Vespa-Ciao.NL
:: AC Racing Si Special

Home Forums Perso’s Projecten AC Racing Si Special

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 576)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

is het niet mogelijk om iets van een draaibaar geval te maken waardoor je je wat makkelijker door de bochten kan manouvreren? Iets met scharnieren ofzo 😛

AC RACING
      Topic starter

@ dries & vespa avanti : jaah ik denk ook nog wel dat ik de dissel verstevig, alleen wil ik eerst mn kar ff doormidden slijpen om em iets in te kunnen korten, maar dat doe ik later ff, dit komt nog wel:)

@ lemon ik weet niet exact wat je bedoelt, maar neem aan dat je een kogelschanier bedoeld als verbindstuk van de kar.. die komt er namelijk ook nog tussen, alleen dan aan de si vast:)

LeMoN
        Bijdrager

Heb je door die kogel de mogelijkheid om ook een beetje door de bochten te gaan zonder dat je kar op 1 wiel gaat rijden ofzo. Wat ik dus bedoel is dat er wel iets moet zijn waardoor je makkelijk door bochten kan mannouvreren, anders lijkt het me nooit fijn rijden xD

Dries
          Bijdrager

Lemon, de verbinding die hij gebruikt is dezelfde als de verbinding van een aanhanger van een auto, dus die kan wel wat kantelen. Hiermee kan hij toch al aardig plat door de bocht, hoewel ik het toch gewaagd blijf vinden:lol

Mike
            Bijdrager

ik vraag me af of je brommer nog wel een beetje vaart gaat maken op die zzt:P

ik begreep dat je met die pw cilinder ging rijden en dan op een std blokkie zonder vario?

betwijfeld an wel een beetje of je die 60 haalt! goed testrijden ali;) :thumb

ik dnek zelf dat zonder zo’n ding rijden leuker is!

Mike

VespaAvanti
              Donateur

Als hij met 70cc gaat rijden haalt hij de 60 wel hoor:thumb
                Wij konden met een geheel standaard setup op een wat sneller uitlaatje na ook 50 km/h halen, duurde wel ff maar het ging wel:lol
                Met 70cc trek je hem dus zo naar 60 heen;)
                Zonder kar rijden vindt IK in ieder geval veel leuker, je voelt echt elke hobbel in de weg die de kar opvangt.
                Door de niet echt geweldige kwaliteit van de nederlandse fietspaden kan je ook echt geen 60 jagen:con
                Met 30 een boomwortel onder het asfalt raken kan er al voor zorgen dat je kar 30 cm omhoog springt:o
                Met een beetje pech vliegt die (bij ons 90 kg) dan ook niet kaarsrecht omhoog maar bv maar aan één kant!
                Als dat gevaarte dan neer ploft zwabber je helemaal over het fietspad heen wat levenslink is.
                Vandaar dat ik zo’n boomwortel met niet meer dan 20/25 km/h neem, anders wordt het dus TE link:con
                Ook moet je zeer goed in de gaten houden dat dat ding een stuk breder is dan je brommer zelf.
                Maargoed, dit gaat over de kar die ik heb, mischien valt het achter een SI met een anders gebouwde kar wel mee:thumb

AC RACING
                Topic starter

JAA IK LEEF NOG:p..

na lange tijd nix van me te hebben laten horen deel ik mee dat het nog niet gebeurt is met de mirage si episode.:P
                  de afgelopen tijd is er vrij weinig gebeurt met al mijn projecten aangezien vrouwlijk gezelschap en het mooie weer in combi met alcohol bij mij voor gaan =).
                  maar bij deze ga ik weer hard aan de gang met waar ik geeindigd was ofwel de kar.. en geef ik hier de update:
                  vandaag heb ik de kar gedemonteert en ben em gaan verfen. het staalwerk wordt hamerslag zwart. en de beplating die ik vandaag ook heb opgehaald wordt mat zwart, maar daar volg meer over;).. genoeg gelult weer hier een foto van de paintjob..

en jah voor de oplettende kijker.. de kar is versmalt.. aangezien hij wettelijk te breed was en……..:bloos niet door de tuindeur paste.:P

KennyVespa
                  Bijdrager

nice man 😀

en tjah dat gezelschap en mooie weer en alci zou bij mij ook voorgaan 😀

we zijn weer benieuwd wat het gaat worden 😀

Tonni
                    Moderator

Nice Alex. Hoe breed is je kar nu in totaal met wielen dan?

Gaat hij nog af komen voor de ZZT??

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

andyman
                      Bijdrager

hey

ziet er goed uit man

maar waarom heb je niet gewoon je voorvorken aan je aanhanger vast gelast??

maar hoeveel mag zoon ding dan maar breed zijn??

Andy

AC RACING
                        Topic starter

@ tonni: ik doe mn aller best om de kar af te krijgen voor de zuiderzeetour, zoals het eruit ziet gaat dat ook wel lukken , alleen zal de tijd di uitwijzen.. we shall see:P

@ andyman: aangezien ik oa. de veerpoten wil kunnen vervangen leek het mij verstandiger om de bruggen demontabelte houden, dan is het mogelijk om onderhoud te kunnen plegen aan de ophanging net zoals aan het kogelgewricht die ook demontabel is..
                          en de maximale breedte bedraagt 1 meter , nou kwam ik op een 98 cm kaal zonder bout of iets dergelijks , en aangezien oom agent al kan janken om 1 enkele uitstekende bout , leek mij dit toch de verstandigste weg.. daarbij natuurlijk ook dat de kar niet door de deur paste, en ik de kar anders op zn zij moest zetten leek me niet echt iets..

PiNeAppLePro
                          Bijdrager

Ziet er supervet uit en hoop dat je hem afkrijgt voor de ZZT. ( niet dat ik meega) maar wil wel een actiefoto zien van een ciao met kar 😛

hansieb
                            Moderator

De ophanging is ook uber vet 😛 universeel dus iedereen kan hem straks achter de brommer plakken.

Ik hoop echt dat die af komt!

AC RACING
                              Topic starter

eindelijk heeft de kar een beetje body gekregen en is t niet alleen maar een skelet, ofwel de beplating is op maat gemaakt.
                                nu de boel nog ff in de lak en dan ben ik weer een grote stap in de goede richting:lol

en ook de eerste grondlaag staat alweer op het hout:thumb

Martijnvanheerde
                                Donateur

wordt een nice karretje:thumb

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 576)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.