Home › Forums › Techniek › Mechanisch › aanloopkoppeling si snor
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 6 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 september 2019 om 10:29 #789892
Ik heb nieuwe aanloop segmenten gemonteerd alles goed ontroest en ontvet met remmenreiniger van de action alles goed nagelopen van koppelingsbuitenwiel en uiteraard binnenzijde van het binnenvliegwiel waar de gewone koppelingsegmenten op zitten nagekeken
maar hij blijft slippen dus grijpt niet aan!
als ik het binnenkoppelingswiel met de grote koppelingssegmenten verwijder en ik geef een slinger aan het achterwiel zie ik de aanvangsegmenten door de centrifugale kracht wel gewoon goed naar buiten komen
ik weet het even nie meer??
iemand?? groet Guido smoutBeste antwoord6 september 2019 om 13:47 #789894Startsegmenten verkeerd om gemonteerd?
Heb zo geen foto van hoe ze gemonteerd moeten worden, iemand anders misschien?
Edit:
Foto geplaatst verderop in dit topic.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.Hier zie je op het eerste plaatje hoe de segmenten horen te zitten.
9 september 2019 om 09:02 #789943Misschien schuren tot ze mat zijn, zijn de kogeltjes naar je toe gewezen? Zo ja dan kijk je net zoals Martino zei naar trekveertjes
Brommers kiek’n?9 september 2019 om 09:03 #789944Of probeer boormachine start heeft bij mij gewerkt
Brommers kiek’n?9 september 2019 om 11:50 #789947Misschien schuren tot ze mat zijn, zijn de kogeltjes naar je toe gewezen? Zo ja dan kijk je net zoals Martino zei naar trekveertjes
Dat zei of schreef ik dus niet!
9 september 2019 om 17:24 #789961Hoi beste mede Vespa coureurs,
Wat betreft de aanloopkoppeling is het probleem verholpen!!
Het was idd eerst goed ontvetten en schuren.
Maar ik had ze tegendraads gemonteerd! wat dus niet de bedoeling is!
zo ik heb het hele zooitje 180 graden gedraaid en nu hij doet het weer als vanouds.
Een halve trap op de trapper en hij pakt meteen!Dus probleem is opgelost!
Hartelijk dank voor het meedenken allemaal!!
11 september 2019 om 01:12 #790011Top, leuk dat je het nog even laat weten.
Met dit topic in gedachte vandaag toevallig nog een (betere) foto gemaakt van de juiste montage. Ik plaats ‘m toch nog even als aanvulling op dit topic.

De trekveertjes moet je er zelf even bij visualiseren.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.