Vespa-Ciao.NL
:: AC Racing Si Special

Home Forums Perso’s Projecten AC Racing Si Special

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 576)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mwouters91
    Bijdrager

hallo,

ik zie dat jij ook een sport(cross)stuur erop hebt gezet. Was dit mogelijk door de andere voorvork?
      Ik wil zelf ook een anders stuur monteren op mijn standaard vespa si ( wordt nog aangewerkt:P) maar hoe gaat dit? Zijn er speciale klemmen te koop die dat omzetten van de oorspronkelijke lange tapeind naar een klem die het sportstuur pakt? Zo ja waar en welke, want ik zie door de sturen het bos niet meer 😛

mvg michael

pepko
      Donateur

als het goed is is het unverseel en zal het dus in 1 keer passen. anders kan je altijd een stukje rubber ertussen doen die het opvult als ie te klein is 😉

mwouters91
        Bijdrager

Maar dat betekent dat k in dat tnt stuur een gat moet boren? zodat dat tapeind wat er nu zit in kan worden gebruikt. mvg

pepko
          Donateur

een vespa Si heeft toch gewoon 2 van die klemmetjes op het kroonstuk net als een citta? of zeg ik nu iets doms…

ciaohorst
            Bijdrager

of hij heeft een si-mix.. dan heeft hij qua stuur het zelfde principe als een ciao..

mwouters91
              Bijdrager

Ik heb een si mix die omgebouwd is ( motorisch) naar een gewone si. Het frame is dus gewoon standaard si-mix zoals op de foto. Ik heb geen klemmetjes daarom vraag ik me af hoe ik het dan ga doen:P.

Uploaded with ImageShack.us

pepko
                Donateur

een andere voorvork kopen…

mwouters91
                  Bijdrager

Geen andere oplossing? Moet toch nog wel anders kunnen niet? zijn er geen adapters?

pepko
                    Donateur

ik zou het niet weten eerlijk gezgd… ik denk dat het dan al een hele ingreep gaat worden…

AA-T
                      Sleutelbeheerder

mwouters91 :
                        Geen andere oplossing? Moet toch nog wel anders kunnen niet? zijn er geen adapters?

Kan altijd, ’t is de vraag of je er zelf dan nog uberhaubt op wil en durft te rijden..
                        Dat wordt namelijk echt beunen..
                        Ga maar gewoon voor een andere voorvork.. Hier staat er ook nog één:
                        http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=22168&n=last#bottom

AC RACING
                        Topic starter

Het is alweer een tijdje geleden, maar nu dan toch een interessante update in deze special!!

Eerst ff een paar kiekjes hoe hij er ondertussen al een aantal jaar bij staat:

Ik ben van plan om het project een nieuw impuls te geven.. aangezien ik van mn Si een tour brommer wil gaan maken.
                          Onder andere gaat er een ander blok op komen, en ik ga een nieuwe brug bouwen!
                          het is de bedoeling dat ik een buizen brug in elkaar las, waarbij ik ook een trekhaak ga integreren. Aangezien ik op het moment geen brommer meer heb waar de trekhaak op kan.
                          Ook komen er andere velgen op. Dit gaan 14 spakers worden, en zijn op het moment al besteld:) .
                          de setup wordt als volgt:

43 Pinasco Deps(tijdelijke cilinder, wordt later een 47 malossi Deps)
                          Malossi reedvalve carters
                          Teurtje en kruk zijn nog even onbekend, aangezien die nog moeten komen.
                          En op de cilinder ga ik de lc set bouwen met polini waterpomp.

Hierbij laat ik het eerst even. Ongetwijfeld dat er meer veranderingen gaan komen:thumb

OrangeCiao
                          Donateur

super vet ben zeer benieuwd wat je er van gaat maken :thumb

speedbuxy
                            Bijdrager

Nice alex ben benieuwd hoe die gaat worden:thumb

VespaAvanti
                              Donateur

Alex in actie:thumb
                                Top man, straks lekker tijdens tourtjes in de kopgroep meescheuren met die RV:D

speedbuxy
                                Bijdrager

Ja er komt ook weer een plekje vrij in de kopgroep:D want ik verwacht van jou als aankomend rij instucteur dat je nu staandaard met 45km achterin de groep terug te vinden bent:haha

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 576)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.