- Dit onderwerp bevat 575 reacties, 101 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 april 2009 om 19:02 #268028
vandaag ff er si weer uit de schuur gehaald aangezien de citta niet wil rijdenrijden zonder snaar:pest
rijd ik me langs een 80 km weg, en haal ik nog alle auto’s in=) dus bij deze rijd ik (met wind mee) meeer dan 80 km/u!!!
ik verbaaste me hierover enorm omdat hij opeens een behoorlijke boost kreeg, bij waar die de vorige keer ophield. nou was het wel zo dat ik toen tegenwind had en 76km/u op GPS reed. helaas heb ik vandaag geen metingen met gps gedaan, maar schat dat dit dik in de 80 moet wezen!!:whistle27 april 2009 om 20:03 #268029relax maar voor een snorfiets;) oppassen stoeprandje is genoeg:|
GTZ NV
28 april 2009 om 07:10 #268030Dat is echt een goeie prestatie! Niet gepakt worden met dat ding, onopvallend is hij ook al niet:D
nieuw filmpje?
5 mei 2009 om 10:15 #268131@nicevespa: voor stoeprandjes ben ik niet bang:pest ik ben met deze si ooit al eens een stoeprand geklapt met 45 km/u samen met mijn zwager Alrik achterop.. het deed mn brommer helemaal niks, alleen Alrik vloog een halve meter de lucht in en zat ondertussen beina in mn nek en land weer netjes op de buddy :fuck2 een mooi verhaal waar we het nu nog wel eens over hebben :lol
@edjuh: ik zal hans ff lief aankijken of hij ff een filmpje wil schieten van de brommer als ie rijd8)
25 augustus 2009 om 16:36 #266657Ik heb je Perso es ff doorgelezen, i’m flabbergasted!:con:con:con
Wat een project, respect!
Hulde!=)
25 augustus 2009 om 19:33 #266895Wauw! Ik heb zelf ook een si gehad, maar deze is echt te vet man ! 😉
te mooi!!=)
26 augustus 2009 om 06:22 #266655Ziet er allemaal goed uit Alex
29 september 2009 om 20:17 #275069Supervette SI man, respect
30 september 2009 om 09:02 #275072ik ben niet kapot van SI’s, maar deze is zo uber vet man ! =)
30 september 2009 om 10:48 #275074kan je toch niet maken alex :p….
je weet dat ik op diezelfde friesestraatweg aangehouden ben..
en ik zie diezelfde weg ook vaak genoeg op wegmisbruikers..
en ik weet dan ook weer dat jij het niet echt kan gebruiken aangehouden te worden 😉maar wel een lekkere snelheid dus :), trekt ie nou ook een beetje aan 1 stuk fatsoenlijk door?
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.30 september 2009 om 16:46 #275079friesestraatweg
kom ik ook elke dag langs…
heb daar nog maar 2 x politie zien rijden…30 september 2009 om 16:58 #275080ik heb ook een aansluiting voor powerbox maar heeft dat nut op een brommertje? of heb je hem voor de show. als het de moeite waard is wil ik ook wel 1 proberen
2 oktober 2009 om 14:15 #275083in principe heeft het helemaal tot geen nut bij onze vespatjes, bij mij kan het in mn voordeel werken aangezien mijn blok op sproeier 72 en 80 rijd; normaal is dit zware overkill en zou het haast niet moeten kunnen rijden, alleen bij mij werkt het blijkbaar wel. maar voor een normaal blokje heeft dit iig. weinig nut.
een powerbox is er namelijk voor gemaakt om niet verbrande benzine in op te slaan.. en word bij scooters enz op de carb. aangesloten. bij mij op het blok zit mn powerbox in een opgeboort gat van een mix carter aangeloten..2 oktober 2009 om 15:26 #275084bij mij komtie op de spruitstuk van de zij inlaat. maar ik koop hem wel en dan kan ik zelf het verschil merken:P
denk zelf dat het niet gaat werken door veelste weinig benzine dattie zoiezo kan verspillen.leuke luchtfilter trouwens:lol
3 oktober 2009 om 12:23 #275087Er zit een hele theorie achter de Boost-bottle en op onze “normale” Vespatjes werkt ie wel degelijk mits hij goed is afgesteld. En zal tot zijn recht komen naarmate het volume van de fles en slang en de plaatsing op het spruitstuk in een bepaalde verhouding staan met een toerental.
Ik zit zo te denken aan een formule maar mijn wijsheid staat daar niet naar…
Iets van, de verhouding tussen de snelheid van de lucht door het spruitstuk met de inlaattiming. Je weet dan hoeveel tijd er verloren gaat vanaf het punt inlaat sluiten tot inlaat openen. Je weet dan hoeveel lucht er verloren gaat om de flow te optimaliseren. Dat is het volume van je Boost systeem.
Ik weet uit ervaring dat een klein volume beter presteert op hoger toerental en een groter volume de lage toerentallen optimaliseert. En dat als je dichter bij de carb gaat zitten beter is voor hogere toerentallen dan dicht bij je inlaat op je blok wat beter is voor lagere toerentallen.
Als iemand begrijpt wat hier staat…. laat ff weten dan snap ik het ook…..:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.