- Dit onderwerp bevat 125 reacties, 34 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 september 2007 om 20:26 #273768
:bloosMss even een domme vraag, maar wat heeft zo een aangepast cilinderhemd voor een nut?
Ik vind het wel zeer geslaagd gelukt!!! Echt mooi afgewerkt en zal zeker nice rijden!
24 september 2007 om 22:09 #273772Flow verbeteren in het carter ?, het is wel leuk gelukt alleen denk ik dat het een beetje verhaal zoals bij ciaocross.
Daar heeft zon gekko ook heel zijn deps gedaan , leuk hoor maar ik vond hem echt schijt lope onderin weinig tot niks daar doe je het dan voor.
Meestal tune je de uitlaatpoor omdat je hier gewoon goede marges kan aanhouden daarom zou ik gewoon de uitlaatpoort hebben verbreed ipv hele spoelers er bij te gaan maken.
Ik sta er best wel kritisch tegen over omdat als dit allemaal kon waarom zou polini / malossi dit niet gedaan hebben, de fluiters zou polini dan al veel groter hebben gemaakt maar dit hebben ze niet gedaan …. waarom vraag ik me dan af het lijkt me niet de bedoeling dat ze 3 – 4 x zo groot zijn anders had polini ze niet zo klein gemaakt.
Ik begrijp dat ze bij cilinders natuurlijk een zeer veilige marge overhouden kijk maar naar de spijl van de deps poort, maar dan vraag ik me ook af in hoeverre kan die verkleint worden etc.
Misschien denk ik teveel in hokjes maar dat grote getune / gehak waar iedereen de laatste tijd over denkt / doet teveel van het goeie is en hierdoor een cilinder opeens belabbert gaat lopen.
24 september 2007 om 22:22 #273773heb je wel gelijk in.
meestal hebben ze door dit soort tuning onderin minder kracht.
maar worden het wel echt toeren monstertjes.
en waarom dat malossi of polini dit niet doen?
ik denk om de levensduur e.d. te verlengen.
en je hebt minder kans dat je zuiger veer ergens blijft hangen.
noem maar op.24 september 2007 om 22:32 #273774Heb je ook wel gelijk in joey , maar ik denk dat het gewoon allemaal teveel is.
Maar volgens mij wou alrik dit op een simo zijinlaat met ? 21mm carb gooien en met vario. Sowiezo zit je dan al wat veiliger onderin omdat je met top toeren wegtrekt (vario).
Het lijkt me teveel vna het goeie wat er nu allemaal met dit kitje is gedaan. Maar we gaan het zien maybe heb ik het bij het rechte eind of maybe loopt die wel geweldig.
We gaan het zien hopelijk , als alrik de ciao ook eens afmaakt.
Is er niet zoiets dat je je uitlaatpoort te groot mag maken? ik zit niet zo in het cilinder gebeuren en wat er wel en neit aangepast kan worden. Is het totale oppervlakte van de uitlaatpoort met die fluiters nu niet veel te groot en hoe kom je hierop?
24 september 2007 om 22:33 #273775Er is bij alle vespa cilinders verbetering aan te brengen, die dingen zijn allemaal tam gepoort. Het probleem is en blijft dat ze eigenlijk allemaal voor poelie gemaakt zijn en dus een relatief brede/stabiele powerband nodig hebben. Bij een vario set-up kan er zeker het een en ander aan gewijzigd worden. De kunst is dan alleen het berekenen van het wat en waar (en ook het uitvoeren ervan natuurlijk).
Ik denk ook niet dat alleen het toevoegen/vergroten van spoelers zoveel (positiefs) toevoegd aan de gemiddelde cilinder, zonder ook de uitlaatpoort/timingen aan te passen.
Het moeilijke is om te proberende algehele prestaties te verbeteren, zonder alle trekkracht in te leveren.Het ziet er overigens allemaal wel erg leuk uit Alrik! Hopen dat het presteert zoals het eruit ziet!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...25 september 2007 om 07:41 #273776dat mag ik ook hopen jah dat die goed presteert, maar denk tog dat hansieb gelijk heeft, dit is al een zwaar getuned 43mm farbrieksstd, en nu is die nog erger, denk dat dit niet egt meer goed gaat lopen
maar we zullen zien misschien hebben wij wel geen gelijk 😛
25 september 2007 om 14:05 #273779KennyVespa :
dat mag ik ook hopen jah dat die goed presteert, maar denk tog dat hansieb gelijk heeft, dit is al een zwaar getuned 43mm farbrieksstd, en nu is die nog erger, denk dat dit niet egt meer goed gaat lopenmaar we zullen zien misschien hebben wij wel geen gelijk 😛
Ben ik het niet mee eens! Geen enkele vespa cilinder fabriekaf zwaar getuned te noemen.
Allemaal timingkjes onder de 185 uitlaat en 130spoel, de fluitpoorten bij vespa stellen echt geen fuck voor, fluitpoorten maak je omdat je uitlaatpoort anders te breed wordt en omdat je bepaalde Timing Area’s wil creeeren, zoals AAT ze nu heeft aangepast is het zeer voordelig voor de TA’s (denk niet dat hij erover na gedacht heeft maar daar gaat het nu niet om:P)
Die fluitpoorten zitten er naar mijn idee alleen omdat het er interressant uitziet en goed verkooopt, het kanaaltje van één fluitpoort van een 42 alu is kleiner dan 4mm, wtf heb je aan die paar mm2’s:con verbreed ik mijn uitlaatpoort 1mm dan heb ik die fluitpoort oppervlak al dubbel en dwars overtroffen.
De extra poorten vind ik heel erg knap gemaakt, maar niet verstandig. Toch zal het op hoge toerentallen merkbaar zijn.
AAT moet maar een goeie expansie uitlaat gaan gebruiken met deze mooie poorterij, hij zal het terugdrukken van mengsel door expansieuitlaat nodig hebben. Buiten powerband verliest hij zeker vermogen, in de powerband wint hij zeker weten vermogen ! 😀
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 september 2007 om 18:28 #273785@ hans (en iedereen met twijfels of het goed loopt):
voor mij is het ook echt hopen dat het allemaal goed gaat lopen,
vind het wel een beetje spannend om eerlijk te zijn..dat testen gaat allemaal nog spannend worden, volgens mij past er echt nog maar net een uitlaat om de flens heen, anders zou er een stukje carter wegmoeten, voor mn eigen carter geen probleem, maar om dat bij een ander te doen, nee.. gaat me een beetje te ver, ook al stemmen ze toe..
@Tim0o_:
de spoelpoorten zijn niet richting de uitlaat verbreed, aan de “main”-spoelers is helemaal niks gebeurd..de fluister lijkt inderdaad niet al te mooi afgewerkt, is deze op het moment ook niet geweldig, maar dat komt omdat ik deze van binnenuit de cilinder heb aangepast..
de cilinder moet nog gehoond worden, hierna zal deze fluister er prima uitzien (na het honen moet ik alleen nog bevels aanbrengen)uitlaatpoort is ook verhoogd (uiteraad)
@ G-no:
kolomboor op de cilindervoet en het kanaal voorboren
kanaal afwerken met de dremel, en spoeler met de dremel maken..
’t was ongeveer een klein uurtje werk per spoeler@ Crullie:
thnx, en thnx 2 you 😉@ ArvidW:
dan is het zeker maar goed dat ik met vario ga rijden, wellicht word het inrijden dan iets minder plezierig, maar ach we zullen het zien..
het is mn bedoeling deze cilinder te testen alvorens ik er geld in ga steken..
loopt het, dan gaat ie der direct af om te laten honen, (overmaatse zuiger is overigens al besteld)
als ik ‘m dan weer terugkrijg, dus nog even de beveltjes aanbrengen en (wss) foekema een berekening laten plegen,
dan komt er zeker een mooi opmaat en berekend expansie-uitlaatje op!verder nog:
maar goed, eerst dus nog maar even kijken of het gaat lopen, al is der op uitlaattiming na eigenlijk niks qua timmingen aangepast, dus mag er zowiezo wel vanuit gaan dat ie in ieder geval aanwil..
als die aangaat doe ik dit maar heel kort, met de status van de cilinder/zuiger wil ik der het liefst geen meter op rijden, doe dit dus alleen om te kijken of ie t een beetje doet, in dat geval weet ik genoegWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.25 september 2007 om 18:40 #273786GEIL!
26 september 2007 om 16:32 #273796blaat, fucking happy time!!
heb net de cilinder onder mn brommer geplakt
50cc kop, 50cc pakkingen 1 zuigerveer en zonder uitlaat :noMAAR!! hij start en rijdt!!
kan verder niks over de snelheid zeggen, zonder uitlaat maakt dat ding zoveel lawaai dat ik nou last van mn oren heb, met een metertje of 30/40 zat ik al wel over de 30 heen.. maar dat was dan ook gelijk het huizenblokje waar ik woon (arme buren), daarna heb ik m ook gelijk uitgedaan, TERING wat een lawaai
I’m loving itWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.26 september 2007 om 16:39 #273797Mooi zo dat hij het doet,maar je kan niets zeggen,daar er geen uitlaat gemonteerd was.Dus zullen de prestaties zeker naar omhoog gaan.Monteer snel ééntje & rijd nog een blokje om.
26 september 2007 om 16:40 #273798AA-T :
50cc kop, 50cc pakkingen 1 zuigerveer en zonder uitlaat :nogoed bezig

in ieder geval goed dat hij rijdt, nu nog op een fatsoenlijk cartertje zetten etc.
26 september 2007 om 16:43 #273799fatsoenlijk cartertje komt der wel..
mn planning is speedengine + simo zij-inlaat met een 21 carb.
zou liever een roterende inlaat hebben, maar daar is niet zo makkelijk aan te komenWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.26 september 2007 om 16:54 #273800ja hoor kijk die alrik, met zn zieke cilinder 0.o
had ik uhm maar nooit weg gedaan:P maaruh chill dattie rijd!!
en nu nog mooi cartertje make xD
Suc626 september 2007 om 18:04 #273803Oké dan ! het loopt, nu de zuiger nog toch ?
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.