Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Aankooptips vespa ciao
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 5 maanden geleden door anjapeter.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 maart 2017 om 07:27 #123453
Het Is een Ciao C31 met katalysator dus het laatste model van de Ciao. De C31 is in Nederland verkocht tussen 2005 en 2006. Nadeel van de C31 Is dat de Zylinder een 23,5mm aansluiting voor de uitlaat heeft en de keuze aan snelle uitlaaten daardoor beperkt Is. Voordeel Is dat de ( elektronische) blok vanaf fabriek een kompleet open inlaat heeft en met een Tecno uitlaat, brom klok en 10 tot 13mm carburateur de snor de zelfde prestaties heeft als de Brommer. Dit model heeft een veering onder de zadel . Als de Ciao echt in nieuwstaat is vind ik de prijs niet te hoog . Perfecte Ciaos zijn echt heel zeldzaam !
21 maart 2017 om 11:00 #123418Klopt want mijn ciao komt ook uit 2005.
Gr Sander.
21 maart 2017 om 12:04 #123424het lijkt mij dat elk model voorzien is van een km teller en deze heeft het niet, ik vrpeg welke kmstand de ciao heef en dan weet ie niet vanwege geen kmteller
21 maart 2017 om 12:11 #123425Ik ben momenteel bezig met een ciaotje die ik al een tijdje heb staan voor de verkoop.
Mocht je er nog geen gevonden hebben wellicht dat het wat voor jullie is ;).21 maart 2017 om 20:22 #123419Het probleem met een km teller bij een Vespa ciao is dat de blokken eenvoudig zijn uit te wisselen. Je kunt bijvoorbeeld een nieuwe cilinder monteren welke 0km heeft gelopen, maar je km teller geeft bijvoorbeeld 1000km aan. Ik zou aan een km teller persoonlijk niet teveel waarde hechten. Daarnaast, is het extreem belangrijk om te weten of je met een origineel snorblokje 25 of 30 km per uur rijd?:D
21 maart 2017 om 20:42 #123420dat is waar , er is geen n.a.p op de kmstand bij ene brommer, mqar het is wel leuk om te zien hoe hard je rijd en de afstand die je het gereden, ik vind het raar dat er geen eentje opzit, lijkt mij standaard bij een brommertje, of is dat ene extra optie bij aankoop ?
21 maart 2017 om 22:04 #123421Dat is inderdaad een extra optie, wat mensen nog wel een doen is een digitale fietsteller op je brommer maken.
Neem dan geen draadloze want die geven vaak storing met het motorblok21 maart 2017 om 23:09 #123422Of je zoekt gewoon een ander brommertje.
Eentje die je wel vertrouwd.
Wat wil je verwachten van een brommer die 12 jaar oud is. Ik hoop geen nieuwstaat, want dan moet je naar een winkel en een nieuwe kopen.Volgens mij moeten we het hier maar bij laten.
Succes met het zoeken van je brommertje.Gr Sander.
22 maart 2017 om 06:04 #123423ja ik heb voldoende info, het is jammer dat ze niet meer nieuw te koop zijn !.ik ga verder met zoeken ! dank jullie wel ik ben wat wijzer geworden !
29 maart 2017 om 20:57 #123461we hebben er weer eentje op de kijk, maar daar zijn geen sleuteltjes van het stuurslot en dus niet meer bruikbaar..en geen kmteller…..
is er een nieuw stuurslot in te zetten, zijn geen sleuteltjes bij of is dat een verloren zaak en nooit meer bruikbaar
km teller is deze er later in te zetten, of moet er dan ene ander voorwiel in vanwege geen aansluitmogelijkheden ?
begin langzaam meer inzicht in de vespa te krijgen….
29 maart 2017 om 20:59 #123462prijzen liggen tussen de 250 en 500 zo een beetje !
29 maart 2017 om 21:33 #123463Volgens mij ben je een beetje te kritisch en selecteer je op punten die voor Vespa Ciao’s veel minder relevant zijn dan bij bv. een nieuwe scooter of auto.
Punten waar ik persoonlijk op zou letten:
– Lakwerk. (Origineel of opnieuw gecoat/gespoten)
– Werking van het blokje, voorkeur elektronisch ontstoken. En snelheid.
– Slijtage aan de koppeling/achternaaf.
– Werking van de verlichting.Randzaken zoals een stuurslot of kilometerteller kun je zelf eenvoudig aanpassen. Als je een Ciao voor een goede prijs kan kopen zou ik niet op zulke pietluttige zaken afhaken.
30 maart 2017 om 05:26 #123464mooi ik wilde ook weten of ze eenvoudig waren aan te passen, ik kan niet inhaken als ik niet weet of het eenvoudig is aan te passen, bv een stuurslot vernieuwen of een km teller toevoegen, als dat onmogelijk is dan weet ik dat voor de aankoop i.p.v verrassingen achteraf…..! en aangezien hier op zo een forum mensen zitten met de kennis en ervaring is dat reuze handig voor mij..zo heb ik eens iemand bij mijn zeiljacht gehad de halve dag omdat hij er zo eentje wilde kopen en heb ik hem gewezen op alles waar hij op moet letten en wat het kost, was ie reuze blij mee ! ik vind forums soms een uitkomst..
zo is het ook met de prijs van een ciao,
wat kost een nieuw contactslot inlaten bouwen ?
wat kost de kopppeling vernieuwen ? totaal.
wat kost een km teller achteraf inbouwen totaal.Kan dat vermoedelijk prima zelf dat dan weer wel….ik ga morgen denk ik kijken bij eentje als de info compleet is.
Anders wordt 350 euro volgende week 550 euro voor de zelfde ciao..hij is voor mijn vrouw en die is uitermate kritische qua kwaliteit
welke ik koop daar komt dan een fotootje van.
ik zorg dat ie 100% is met nieuwe banden voor en achter als ze al iets wat ouder zijn, carburator ultrasoon reinigen, brandstof filter er tussen, nieuwe v snaar en nieuw bougie…alles kabels smeren en afstellen….poetsen met carnaubau wax. nieuwe km teller erin……….nieuw contact slot dus dat komt er alemaal nog ff bovenop qua prijs..
maar dan kan ik hem ook met een gerust hart aan haar geven ! zo zit ik in elkaar en zo werk ik !
30 maart 2017 om 08:29 #123465Ik weet niet of je zelf een beetje kunt sleutelen?
Hier kun je hier makkelijk onderdelen bestellen:http://www.jmpbonderdelen.nl
De link staat ook rechts bovenaan de pagina, JMPB.Hier kun je ook uitzoeken wat alle onderdelen kosten.
Ik zou zeggen, onderdeeltjes bestellen en zelf uitzoeken, spul er zelf opzetten.
Moet je wel zin in hebben natuurlijk,..
Alles spreekt wel een beetje voor zich, het is niet zo moeilijk en alles wat je niet weet kun je hier vragen natuurlijk.En wat Florian zegt zijn wel de belangrijkste puntjes om op te letten, de rest is klein spul en kan het best zelf gedaan worden, er moet altijd een beetje liefde in de Vespa gestoken worden.
Als je hem kant en klaar wil, betaal je daar meestal ook voor.<3 Thunderstone
Check mijn perso!30 maart 2017 om 19:16 #123466vespa ciao is gekocht ! in vrijwel nieuwstaat, met een zeer goed slot erbij .
orgineel ongesleuteld en in vrijwel nieuwstaat verkerende ciao.
zelf benzine mengen, dat doe k in een jerrycan voor mijn vrouw.
geen enkele roest en vrijwel gene krasje…..
alleen geen km teller en geen stuur slot sleuteltjes, maar dat schijnt veel voor te komen, en het remlichtlampje doet het niet, dus dat moet ik repareren, hij loopt iets harder er zit een crome uitlaatje onder, wel de zelfde maat en uitvoering als origineel, ik vermoed zo een 35-40 km p/h.
maar hij ziet er uit als compleet nieuw in zeeblauw !
dus geslaagd.
dak jullie wel voor de feedback !
de aanschaf was 330 euro,-
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.