Vespa-Ciao.NL
:: Aankoopadvies blokje samenstellen

Home Forums Techniek Opvoeren Aankoopadvies blokje samenstellen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

icecubes
    Topic starter

Hallo,

Ik heb enkele vragen.

Ik heb op dit moment 2 citta’s puur voor de hobby/ontspanning/sleutelen.
      Nu wil ik er graag eentje helemaal uit elkaar halen en opknappen.
      Graag zou ik wat adviezen willen hebben met betrekking tot het motorische gedeelte.

Er zit nu een origineel contactpunten blok onder met kickstart, ik wil graag een blok met elektronische onsteking.
      Ik wil graag een snel blokje maar wel duurzaam en betrouwbaar. Een aantal onderdelen mogen tweedehands zijn zoals het carter, vliegwiel, cdi, onsteking en uitlaat. Cilinder, kop, zuiger en krukas wil ik het liefst nieuw.

Budget maximaal 500 Euro.

Ik heb aantal vragen :

– Kan ik het kickstartgebeuren van mijn CP blok overzetten op een electronisch blokje?
      – Keuze voor een standaard tweedehands carter of een Speedengine o.i.d. Is het de meerprijs waard?
      – Welke set-up raden jullie mij aan?

Kort gezegd, ik heb een complete citta met een cp kickblok en ik wil graag naar electronisch blok.
      Wat zouden jullie doen met max 500 Euro om een volledig gereviceerd blok te bouwen waarbij lekker optrekken en betrouwbaarheid belangrijk is.

Alvast bedankt voor jullie input.

SuperSi
      Bijdrager

antwoord op je vragen
        -ja dat kan, het klein carter helft kan van je groot CP carter helft worden gescheiden en op je Elektr.carter helft geplaatst worden
        -aangezien je je kickstart wilt houden zal je een groot elektrisch carter helft moeten vinden, maar dat is niet zo moeilijk.
        een speed engine zou aan meerwaarde toevoegen, maar als je de kickstart wilt houden zal je een kick speed engine moeten vinden en dat is niet makkelijk.
        – je set up is totaal afhankelijk van wat je wilt bereiken. voor lekker hard optrekken zou een vario een goede keuze zijn.
        voeg daarbij een elektrisch carter toe met kickstart en een DR70Evo cilinder of een 43mm Polini W-poort cilinder.gianelli citypower uitlaatje erbij en je zal een blok hebben dat de komende 7000 km niks nodig heeft.
        dat geheel gaat ongeveer een 60km/u rijden

Jelle
        Moderator

Ik zou voor een andere uitlaat gaan, proma cc of polini top one en inderdaad de DR43mm evo is een hele goede keus.

Mocht je niet perse het kickgebeuren willen behouden is een polini evolution engine of simonini zij inlaat natuurlijk een erg mooie optie, dan kun je in combinatie met de DR evo en een knappe uitlaat, zeer mooie snelheden halen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.