Vespa-Ciao.NL
:: AC RACING Vespa collectie

Home Forums Perso’s Collecties AC RACING Vespa collectie

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 634)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AC RACING
    Topic starter

Vandaag FF wezen poetsen.

speedbuxy
      Bijdrager

Dat ziet er nog als nieuw uit ja:thumb

AC RACING
        Topic starter

Gezien de staat van de onderdelen heb ik net als bij de vertanding ervoor gekozen om het blokje alleen op te poetsen.
          Normaliter zou ik de carters even parelstralen, boutjes vervangen en plastic delen vernieuwen. Maar juist hierbij vind ik het niet nodig.
          De brommer is plusminus 28 jaar oud, en daar horen wat grijze haren bij. Onderdelen zoals kappen(brug) vind je ook niet meer in nieuwstaat, dus dan lijkt het in mijn optiek erg vreemd als er een spiksplinter nieuw blok en naaf onder zit. Vandaar dat er maar 1 ding op zit, en dat is: poetsen, poetsen, poetsen!!!

Leuk detail is dat het blok nummer 2363 is. Oftewel, de kans is zeer aannemelijk dat er zeker meer van zijn geproduceerd.

speedbuxy
          Bijdrager

De Bravo 2 speed is zo te zien dus amper bereden.
            Durf nou al te stellen dat dit je beste koop van 2016 is:thumb

Martino
            Moderator

Hey Alex, Ik vroeg juist om je bloknummer gezien deze ook worden bijgehouden. In het lijstje bij de Superbravo staan ook mijn nummers.

bron http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=32957

Je nummer komt wel heel erg dicht bij een van mijn blokken. En Wilk zal vast weer wat kunnen updaten.

DinoH
              Donateur

Gaaf hoor, 2 speed! Ben je van plan om hem motorisch gewoon origineel te laten?

AC RACING
                Topic starter

@bux: helemaal mee eens! Echt het koopje van het jaar!
                  @dino: ja zoiets unieks hoor je niet te verpesten door er een race monster van te maken. Daarom is origineel het keyword bij dit project

Wilk1985
                  Moderator

Martino :
                    Hey Alex, Ik vroeg juist om je bloknummer gezien deze ook worden bijgehouden. In het lijstje bij de Superbravo staan ook mijn nummers.

bron http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=32957

Je nummer komt wel heel erg dicht bij een van mijn blokken. En Wilk zal vast weer wat kunnen updaten.

Uiteraard doe ik dat met plezier, Alex zou je hier: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=32957 ook de nodige nummers etc kunnen plaatsen? Dan zal ik het verwerken.

Mooi werk trouwens op het bloje, paasweekend is goed besteed!

AC RACING
                    Topic starter

nog een kleine update van het 2 speed project:

Enkel moet ik nog op zoek naar nieuwe achterveren (exact dezelfde sebac of lookalikes) en naar 1 of 2 rode domino handvaten.
                      verder denk ik dat ik dan compleet ben voor de restauratie. als iemand dit heeft liggen, of iets weet te liggen; laat me dit aub. graag weten!

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Lekker bezig Alex begint alweer een net beestje te worden!

Welk type domino handvatten zoek je precies heb je wellicht een foto?

Die trappers lijken mij echter niet origineel als ik ze zo zie en vergelijk met wat google pics ga je deze nog omwisselen?

AC RACING
                        Topic starter

Het betreft deze onderdelen:

Tot dusver ga ik er nog vanuit dat deze trappers onder de Duitse versie zijn geleverd, maar heb wel een setje piaggio trappers apart liggen voor als dit niet zo mocht wezen.vandaar dat ik voor stickers en dit soort details eigenlijk wel wat folders oid kan gebruiken.

Wilk1985
                          Moderator

IK heb mijn Duitse/Nederlandse bibliotheek er even bijgepakt, ik kwam geen 2-Speeds tegen maar wel de Bravo in jouw kleuren.

Zie hier de 4 spaaksversie:

En hier de 5 spaaks:

Zoals je ziet zitten er best nog wat verschillen tussen deze 2 versies, het verschil zit niet alleen in de velgen.

Ik denk dat je hier wel wat mee kan, succes :thumb

AC RACING
                            Topic starter

toch even een tussentijdse update van de Superbravo.
                              Voor een aantal weken geleden ben ik trots vader geworden van dochter Malou. Op het moment gaat uiteraard daar mijn vrije tijd naar toe:)
                              Helaas nog geen foto kunnen schieten van het eindresultaat van de SB. maar al wel een sneak preview van het eindresultaat.
                              de SB is nu voor 99% weer in zn glorie hersteld. Enkel moet ik ooit nog eens een netter zadel en veren zien te vinden.

hansieb
                              Moderator

Erg nice 😉

Had je nu alles ook nog opnieuw gespoten, of zijn er ook nog delen opnieuw gecoat?

AC RACING
                                Topic starter

de velgen zijn opnieuw gecoat en de rest van het staal staat in de lak.

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 634)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.