Vespa-Ciao.NL
:: AC Racing Si Special

Home Forums Perso’s Projecten AC Racing Si Special

6 berichten aan het bekijken - 571 tot 576 (van in totaal 576)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

peter139
    Bijdrager

Zo he na een jaar hangt het frame er dan eindelijk onder hihi (start bouw 22-03-2010)

Ziet er goed uit hoor

AC RACING
      Topic starter

2 jaar lang is er niks meer gebeurt aan het “Mirage Si” project. Nu mijn ideeën veranderd zijn is het tijd voor een nieuw Si project, met basis een nieuw frame.
        Het is een Si mix frame geworden, met Geel kenteken. Dit is de oude Si van Alrik (AA-T).
        De bedoeling is om van de Si een nieuwe tourbrommer te maken.
        De setup is nog onduidelijk. Ik denk dat ik uiteindelijk meerdere bruggen neem om daar meerdere setups in te plaatsen zoals een simo 3 taps of een 4 taps voor een meeting, en wat minder exotisch voor een tourtje, denk aan een speedengine of reedvalve of evo engine.

Het nodige schuur en plamuur werk:

Zoals je ziet heb ik hier net als bij de Mirage si de strepen van de tank weg geplamuurd. Wel heb ik dit keer het logo inham behouden.

Dit is hem dan geworden. De kleur is lekker simpel, mat zwart. of dit uitendelijk ook zo zal blijven weet ik niet, maar vind het nu even belangrijker dat de brommer compleet en rijdend wordt.

bedrading naar achter getrokken, en netjes achter een gootje verwerkt.

en de montage vorderingen tot nu toe:

Uiteraard zal ik alle vorderingen vastleggen en tijdig updaten:thumb

lightlord
        Donateur

Mooi om te zien al dat geknutsel 😉

Wat betreft de optie met meerdere bruggen kan ik alleen zeggen doen ik heb ook drie bruggen met verschillende setups.
          Het wisselen van brug is een heel stuk eenvoudiger dan blokjes wisselen 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
          Lightlord's Dizzy/Gypsi

Guido
          Donateur

Ha een Si!
            Wat voor zadel zit er op? En nog belangrijker: ik zie veren bij het kroonstuk?
            Ziet er erg mooi uit, hou het in de gaten.

AC RACING
            Topic starter

Dit is het zadel van een ciao mix of c24 model. Deze heb ik voor een paar jaar terug eens omgelast op een si pen.
              De veren zijn van een ebr voorvork. Hier zijn toen bussen voor gedraait om ze mooi op plek te houden.

Martino
              Moderator

Het zijn idd showveren. Had je nou juist geen extre veren over je vorkpoten in het middengedeelte willen hebben?

6 berichten aan het bekijken - 571 tot 576 (van in totaal 576)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.