Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Aansluiting Toeter
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 11 maanden geleden door PoliniCitta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 april 2008 om 14:52 #158114
Heb een probleempje met het aansluiten van een toeter op mijn citta. 🙂
De toeter doet het wel, maar maakt constant geluid.
Heb em dus op constant aangesloten, maar dat moet natuurlijk niet. 😛
Hoe krijg ik het zo dat als ik pas op het knopje druk de toeter geluid gaat producerenZo heb ik het aangesloten:
(draadschema)
Iemand die me een duwtje in de goede richting kan geven 😀
Alvast bedankt17 april 2008 om 15:43 #158479verbind je mindraad van de toeter met je drukschakelaar en je probleem is opgelost:)
dus op jou tekening betekend het dat je je rode en groene draad aan elkaar moet knuppen en dus niet naar je koplamp
17 april 2008 om 15:44 #158480er moeten normaal toch 2 aansluitingen op je knopje zitten?
dan moet aan een aansluiting het draadje naar de energiebron laten lopen en de ander naar je toeter. als je het knopje induwt maakt hij contact en dan is het circuit compleet en toetert hij 😉
17 april 2008 om 15:57 #158481ney zou kunnen in een situatie waar er 2 draden lopen vanaf de schakelaar, alleen maakt de schakelaar waar maar 1 draad loopt, de min verbinding met het stuur( dmv een schroefje en een koperplaatje), wat dus inhoud dat er altijd + spanning staat op de toeter en de schakelaar pas achter de toeter geplaatst is waar hij de min verbind met het frame(stuur)
17 april 2008 om 16:24 #158482je pakt gewoon een accu-pack van een RC-car en sluit die aan, draadje doortrekken van achter dat bakje na voren knopje+toeter erop en klaar.
heb het ook en werkt perfect:D
17 april 2008 om 16:35 #158483Hij doet et niet zoals AAT-Racing zij dat het moet. Of ik doe iets fout. heb de drukschakelaar op de min van de toeter en blauwe draad van blok op plus van de toeter.
of doe ik iets verkeerd
17 april 2008 om 16:48 #158484je moet gewoon die blauwe draad aan de + van de toeter doen en de min van de toeter aan de + van het knopje( als het goed is heeft het knopje maar 1 draad)
want de min van het knopje is het schroefje waarmee je hem aan je stuur monteert dat is je massa;)
als je dat gedaan hebt moet hij het doen…17 april 2008 om 17:12 #158485@ sieger dat is precies wat ik zonet uitlegde:pest maar je legt het wel ff iets simpeler uit:lol
maar begrijp dus niet waarom hij het niet diet bij mattiee
maar mathias don’t worry als hij het nog niet doet kom ik er dit weekend wel ff naar kijken;)17 april 2008 om 20:03 #158486die blauwe draad van je tekening gaat van de toeter + naar de koplamp +
en die – van de toeter (groene draad) gaat naar je drukschakelaar 😉17 april 2008 om 20:17 #158487jeffrey86 :
die blauwe draad van je tekening gaat van de toeter + naar de koplamp +
en die – van de toeter (groene draad) gaat naar je drukschakelaar 😉klopt wat je zegt, alleen in zijn situatie (4 spoels elektrisch) heb je een apparte plus voor de lamp, een appart plus voor de toeter en een apparte plus voor de remlicht;)
voorde rest had je wel gelijk, alleen is dat van toepassing bij bijv. een cp blok of een minder spoels carter..18 april 2008 om 14:19 #158488Het is al opgelost! hij doet het:)
thx voor de hulp!dit topic kan wel gesloten wordenn off als mensen een problemen hebben met het aansluiten van een toeter kunnen ze hier hun problemen posten
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.