat was volgens mij de stilste optie… en hij lekte nergens
30 december 2010 om 15:54 #199259dat is dan de bevestiging dat je snel boven de 95 ofzo zit he;)
was ie goed gemonteerd aan de cilinder?
30 december 2010 om 16:19 #199260Ja zat perfect, beter kon niet
Let ik echt wel op bj een herkeuring hoor hahaHij viel ook uit als ik mn vinger tegen het einde hield dus dan is het goed he
Volgens de agent was de reden dat mijn standaard brommmer 97db scoorde, dat het al een oud brommertje was…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.