- Dit onderwerp bevat 575 reacties, 101 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 maart 2008 om 16:13 #263929
ney de kar is bedoelt voor naar de meetingen/zuiderzeetour, en om mn bier in te vervoeren :lol
en jah het lijkt me ook nog wel leuk om binnenkort er een sp onder te zetten, ik blijf verlieft op die uitlaat(a)
en de brommer is sowiesow voor de zuiderzeetour helemaal af:)23 maart 2008 om 19:19 #263936Zal wel handig zijn zo’n druppellader in te bouwen, anders moet je elke paar dagen weer opladen :lol
maar echt vet dat je zoveel inzicht hebt in electra, heb der zelf de hersens/geduld niet voor 😀
1 april 2008 om 20:08 #264117ook de druppellader is al binnen, nu hoef ik alleen nog maar een converter te bouwen naar de spoelen, en laden maar!!
en met de kar staat het er nu ook goed voor, ik heb nu de verstevigings stangen langs de voorvorken gelast, en kan nu eigenlijk al wel beginnen aan, of de deksel van de kar, of aan de ophanging van de kogel, maar dat zie ik nog wel, de foto’s komen nog wel..
nu moet ik trouwens ook zo snel mogelijk bezig met mn si om daar de elektra op af te maken en af te ronden. nu mij de zuiderzee tour wel angstaanjagend dicht in de buurt komt.
ook mn blokje van de si vraagt om aandacht, want ook die moet nog afgesteld worden.. kortom ik heb het de eerste weken nog behooorlijk druk!!1 april 2008 om 21:42 #264119als die het niet trekt dan zet je tog 2 vespa motortjes in de bak erbij :D, 1 per wiel en klaar 😛
1 april 2008 om 23:29 #264121hehe ja gewoon 2 achterbruggen op je karretje bevestigen. ori blokjes erin en dan heb je 4 carburateurs (lekker Heuvel pesten :pest).
hebje wel geen vering meer, maar ik betwijfel of je met dit systeem wat je nu hebt al vering hebt.
1 april 2008 om 23:53 #264122AC RACING :
Ziet er al goed uit

Ik geef je wel nog even een tip,
Hetgeen van de foto moet je even verstevigen met een ijzer wat in een hoek van 45 graden staat:!
Toen wij hier met z’n drieën een testrit gingen maken was die vriend die mee was zo eigenwijs om NIET zo’n versteveging te maken:con
Ook niet na sterk aanraden van mij:|
Toen wij een km’etje of 45 van huis waren gebeurde dan ook het onvoorkomelijke,..z’n trekstang brak af en z’n kar vloog met 35/40 km/h met inhoud en al over het fietspad:o
Het ding is mischien wel 5x over de kop gevlogen, we hebben hem toen met moeite weer kunnen repareren.
Ik kon hem trouwens nog maar net ontwijken, gelukkig hield ik net genoeg afstand!
Als je met een goede 30 man opweg bent dan kan zoiets dus ook een fatale afloop hebben waar je liever niet aan denkt:(
Ik wou dit toch ff kwijt, mischien was je het al vanplan maar dat weet ik natuurlijk niet;)
Succes verder met bouwen
2 april 2008 om 10:39 #264131Denk je dat zo’n druppel lader gewoon bij de elektrozaak te koop is of ga je zelf weer iets bouwen ?? lijkt mij verekkte interesant namelijk want wie wil er nou niet Energie terug winnen van een Hobby met de huidige beziene prijzen.
Ik weet niet hoeveel Amp’s je kan terug winnen maar dan is het misschien interesant om een electronich (dus met met potmeter op stuur) verstelbare onsteking te maken zodat je dus voor en na onsteking kunt regelen zonder dat de boegievonkt sterkte verloren gaat of zelfs versterkt.Lijkt mij een een hele goede aanvulling voor mijn bruine Ciao, een onsteking die instelbaar is tijdens het rijden en boegie vonkkracht versterkt van energie die het voertuig zelf heeft gegenereerd door die druppellader en Accu??
Tis maar een Idéétje :! maar zowiezo verstelbare onsteking zal niet veel energie kosten, het versterken van de vonk bij toerentallen onderin zal wel vreselijk veel stroom vreten ben ik bang.
@ VespaAvanti, Bij AA-T Racing laten ze weinig aan toeval over, komt echt wel goed.
TICKLING BARN13 april 2008 om 18:09 #264394t was weer een mooi dagje vandaag8) dus kon ik weer lekker aan het werk aan mijn projectjes. dus eerst maar ff de schuur opgeruimt;)
vandaag ff met de kar bezig geweest, en heb de wielen eronder genaait en de vork versteviging iets aangepast.. en dit is het resultaat..
13 april 2008 om 18:12 #264395AC RACING :
t was weer een mooi dagje vandaag8) dus kon ik weer lekker aan het werk aan mijn projectjes. dus eerst maar ff de schuur opgeruimt;)
vandaag ff met de kar bezig geweest, en heb de wielen eronder genaait en de vork versteviging iets aangepast.. en dit is het resultaat..
Boemlauw 😛 zieke kar!
13 april 2008 om 18:38 #264396mooie kar man!
heb je er al mee gereden?
13 april 2008 om 18:45 #264397ney dat nog niet, maar ben druk bezig met het opbouwen van het geheel, dus hoop over een paar week de eerste kilometers te kunnen maken met dit rijdende gevaarte:lol
14 april 2008 om 08:19 #264408Gaat wel een hoog zwaartpunt krijgen dat karretje 😀 Veel succes ermee!
14 april 2008 om 18:16 #264429zomaar om gaat die niet, daar heeft ie al een te mooie wielbasis voor dat ik er bijna plat mee door de bocht durf, wel zit ik nog te denken om em iets smaller te maken met oog op dat ik me dan iets makkelijker door het verkeer kan banen.. ik ben nu namelijk behoorlijk breed om door de stad te manouvreren..
15 april 2008 om 09:56 #264437Ga je dan wel die hoeken aan je ophangsysteem zal ik maar zeggen maken? zodat die zeker ook stevig is.
Zou wel zonde zijn dat zo’n leuk dingetje er vanaf zou schieten.
Ga je dan weer je hele kar losslijpen en terug vastlassen?
15 april 2008 om 10:04 #264438Plat door de bocht zal niet gaan lukken:con
Harder dan 20/25 moet je echt niet proberen door haakse bochten, dan komt op z’n minst een wiel los:D
Ziet er wel al goed uit, maar maak ALSTUBLIEFT een verstevinging tussen je trekstang en de kar zelf! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.