Vespa-Ciao.NL
:: Aanslagrubbers voorvork Ciao

Home Forums Techniek Framedelen Aanslagrubbers voorvork Ciao

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TifSi
    Topic starter

Ik geef de voorvork van mijn Ciao een goede beurt , nou heb ik zo’n setje van CIF met veertjes busjes en aanslagrubbers, maar deze laatste zijn zo knoerhard dat toen ik ze er in wou zetten de eerste ook direct sneuvelde, ook al had ik er eerst een laag vaseline op gesmeerd zodat hij er vlot in zou ploppen, vergeleken bij deze zijn mijn oude rubbers van 30 jaar oud nog lekker zacht en in te knijpen de nieuwe rubbers lijken meer van plastic te zijn als van rubber…
      Ik dacht misschien is het al een oud setje, maar productie datum op de verpakking is 02- 22 dus vrij recent.

Gebruiken jullie deze aanslagrubbers ook, of zijn er soepelere/ betere rubbers te koop?
      Screenshot_20230716_002644_Chrome

TifSi
      Topic starter

Niemand ervaring met deze of andere aanslagrubbers? 😕
        Anders zou ik mijn oude rubbers er weer in zetten, maar die zijn niet meer gelijk van dikte…

FonS
        Bijdrager

Ik gebruik al jaren deze setjes. Zijn inderdaad stevige rubbers, maar echt hard zou ik ze niet noemen. Misschien een slechte/afwijkende partij?
          Het is inderdaad wel nodig om ze goed te smeren, wil je ze door de vork trekken. Soms ook het gaatje in de vork een halve millimeter groter boren en vooral ook ontbramen.

TifSi
          Topic starter

Bedankt voor je reactie

Ik had de gaatjes ontbraamd en zowel vaseline op de rubbers als in de gaatjes, ik heb de gaatjes (nog) niet opgeboord, ik zag dat JMPB de rubbertjes los verkoopt, daar ga ik er een portie bestellen, komt het vast goed 😉

TifSi
            Topic starter

Inmiddels nieuwe rubbertjes besteld en in huis.
              Vanavond gaatjes halve millimeter opgeboord en opnieuw ontbraamd met de dremel, rond slijpsteentje spekglad en perfect rond… eerste rubbertje direct weer gesneuveld… 😯

Morgen maar weer een halve millimeter extra opboren 🙄 en ontbramen.

Wim
              Bijdrager

Doe er maar eens een minuscuul drupje van dit op:
                siliconenvet

En gebruik dit eens tijdens banden(die niet willen 😥 ) monteren met wat dotjes
                rondom op de hiel van de band en/of velgrand en smeer dat goed rond.
                Plots kunnen de bandenlichters de kast in.

Griffon Siliconenvet tube 125 gram | Ecotools.nl
                https://www.ecotools.nl/griffon-siliconenvet-tube-125-gram

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

TifSi
                Topic starter

hallo Wim,

Bedankt voor de tip, had ik wel in huis gehad, maar dan van molycote.

De rubbers zitten er nu perfect in.
                  Ik heb de gaatjes nog een halve mm. tot 7 mm. Opgeboord, dat is net zo dik als het dunne gedeelte van de rubbertjes en ze plopten er nu vlot in.

Ik ben inmiddels wel handiger met de veertjes/schommelarmpjes er in zetten geworden, door het vake passen, 😀 eerste keer heb ik er wel een uur per kant over gedaan om ze weer op de plek te krijgen nu lukt het in minder dan 10 minuten.

Over banden gesproken deze Ciao had zo’n harde stugge oude band er op zitten, was er niet af te krijgen, ik heb hem er gewoon met de blikschaar afgeknipt, de originele banden van mijn si heb ik nog liggen van ’84 zijn 10 jaar ouder maar nog soepel vergeleken bij dit kreng.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.