Vespa-Ciao.NL
:: aangepast carter foto ff goedkeuring hebben

Home Forums Techniek Opvoeren aangepast carter foto ff goedkeuring hebben

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jeffus
    Topic starter

hej hallo,

me vriendin der citta loopt 30 niet echt boeiend dus ze wilt iets harder en ik wou toch het blokje een grote beurt geven nu heeft een maatje van mij een cartersetje aan mij gegeven ik wou even weten of ik hier mee kon rijden of niet? ik weet het is nie maximaal gedaan ook is hij niet met een 13mm boortje aan de slag geweest enkel beetje vijlen

setup word 13/13 met 50cc dit carter deel en een leovinci krul
      mijn vraag is deze te gebruiken of niet? blokje hoeft geen mega snel blok te zijn gewoon klein beetje wat extra’s

TvA Tuning
      Bijdrager

dat ziet er wel goed uit hoor:D :thumb

G-no
        Donateur

kan je zeggen dat deze aanpassing niet noemenswaardig merkbaar is. ook lijkt het inlaatvlak (kan ook door de foto komen) nogal bekrast, wat de prestaties ook niet ten goede komt. gewoon je eigen carterdeel pakken en zelf het inlaatje ff goed doen, ook uitboren dus.

TvA Tuning
          Bijdrager

ja dat is wel waar het lijkt wel bekrast maargoed het is toch best netjes uitgeveild?? vind ik dan alleen hij is iets in de breedte gegaan ..

TimoO_
            Donateur

hij mag nog wel ietsje meer hoor :thumb

jeffus
              Topic starter

het setje had aanslag dat heb ik weg gehaald maar krasjes zijn nie overdreven hoor 🙂 maar hij ken groter? tis de bedoeling dat ie niet te hard gaat tis wel voor werk vervoer alleen iets harder als 30 😛

maare is ie nie te hoog gegaan? dat was eigenlijk meer me vraagt 🙂

sieger
                Bijdrager

je kunt tot zover gaan;)

jeffus
                  Topic starter

jah dat weet ik maar het word geen super setup he 🙂 word geen racer ofzo maargoed als ie goed gekeurt word zet ik hem om 8uur inmekaar zoniet gaat ie de bak in 🙂

hansieb
                    Moderator

Inlaat is zat groot voor een 50cctje … tuurlijk hoeft die niet groter.

Zo zal die wel 45-50 halen als het goed is.

sieger
                      Bijdrager

maar als je hem harder wil laten lopen…
                        watvoor poelie heb je er nu op
                        je kunt er natuurlijk een kleinere poelie op doen;)

jeffus
                        Topic starter

ik heb poelie 95 erop zitten maar hij trekt nie zo hard als ik er een kleinere op doe dat is juist wat ze wilt hij trekt nu wel lekker maar gaat nie harder als 30/35 met 12.10carb en had nog een 13/13 leggen en een leovinci krul uitlaat maarja dan wil ik wel die inlaat iets groter hebben als ik naar 13.13 ga nu snap ik dat het extremer ken want ik zelf heb het ouwe blok van fons met dr70 en door getrokken spoelers maarja me meisje moet er elke dag op rijden vanuit beverwijk naar haarlem ze doet er een uur over met het blokje van nu maar ze vind hem nie zo heel bezonder rijden en wilt gewoon iets sneller 🙂 ze wilt dus niet scheuren 😉

nouja als ie goed gekeurt is ga ik hem zo in mekaar zetten 🙂

ArvidW
                          Donateur

@sieger, als je 1:18 wilt rijden met je 50cc’tje wel ja:con

Inlaat is groot zat, zeker voor wat je ermee wilt gaan doen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

jeffus
                            Topic starter

oke even een probleempje blokkie is bijna in mekaar enkel ff onsteking afstellen maaaaaar de onsteking past nie ik heb een nieuwe via jmpb verkregen nu als ik me ouwe onsteking erin doet krijg ik het schroefje er gewoon in doe ik de nieuwe erin dan krijg ik de schroef er gewoon niet in moet ik dan iets afvijlen van dat gedeelte die zorgt dat ie open en dicht gaat? hier ff foto’s

hier zie je het schroefgaatje wel gewoon zitten dit is met ouwe onsteking

hier zie je hem niet zitten met de nieuwe onsteking ik heb het gevoel dat het rooie gedeelte wat ik aangeef met de rooie pijl iets te lang is waardoor ik hem nie meer ken kantelen als ik hem nu vast zou schroeven staat de onsteking een heel eind open dus krijg hem nie afgestelt ken ik hem dan iets afvijlen zodat het wel past?

hoop dat iemand me verder ken helpen hiermee 🙂

ArvidW
                              Donateur

Ja, gewoon vijlen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

Michel
                                Bijdrager

Dan moet je even iets uit de gleuf vijlen waar je hem in vast draait. Dit probleem is bekend.

Als je die gleuf niet aanpast en je draait hem aan, dan schiet hij weer terug waardoor je afstelling voor niks geweest is 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.