- Dit onderwerp bevat 125 reacties, 34 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 oktober 2007 om 17:27 #274224
is mooi man, is eens wat anders.
vind het zeker heel gaaf staan, vooral als hij gemonteerd is nog meer
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 oktober 2007 om 11:34 #274232
N!CKsachterkoppeling ziet er zeer vet uit, een ‘special’ achterkoppeling

zeer mooi gemaakt met dat aa-t erop, en ook zeer mooi gespoten.
suc6 verder21 oktober 2007 om 13:09 #274234het blauwe wat je ziet, is van dat speciale verftape, dus zo had ik m absoluut niet gehouden
verder is het niet met water gedaan, maar met een plastic zak, heb wel even zitten te twijfelen om het druppeleffect met water te doen, heb het een paar keer op een stuk hout uitgeprobeerd, lukte wel, maar supermooi vond ik het niet worden en denk dat ik dan zeker in de problemen kom met alle hoeken en rondingen..
zou vandaag proberen nog een mooie foto met de macro-stand te maken..
tis alleen een beetje klote dat mn camara half aan gort ligt, hij moet nu aan/uit door de accu :pWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.15 december 2007 om 01:20 #262654eindelijk mn overmaatse zuiger binnen naar lang wachten (3maand)
dit was niet aan jmpb te wijten, maar aan polini zelf..heb overigens ook een nieuwe polini kop binnen, maar vind hem erg slecht afgewerkt, deze moet ik dus nog even mooi afwerken..
is der trouwens iemand die me kan helpen met de ideale squishwaarde voor mn cilinder?
enkele aanpassingen aan mn kop is geen probleeemde digi camara ben ik even kwijt, maar kijk wel even of ik er een paar foto’s van kan posten
overigens is der ook een ander pakketje in bestelling, maar daarmee wacht ik nog even mee met posten
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.15 december 2007 om 11:39 #262655Go Alrik, zo te zien en te horen word het een heel mooi ciao’tje, wel kl*te zeg dat je 3 maand moet wachten op polini voor een zuigertje, maarja tis wel een racing kit he toch, die zijn zeldzaam en zullen bij polini ook ergens onderaan in het magazijn liggen waarschijnlijk.
Ben benieuwd wat dat andere bestelde pakketje mag wezen, we horen het wel.

Succes met de vorderingen, maak er wat moois van.TICKLING BARN30 december 2007 om 23:32 #262783Hey,
Echt vetjes die achterkoppeling zo. Vind het echt geslaagd.
Wanneer zijn er nog wat vorderingen:)
En kan het dat je een voetrem gaat monteren op deze ciao? Dat dat je laatste bestelling is? Want dat zou natuurlijk echt vet zijn dan.
Veel suc6 nog.
16 april 2008 om 14:48 #264459Deze ga ik zeker volgen!! Vet frame man, ben benieuwd, Successs!(Y)
10 juni 2008 om 16:05 #265287
gido-vespaben je al weer verder ?? ben erg benieuwd;)
28 september 2009 om 10:01 #275040Ubermooi frame en die goude vario is ook niet mis, als t maar niet gaat blakeren:(
28 september 2009 om 12:41 #275041ohjaah.. heb ook nog een ciao staan
eigenlijk best wel erg, zie dat ding continu in de schuur staan bij kalex maar er is de afgelopen tijd niks aan gebeurd.
behalve dan dat ik ‘m opnieuw moest schorsen.ik denk dat het voor mij wel een goed idee is binnenkort het laatste laswerk af te maken om vervolgens het frame mee naar huis te nemen, dan zie ik ‘m wat vaker en heb op het moment ook zeeën van tijd aangezien ik aan huis gekluisterd zit 🙁
het plamuurwerk zit er ook bijna op en verven is zo gebeurd.ik zit alleen met 1 probleem..
ik wil er heel graag (voorop) dubbele schijfremmen monteren.
alles is al binnen, schijven, klauwen, verdeler, kabels, enz. enz. enz.
Maaaaaaarrr… dit is een klusje wat ik absoluut niet zelf kan.
ik kan een beetje amateuristisch lassen, maar dit moet extreem secuur gebeuren en dat vertrouw ik mezelf niet toe.
er moet gedraaid en gefreesd worden, iets waartoe ik geen bereik heb of kennis in heb.dus mocht er iemand zijn die mij wil helpen of iemand kent die mij kan helpen
let me know..! (ik snap natuurlijk dat dit niet gratis gaat..)Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.28 september 2009 om 14:31 #275042Wat moet er precies gelast worden?
28 september 2009 om 15:10 #275043Martijnvanheerde :
Wat moet er precies gelast worden?de klemmen op het voorvork waar de klauwen aan bevestigd worden etc.
29 september 2009 om 09:50 #275049Zal het nog even aanvullen..
– Remklauwen op het voorvork.
– “Hoefijzer” op het voorvork.
– Daarnaast de schijfrem adapters op de velg (hier komt dus ook het draaiwerk om de hoek kijken).Dit is tenminste het secure laswerk, de rest durf ik zelf wel aan.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.29 september 2009 om 13:37 #275056Ik kan opzich goed en stevig lassen, heb alleen nog geen verstand van het kromtrekken….
14 april 2010 om 10:52 #277221Zo.. Inmiddels is er weer een beetje leven in mn ciao gekomen.
Na het één en ander te hebben gelast is Alex zo lief geweest :knuffel mn frame langs te brengen.Sinds ik er weer mee begonnen ben is er best veel gebeurd, het is er alleen niet echt aan af te zien.
De vorderingen zijn:
– Onder de tank zijn 2 buisjes gelast, deze begeleiden in de toekomst mn kabels, tussen de buisjes laat ik de buitenkabel weg.
– Rechterkant van ’t frame is uitgerust met een bakje voor een kleine accu.
– Alle naden, kieren en binnenkant achterspatbord is ingesmeerd met nadenkit tegen roestvorming in de toekomst en zodat de brommer een beetje kan bewegen bij de naden zonder dat de plamuur knapt/scheurt.
– Balhoofd is aangepast voor een citta voorvork (er komt geen ebr meer in).
– Hele brommer is (grof) glad geschuurd.
– Brommer is in de zinkspray en 1k epoxy primer gezet tegen roestvorming in de toekomst.Wat nog moet gebeuren alvorens het lakken:
– Nog een beetje plamuur, kit en schuur werk (helaas moet de kit zo’n 2 weken drogen voor het te schuren is).
– Frame aanpassen voor een zij-inlaat (eurocilindro turbo en pinasco)
– Nummerbord verlichting kopen.
– Bedrading verlichting achter & nummerbord wegwerken.
– Complete voorvork en velg klaar maken voor schijfremmen.
– Voetrem aanpassen.
– Kappen aanpassen voor het accubakje, carburateur aan de zijkant.
– Etc. etc. etc. ik kom altijd wel weer iets nieuws tegenHier nog even een paar foto’s:
Het accu bakje:

Kabelgeleiders onder de tank, in de buisjes draai ik stelbouten.
Ik heb 4 gaatjes, voor de; gaskabel, decompressiekabel, handchoke en elektriciteit.
De achterrem wordt bediend middels een voetrem.

De citta voorvork gemonteerd:
Hier heb ik trouwens enorm geluk mee gehad, het onderste lagercupje wou niet klemmen en had zelfs duidelijk merkbare speling. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar een klap gehad op de voorvork.
Ik werd al even bang met een nieuw frame te moeten beginnen al had ik dan eerder de keuze gemaakt de cup vast te lassen.
Maar gelukkig, een geluk bij een ongeluk, voor de citta voorvork moet het balhoofd ingekort worden, ik heb 10mm boven, en 5mm onder weggehaald. Na deze ingreep klemt het lagercupje gelukkig weer helemaal goed!
Het gaat nog wel een ramp worden dat ding te schuren, na een klein stukje te hebben geschuurd kwam ik erachter dat de voorvork daar 1,07mm dikke verf heeft bestaande uit: witte poedercoating, primer, roze verf, primer, paarse verf, en vervolgens hebt 1 of andere kwast, met een kwast de voorvork zwart gekwast :con

Vindt de lijn van de hele brommer wel echt mooi geworden 🙂En nog eventjes een voorbeeldje van de nadenkit, hierdoor kan er geen water meer in blijven staan en hoop ik dus eventuele roestvorming in de toekomst te voorkomen:

En zodat de plamuur niet knapt/scheurt bij het bewegen van de brommer. Je kan op deze foto ook wel zien dat er nog even 1 keertje overheen gekit moet worden.

Deze foto’s zijn nog allemaal van voor het spuiten en schuren (al zit hij hier al wel in de zinkspray).
Aangezien ik epoxy primer nat in nat heb gespoten met filler wil ik de lak nu wel even goed laten uitharden alvorens ik weer verder ga. Officieel duurt het iets van 24 uur eer het uitgehard is, maar op de plekken waar is gekit duurt dit iets langer. (En ja, deze kit is overschilderbaar.)Ohja, heb ook nog even met het RDW aan de lijn gehangen, wil zo min mogelijk problemen met de politie als dit ding op het asfalt rijdt. Ik had nog even 2 vragen.
1. Is een voetrem toegestaan als vervanging van de remhendel?
Ja, zolang dit de remweg niet negatief beïnvloed.
2. Mag het nummerbord aan de zijkant? (Ik wist het al wel, maar wou uitzondering aanvragen).
Nee, absoluut niet. Er is ook geen uitzondering mogelijk, zelfs de motoren/choppers die je zo ziet rijden zijn volgens de Nederlandse wetgeving motorvoertuigen fout bezig. Hij mag enkel aan de zijkant op het moment dat er geen uitstekende delen zijn en de nummerplaat volledig zichtbaar/leesbaar is, ook als je aan de andere kant staat.Ik snap dat ik wel uitstekende delen heb door het nummerbord zo te plaatsen, maar het zal niet meer uitsteken als de kappen, ik hoop dus dat oom agent het hier ook mee eens is.
Verder plaats ik het nummerbord iets verder naar achter door middel van opvulbusjes.
Ook wou ik nummerbord verlichting monteren om aan oom agent te kunnen laten zien dat ik er alles aan heb gedaan het nummerbord goed zichtbaar te maken.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.