- Dit onderwerp bevat 575 reacties, 101 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 oktober 2009 om 12:33 #275088
Wauw, je zou dat makkelijk in een excel sheetje kunnen zetten met een grafiekje hoe de verhouding volume/toerental zich gedraagt.
Malossi heeft een MACSI systeempje klik hier en dat werkt wel heel goed moet ik zeggen, ik hem hem nog niet op mijn Si gehad maar wel op mijn P210e en kon zonder problemen 2 maten naar beneden met mijn hoofdsproeier en een clipje op mijn naald armer. Gaat helaas wel snel kapot.
Leuke Si trouwens.
24 november 2009 om 15:05 #275561al een tijdje staat de si onder een laagje stof in de schuur, maar vandaag heb ik alle moed gegrepen en ben dan toch maar weer begonnen aan de si..
hij staat al een tijdje stil met een kapotte spie, alleen is dat bij deze nu opgelost:)

ook schrok ik weer ff van de kabelmanagement onder het tankkapje, dr ligt meer elektra onder dan onder een complete orri vespa:lol

er zijn nu nog een aantal dingen die gedaan moeten worden:
1: vario 1:9.5 malossi monteren
2: een betere plek vinden voor mn accu (plus nieuwe accu kopen; oude is kromgetrokken..)
3: kabels van de versterkers wegwerken
4: oppoetsen van de hele zooi:knuffelmet een beetje geluk behaal ik 17 december mn rijbewijs, en dan gaat dit apparaat eindelijk de weg op :lol
24 november 2009 om 16:56 #275523ja en laat dat nou eens dan die 20ste december rit zijn daar in zuidoost brabant:P dat koukleum gebeuren! das toch een mooi toertje voor dat apparaat!
Mike21 januari 2010 om 21:55 #276260verdammt!!:boos k was laatst met mn si bezig; knapt mn f*cking nippel van mn powerbox af:( ik ga nog proberen dit te repareren, aangezien ik nog xtra nippels heb liggen, anders ga ik als het weer goed weer is kijken wat mn si presteert zonder powerbox.. ik ga er vanuit dat ik mn brommer helemaal opnieuw moet afstellen aangezien mn sproeiers nu wel erg HUGE zijn(sproeier 72 en 80!) heeft iemand hier ervaring mee??–> overstappen van powerbox op ->geen powerbox?! ik zou het graag willen weten..
setup:
70DEPS opt.getuned.(niet doorgeprikt)27mm uitlaat flens, malossi HD kop.
std elek.carter optimaal geveild voor deps poort/13 mm inlaat(max loopvlak)/std.main spoelers dichtgesmeert.
std bromkrukas opt. berekend/ 12 mm gat door kruk.
pinasco zij-inlaat.
2 X 13/13 carb @ 80sproeier achter & 72 op zij-inlaat.
(stage 6 powerbox op 8 cm benzine slang).
ninja usine omgebouwd voor 27 mm aansluiting.let wel: ik ben nog aan het inrijden!!(ofwel door de jaren heen is hij zelden uit de schuur geweest maar heb eens 76 gps gehaald, maar had nog geen volgas. dit was op poulie 80 (hij verzoop onderin tot 20 km/h daarna liep hij als de tierelier.)
in de toekomst kom ik op de si met vario te rijden; keb 1:9 vertanding liggen waarmee ik met mallossi vario wil rijden met 90 mm schijven op de koppeling.(dit monteer ik pas na het inrijden)..owjah.. zoals in mn eerdere post stond dat ik hoopte mn rijbewijs te halen.. werd 17 dec. het examen afgezegd door die sneeuwbende, ik kreeg een herkansing op 14 januari.. ook die werd door het weer afgezegd. dus nu krijg ik mn examen op 9 februari en hoop dat het dit keer wel door gaat.. men zegt wel; 3 maal is scheepsrecht

zolang blijf ik lekker door tuffen zonder rijbewijs:pest as usual:lol21 januari 2010 om 22:09 #276262
.-{2F4OV}-.Zeer vette setup kerel:D
Ik gloof je dat da ding boven de 80 rijdt. Ik reed ook 75 met dr evo en 13mm. Met 2x 13.13 carb en tuning moet er tog wel 10km/u meer uit te hale zijn, mits goed afgesteld
21 januari 2010 om 22:17 #276263Heb je geen foto’s van je DEPS? ben benieuwd hoe jij em getuned hebt.
Over de powerbox, ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel gelezen dat de dingen geen nut hebben of ze moeten echt optimaal afgesteld zijn. Dat je nu zonder powerbox rijdt ga je waarschijnlijk niets van merken.
21 januari 2010 om 22:22 #276265zonder powerbox hoef je er geen kleinere sproeier in te doen.
welke splitter gebruik je? ik de domino maar die wil nog wel eens vast zitten:?
21 januari 2010 om 23:13 #276266@green_white: ik zou helaas niet weten welke splitter ik gebruik aangezien ik deze van arnold(Crullie) heb gekregen.
iig. is ie bij mij nooit blijven hangen(wd40 doet altijd wonderen;))23 januari 2010 om 17:38 #2762772 woorden: SUPER VET.
kan niet anders zeggen:D
16 maart 2010 om 19:24 #276884nicnice,,
egt respect man31 augustus 2010 om 20:53 #278152Na eeuwen niet meer met dit project door te zijn gaan; heb ik besloten het huidige project te beëindigen..
Telkens sta ik naar de si te kijken hoe die steeds verder staat te vergaan onder het stof(pratende over bijna 3 jaar stof:con) hierdoor ben ik tot ommekeer gekomen en heb besloten om de si deels af te gaan breken, en deels opnieuw op te gaan bouwen..
Als volgt: iig. ga ik verder met het frame en de brug etc. dus zowel de lak ,de sissybar, de stuurinrichting enz. blijven.
Wel gaat het hele audio systeem eraf. Dit geld dus ook voor de kappen en de versterkers. hierbij komt dan dus ook de accu te vervallen.
Ook komen er andere velgen onder, hiervoor heb ik 14 spaaks in gedachte.
Motorisch blijft ie verder hetzelfde. op een kleine revisie na dan;)Ik hoop hiermee het si project die inmiddels al 5 jaar aan de gang is een nieuw impuls te geven en eindelijk wat kilometers te laten maken…we gaan het zien8)
31 augustus 2010 om 21:21 #278516Klinkt goed ben benieuwd!;)
GTZ NV
31 augustus 2010 om 21:28 #278517netjes man k hou je in de gaten alleen zou ik als ik jou was ook ander spadbord erop doen want vind hem zo net een mountainbike:P
maja dat is ieder zo zijn smaak he:P31 augustus 2010 om 21:51 #278518werd tijd pik, al die leipe toeters en bellen eraf en een normaal gebruiks brommertje van maken;)!
Mike1 september 2010 om 17:09 #278527verder zit ik er aan te denken of ik de kar laat slepen door dit apparaat. maar daar denk ik nog ff over na
@ sjbtje: heb meerdere spatborden geprobeert, maar deze lijkt cker het mooist in het totaalplaatje. vooral als je de brommer IRL ziet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.