Vespa-Ciao.NL
:: AC Racing Si Special

Home Forums Perso’s Projecten AC Racing Si Special

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 576)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erwinko
    Bijdrager

je naald lager heeft altijd speling, want je kan hem zo een stukje heen en weer schuiven..

AC RACING
      Topic starter

erwinko :
        je naald lager heeft altijd speling, want je kan hem zo een stukje heen en weer schuiven..

waarscijnlijk begrijp je het verkeerd, dit gaat over een naaldlager die niet voor een vespa is gemaakt , maar wel de mogelijk bied om een pen 12 zuiger in een pen 10 krukas te zetten, zonder hak en breekwerk, mits hij net niet te breed is.
        het klopt wel gedeeltelijk dat ie normaal een beetje speling geef, maar dit is per cilinder verschillend, afhankelijk van de cc’s en de pen maat
        overigens gaat het om amper een mm, tot bij de pen 12 met z’n beetje ovale afwerking om een aantal mm

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Oh je bedoelt natuurlijk de zijwaartste speling ? dus over de pistonpen zelf heen glijden zegmaar.

Oei 17mm is idd best breed, ik heb net mijn 47deps zuiger er even bijgepakt en 17mm past daar zelfs ook niet tussen.
          Dus denk dat het aantal CC’s even word uitgesloten.

Ik heb laatst een pinasco krukje (12pen) gekocht, en die was binnenmaats 14mm, ik had dus 14x10mm nodig, en hier heb ik wel een naaldlager voor gevonden.

(normale 10pen krukas is 13x10mm en ik heb 14x10mm nodig)

Maar dit zal bij elke 12 pen krukas wel weer verschillend zijn.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

AC RACING
          Topic starter

jah klopt want ik heb net ff en de 50 cc, 50 snel, 65 dr, 70 poliniW pen10&12, 43 deps en 80 polini zuigers gecheckt en merkte zelfs dat een 50 cc nogal een beste speling had in vergelijking met de rest. maar heb allemaal verschillende maten gemeten.
            dus let iedereen gewoon goed op welke lager je besteld, want anders kun je gaan vijlen!!

AC RACING
            Topic starter

nog ff een kleine update:

voor mijn commentaar bij de foto check pagina 1 onderaan me special..

hansieb
              Moderator

Jaaaaaa vet :thumb en dan de buddy er boven op !

Zag er zeer vetjes uit.

Mike
                Bijdrager

ding word egt master alex:D

Mike

jordy
                  Bijdrager

moarrr super vet word ie
                    dit zie je oook niet elke dag met muziek in de kappen ,ruige paint ,achterkicht in de kappen
                    enz.
                    echt een masterlijk ding;)

AC RACING
                    Topic starter

zo eindelijk een breaktrue in de eeuwige chaos in mijn schuur!!! met een matrix aan bakken in alle maten en soorten zijn al mijn onderdelen, boutjes etc. etc. eindelijk netjes opgeborgen!!!!

before

after

en natuurlijk nog ff een paar leuke kiekjes van de si collectie van ons @huize AA-T:

ik probeer morgen verder te gaan met mn brommer maar heb het zeer druk met werken, dus hoop snel nieuwe updates te geven

hansieb
                      Moderator

WOoooow alex 😀 ik kom wel ff kieke , neem wel ff potje bier mee!

Check je zo, ziet er eindelijk ordelijk uit in je chaos hok!

AC RACING
                        Topic starter

goed plan:thumb check je sow:D

AC RACING
                          Topic starter

buddy

eindelijk heb ik ook de buddy bevestigd. nu kan ik ook weer mensjes onderweg meenemen:P
                            door middel van twee dikke stalen staven heb ik stabilisatoren gebouwd voor de verhoging van de buddy. waarna ik die verankerd heb met de buddy.
                            en natuurlijk ff een stukje traanplaat aan de onderkant van de buddy om die ook ff af te maken

:whistle houd me in de gaten!!! voor nog meer dol dwaze gekte!!!!!!:duivel

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

Goed werk alex,

schroefdraad nog wel iets lang he 😀 (haha grapje)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

stfu>>

yeah nice kan ik weer een keer achterop voor een helleritje 😛

reiniero
                                Bijdrager

zeer mooi gemaakt;) ziet er ook erg mooi uit mooi gedaan ;):D

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 576)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.