Vespa-Ciao.NL
:: AC Racing Si Special

Home Forums Perso’s Projecten AC Racing Si Special

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 576)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AA-T
    Sleutelbeheerder

alsnog even voor barry.. de pinasco zij-inlaat..

en ja, ik weet (bij de 3e foto) dat mn carter op de kop is etc. etc.
      had de foto’s destijds haastig en enthousiast gemaakt, heb geen zin deze opnieuw te schieten en heb de volle vertrouwen erin dat jullie je wel kunnen inbeelden hoe het wel hoort 🙂

er was aan het begin een beetje verwarring over, maar in dit kleine carterhelft past o.a. ook de 80 polini
      hier zit ie op een std carter..

LeMoN
      Bijdrager

Geweldig projec, sta er echt van te kijken! Mooi ding!

Ik zag ook dat je je achterbrug kapjes had bewerkt. Ik wil dit in de toekomst ook doen met mijn citta kapje, omdat ik een vario wil gaan monteren, maar wel gewoon met een citta brug wil blijven rijden, dus ik was benieuwd hoe jij die uitstekende buizen voor je speakers had gemaakt. En met wat voor spullen zou ik er allemaal voor nodig moeten hebben?

Anoniem

aan het begin van dit special’tje staat hoe hij het heeft gefixed lemon..
          ff liets verder kijke;)

LeMoN
          Bijdrager

aha gevonden, polyesterhars en glasvezelmatten, daarna het geheel in de plamuur en spuitplamuur, primer erop en spuiten maar als ik het goed begrijp 🙂 maar ik heb in mijn citta motorscherm/achterbrugkapje ook zown gleuf zitten een soort verlaging die ik dan gelijk dicht wil maken, moet ik dat ook met polyester opvullen of kan dat gewoon met plamuur?

AC RACING
            Topic starter

je kunt van alles gebruiken als opvulling , zelfs pur. daarna knip je de glasvezel matten en tamponeert daar de polyester hars in. . laten drogen en het is schuur en plamuur klaar!

erwinko
              Bijdrager

als je het op plastic kappen doet moet je eerst zorgen dat het heel ruw is

dan heel goed ontvetten

dunne laag hars op de kap smeren, matje insmeren en als die doorzichtig is op de kap leggen.

laten drogen en eventueel meerdere matjes erop doen

AC RACING
                Topic starter

en wat ook een tip is om als je je kappen weer gaat spuiten , maar ook voor dat je met het plamuren bezig gaat, je eerst je kappen met een plastic primer te behandelen, dit is een doorzichtig laagje die er voor zorgt dat alles beter hecht.. en droogt ook nog eens binnen een kwartier:thumb

AC RACING
                  Topic starter

nau ik heb ook iets minder nieuws..
                    die oetlul die me die zijinlaat heeft verkocht heeft em weggedaan omdat ie een beste scheur erin had.
                    en is dus zo lek als een zeef…..
                    hoe die beun de haas het voor elkaar heeft gekregen……I don’t know..
                    maar nu ben ik en 70 eu armer en heb een stuk schroot gekocht. ook verkocht ie elektrische ontsteking , en wat kreeg ik .. berini imitatie rommel…
                    met diegene heb ik dus nog wel een appeltje te schillen dus….

reiniero
                    Bijdrager

auwhoer wat een klootzak zeg weet je waar hij woont?
                      anders zou ik toch maar eens effe langs gaan

barry
                      Donateur

Dat is minder ja.Wat scheelt er met die Berini ontsteking??

LeMoN
                        Bijdrager

erwinko :
                          als je het op plastic kappen doet moet je eerst zorgen dat het heel ruw is

dan heel goed ontvetten

dunne laag hars op de kap smeren, matje insmeren en als die doorzichtig is op de kap leggen.

laten drogen en eventueel meerdere matjes erop doen

AC RACING :
                          en wat ook een tip is om als je je kappen weer gaat spuiten , maar ook voor dat je met het plamuren bezig gaat, je eerst je kappen met een plastic primer te behandelen, dit is een doorzichtig laagje die er voor zorgt dat alles beter hecht.. en droogt ook nog eens binnen een kwartier:thumb

Wat ik uit deze twee dingen begrijp is dat ik het als eerst ruw moet opschuren met korel 80 ofzo? en dan ontvetten met speciale ontvetter zou ik dat dan doen. ik vul die richel op met pur, en moet ik dan het geval erop leggen en harsen of hoe werk dat?.

en als ik die platicprimer erop doet , moet ik het dan opschuren ofzo?

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

jesus klote man alex, van wie had je die zij inlaat gekocht ?

stuur een mail naar whitelist@vespa-ciao.nl met alle tekst, dan komt er bij hem een – staan en zal niemadn meer van hem kopen!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

erwinko
                            Bijdrager

die zij-inlaat kan je gewoon lijmen 🙂

gewoon lekker wat 2K sneldrogende staallijm erop

( deze dus)

AC RACING
                              Topic starter

@reiniero: ik mot die gozer ook niet tegen komen want ik vreet em op!!!

@ barry: ik heb de kit nog nie geprobeert maar ik zou ec onstreking krijge en geen berini

@ lemon:dew plastic primer zorgt ervoor dat je smeersel beter plakt. en op de verpakking van het hars staat als het goed is precies hoe je het moet toepassen, en als je er niet uitkomt stel gerust vragen;)

@ flick: als het goed is was het “gozer19” die me die troep heeft aangesmeerd, maar kan het niet meer precies trugvinden, als ik het zeker weet plaats ik em ckers op de schandlijst

als ik weet wie het is geweest zal ik cker contact met diegene opzoeken, en op een harde of zachte manier tot een oplossing komen, dat ligt aan die kwast zelf. over een paar week rijd me brommer en tom-tom-alex vind alles en iedereen:P

barry
                                Donateur

Nee,mooi is het niet,maar eigenlijk heb je wel een electronische onsteking.En het vliegwiel is stukken lichter.
                                  Maar laat eens een foto zien van dat kapotte onderdeel.Misschien komen we wel tot een mooie oplossing.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 576)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.