Vespa-Ciao.NL
:: AA-T’s ciao project (Alrik)

Home Forums Perso’s Projecten AA-T’s ciao project (Alrik)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 126)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

Dat is pas mooi , heb je al die gaatjes geboord??;of zijn het led-strips?

N!CKs

in post 1 op de 1 naar laaste foto is te zien dat het ledstrips zijn;)
        dacht eerst allemaal ledjes maar dat is niet zo:D

AA-T
        Topic starter

nee inderdaad, het zijn led-strips..
          ideaal naar mn mening, je kan ze eindeloos doorlussen en als je wilt inkorten..

beide strips zijn 3 ledjes ingekort, en doorgelust..
          deze “lus” loopt langs mn zadel, dus niet het draadje wat je tussen mn brug ziet bungelen (die loopt naar de accu)

N!CKs

okej, waar kan je zon strips eigenlijk halen:????
            maar het is dan wel handig dat je ze kan inkorte en langer maken;)

Crullie
            Donateur

Die spakenboer heeft zoveel verschillende naafjes liggen dat er vast wel iets leuks is te maken met een velg met dubbele spaakbevestig dus 2 rijen dik.

Gaat om de ruimte tussen de vorkdelen (asafstand) en het soort lagers (aangepast of niet) en rempot, klokdiameter om een naaf te vinden die dus op een Ciao past of EBR.

10/4 pm done.:thumb

TICKLING BARN

barry
              Donateur

N!CKs :
                okej, waar kan je zon strips eigenlijk halen:????
                maar het is dan wel handig dat je ze kan inkorte en langer maken;)

http://www.leds-buy.nl

N!CKs

okej, bedankt barry:D

AA-T
                  Topic starter

@ Crullie: oke! dat klinkt nog veel beter dan ik eerst dacht, tegen de tijd dat mn voorvork aan de beurt is moet ik daar zeker even langs

@ N!CKs: je kan het ook bij een elektronica-zaak proberen, heb ze zelf bij okaphone gekocht, dan heb je op het internet wel veel en veel meer keus, maar bij mij hoeft het alleen maar rood te zijn

vespaciao4ever
                    Bijdrager

ja dit lijkt me ook ng wel vet voor op mijn brommer.
                      hoe ga je dat precies dichtmaken als je die nu al monteert ?

Edjuh
                      Bijdrager

Erg mooi, een ciao vol inventiviteit:)

Komt hij nog af voor de meeting?

Ik zie er naar uit hem van dichtbij te bekijken.

Succes/

AA-T
                        Topic starter

@ vespaciao4ever: ik begrijp niet precies wat je bedoelt met dichtmaken, maar denk dat je het wel red met dit antwoord;
                          de led-strips zelf hebben een bepaalde dikte (paar mm), het is mijn bedoeling de stangetjes waar ik ze op heb geplakt, net zo ver op te dikken totdat deze ledstrips “erin vallen”..
                          als je je zorgen maakt om kortsluiting, de strips zijn volledig geplastificeerd, en alle contactpunten achterop, heb ik met een lijmpistool geïsolleerd..

@ Edjuh: bedankt 🙂 maar zou je wel moeten telleurstellen dat hij niet voor de meeting afkomt..
                          er zijn nog steeds dingen die op mn frame zelf gelast moeten worden, zoals rembevestigingen en een montagepunt voor de accu, ik twijfel nog over extra versteviging langs mn brug..
                          ik durf alleen niet zelf op de tank te lassen wegens de geringe dikte en geringe ervaring met lassen..

daarnaast ben ik bang dat er veel tijd in de voorvork gaat zitten, maar als die klaar is zegt niemand meer EBR, maar AA-T, das het enigste wat ik er zover over verklap :pest

goed, dan ga ik nu even kijken of ik een beetje verder kan komen, want het enigste plamuurwerk wat ik vandaag heb uitgevoerd was aan een deur (zat gister nog een kattenluik in..)

vespaciao4ever
                          Bijdrager

ja dat bedoelde ik eig 😉
                            dankje voor het antwoord. Ik kijk al uit naar je eindresultaat !

AA-T
                            Topic starter

waar ik al bang voor ben is eigenlijk gebeurt, mn projectje staat een beetje stil omdat ik op het moment tegen hoge kosten aanloop om verder te kunnen…

ondertussen ben ik wel een beetje aan het veilen in een cilinder..
                              aanschouw hier al de aanpassingen die ik reeds heb gemaakt

de getunede w-poort, naar binnen toe verbreed, en onderste schot weggehaald, je kan wel zien op de foto waar de zuigerveren op het bdp komen, dus deze kon gewoon weg 🙂

en al 1 fluisterpoortje getuned, niet echt te zien op de foto, maar 2,5 of 3 keer zo groot als de orginele grootte =)

vertel me maar, was jullie mening?

hansieb
                              Moderator

Hoop dat het allemaal goed gaat lopen , anders zonde van de cilinder.

ArvidW
                                Donateur

WTF AA-T, dat ziet er goed uit zeg:thumb

Hoe pas jij die fluitpoort aan? Wat voor een gereedschap gebruik je daarvoor? (pas je het kanaal naar uitlaatflens ook aan?)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 126)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.