Home › Forums › Perso’s › Collecties › AC RACING Vespa collectie
- Dit onderwerp bevat 633 reacties, 116 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren geleden door AC RACING.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 april 2008 om 19:22 #428792
grote respect daarvoor!!, k wou dat ik er 30 had, maar kom wel aardig in de buurt als ik zo door ga;)
maar wil uiteindelijk wel de complete vespa familie bij elkaar brengen, dus dat betekent sowiesow nog een grillo, bravo, superbravo, boxxer enz.. dus mn collectie gaat nog verder groeien:)jaja!! echt weer een mooie aanwinst @ huize AA-T: 3 complete vario setjes!!! zeer compleet en als nieuw, zelfs de remsegmenten lijken nog als nieuw, dus dikke plus voor FB HOF!!
2 van de setjes zijn voor mij(alex) en 1 gaat naar AA-T(alrik) nu heeft alrik alvast een vario voor zijn ciao naast zijn si, en heb ik een vario voor de citta en de ciao ( onder de si heb ik eergister al een vario setje gemonteert)
dat komt op 5 setjes @ huize AA-T!!=)
4 april 2008 om 17:27 #428907Moooie aanwinst man! Wil je toevallig zo’n gepolijste koppelingschaal met die van mij ruilen?:P
8 april 2008 om 19:46 #429071zo ik heb vandaag maar ff het blokje van de ciao aangepakt.. deze was hard aan revisie toe dus heb dat maar ff gedaan.. ook heb ik direct maar ff de inlaat aangepast naar 13 mm en heb ik de flow iets verbeterd. morgen knal ik het blok weer in elkaar en monteer ik direct de kickpedalen, en mischien ook nog wel een vario.

8 april 2008 om 22:23 #429083Blijft toch vaag, de inlaat van een kickblok:con
Volgensmij verliest zo’n blokje zat carterdruk door die diepe inham:|
Voor jou ook respect hoe je nu bezig bent hoor
30 brommers is eigenlijk IETS te veel:con
Ik wil de Vespacollectie ook nog eens compleet maken,…tenminste, dat ik ze allemaal eens gehad heb.
Ik hoef alleen nog maar de grilo:D
5 kicksetjes is inderdaad zat
Ik wil niet opscheppen maar ik heb er zelf momenteel 7 of 8, er is een moment geweest dat ik er 10 had8)13 april 2008 om 18:32 #429250ook mn ciaotje is weer een onderdeeltje rijker;) 1 maal varioo!!:P en jah ik heb nog steeds mn kickpedalen niet gemonteerd..

ook zie je op de achtergrond dat de si ook een varioklok+ koppeling heeft alleen heb ik daar de voorvario vanaf gehaald aangezien ik deze direct wil vervangen voor een speedcontrol, of multivar..
btw.. bad news.. mn inlaat is afgeknapt:boos dus die moet er binnenkort eerst weer op gelast worden voor dat ik weer op ,mn ciao kan rijden.. mischien haal ik hem dan direct wel helemaal uit elkaar en en las ik een stang ertussen en breng ik em direct langs de coater tezamen met mn citta.. dan kan ik hem direct in 1 keer goed opknappen.
ook heb ik de zwarte ciao ff aangepakt en van wat andere onderdeeltjes voorzien, deze gaat bij deze nu dus ook de verkoop in, aangezien ik nu ff wat meer ruimte wil creeeren voor de andere lopende projecten( mirage si & kar) en voor projecten die ook 1 dezer dagen gaan beginnen( roze ciao, citta & tiffany).
hier nog een plaatje van hoe hij er nu uit ziet..
de zwarte ciao is onder voorbehoud zaterdag verkocht, dus heb ik dikke winst behaald uit dit vepsjuh:)
29 mei 2008 om 22:54 #430626zo opgeruimt staat netjes ciao #7 is de deur uit voor een mooi bedragje van 70 eurie;) ik wens de nieuwe eigenaar er veel plezier mee.. ik ben weer van wat troep af=) .. alex
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.30 mei 2008 om 07:08 #430628Mooi opgeruimt staat netjes!
30 mei 2008 om 21:04 #430632
stfu>>jammer dat de volgende eigenaar er geen fuck mee kan mhuhahaha
31 mei 2008 om 09:42 #430642foto’s spreken voor zich;)

en nu kan het hardhouten dakje erop=) en jaah toch ook maar met een subwoofer van 12 inch a 500 Watt 😀

31 mei 2008 om 09:47 #430644haha gekke alex met zn box 😀
Beter fix je wel ff iets dat GOED wat waterdicht is over die box heen.
Leip ding 😀
31 mei 2008 om 11:24 #430647Kom straks wel ff langs 😀 hopelijk is die morgen 100% af!
Ik begrijp nu ook het nut van verende voorvorken 😀 voor de subwoofer dus ha
31 mei 2008 om 14:39 #430650Ziet er al goed uit

Alleen had ik je sterk aangeraden om de trekstanng te verstevigen door er een profiel ofzo onder een hoek van 45 graden op te zetten ter versteviging.
Omdat je hem al geverft hebt lijkt het mij dat je dat dus niet meer van plan bent:con
Ik hoop echt voor je dat het het gaat houden, maar ik vrees het ergste!:o
Kan zelfs rampzalig aflopen met +/- 20 Vespa’s met 60 km/h achter je:|
Maargoed, daar zullen we maar niet van uit gaan.
Hopelijk test je hem grondig;)
Succes verder
31 mei 2008 om 16:09 #430653op het moment bied het voor mij ff geen meerwaarde door er nog diagonalen op te plaatsen , ik zit dan eerder nog te denken aan een doorlopende stang vanuit de dwarsbalk, maar dat kan altijd nog tzt. aangepast worden. wel zet ik er voor de securety een breakkabel aan vast dt de kar tenminste in lijn achter de brommer blijft hangen en het geen gevaarlijke situaties kan uitlokken.
8 januari 2009 om 21:58 #436258Afijn ik ben er weer, na meer dan 200 dagen nix meer van me te laten horen..:o
maar ben rustig begonnen aan het opknappen van de tiffany.
tot op heden heb de hele tiff kaal gestript en kan ik beginnen aan het opknappen van de lak..
ook ben ik op zoek naar een set mooie velgen die in mijn tiff passen.. t blijkt namelijk nogal lastig om aan een losse velg te komen dan een kompleet wiel in zn maat:P, maar dan kan ik eindelijk de niewe wielen spaken.. iig komen zowel voor zowel achter 36 spaken in het wiel..
voor de rest is het een kwestie van alles opnieuw bekabelen en opbouwen, en dan is de tiff klaar..
maar dat is lang nog niet zover..;)wel heb ik een blokje in elkaar gezet die ik onder de tiffany wil zetten, ofwel een std. blokje dat mooi 25 loopt.
nou heb ik voor een tijdje terug een blokje gekocht waar een contactpunt vervanger-ontsteking op zat, en heb deze gepland om op de tiffany te zetten, alleen nou heb ik de ontsteking voor tijden terug uit een carter gehaald en vraag me dus af of dit goed geïnstalleerd heb: zie foto:

laat je niet door de foto’s vertekenen dat de gele kabel van de lichtspoel naar de andere spoel loopt, want dat is niet zo:P deze loopt gewoon naar zijn originele plekalleen dan onder de andere spoel langs..(ehh..jahh die kabel is grooot):P
het zou mooi wezen als iemand mij kon vertellen hoe deze ontsteking heet , of nog belangrijker.. doe sluit ik dit aan…
laat maar weten..8 januari 2009 om 22:07 #436259Gaaf om weer wat te horen ali, je snapt dat ik je geen vriendinnen uitlever om in je schuur weg te kwijnen! Ook al heb ik zelf geen drol uitgevoerd…hehe.
Ik ben benieuwd naar de vorderingen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.