- Dit onderwerp bevat 575 reacties, 101 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 maart 2008 om 20:23 #263882
ik heb em bij een aanhangwagen groothandel vandaan, hij was gloednieuw vanuit het magazijn , en weet alleen dat hij minimaal 750 kilo aankan;) en is dus normaalgesproken bedoelt voor een normale aanhangwagen voor achter en auto..
morgen ga ik dus denkik maar ff weer een dikke lading staal ophalen en het gebeuren aan mn kar vastlassen..
ook kan ik morgen velgen ophalen voor mijn kar.. dus er is weer grote vooruitgang
21 maart 2008 om 20:47 #263883
!Japieoh!_!Ciao!Haha prachtig! die kar met twee ciao voorvorken 🙂
Waar ga je die bevestiging op je frame maken?21 maart 2008 om 21:07 #263884de bevestiging aan het frame komt bij de achterwiel bouten bij de brug , zodat ik de kar op elke vespa kan monteren..
21 maart 2008 om 22:20 #263885tof karretje! zowel je si(echt prachtig met die mirage lak) en de kar zelf!
Je levert echt mooi werk man! een hobbyist in hart en nieren.
alleen een beetje jammer dat het koppelsysteem zegmaar van de kar op je brommer zo huge is, zou wel mooier zijn denk ik als het iets minimalistischer was, maarja, zo ben je er wel zeker van dat het 100% stevig is!
keep up the good works!
21 maart 2008 om 23:01 #263886Zeer leuk idee

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik denk dat jou kar echt veeeeeeel te zwaar wordt:con
En veeeeeeeeeel te groot:con
Ik heb een kar met Ciao wielen er in om op vakantie te gaan, de bakafmetingen zijn 50x50x80.
Dat is echt MEGAgroot achter een Ciao, met een SI zal er niet veel verschil zijn.
Ik heb zo’n fietstrekhaakje gebruikt, we waren met z’n drieen en de karren wogen 90 kilo per stuk, die trekhaakjes hebben het perfect gehouden;)
Onze karren wogen leeg al 35 kilo, ik denk dat die van jou zo’n 50 gaat wegen.
Met belading zit je dan al snel tegen de 120/130 kg aan, het gaat echt sneller dan je denkt, en dat vindt een Si bepaald niet fijn, zeker niet met 60 km/h.
Ik denk ook dat je vorken niet gaan veren omdat het gewicht ze simpelweg compleet indrukt.
Ik wil niks afkraken maar wil je alleen goede raad geven, ik weet hoe vervelend het is als je er veel tijd in steekt en het blijkt niet te werken:(
Kijk maar eens naar de foto, dan zie je hoe MEGAgroot mijn kar met kleinere afmetingen al is:con
22 maart 2008 om 16:37 #263899naja ik blijf optimistisch8) stel dat ik door de vering heen zou gaan, zet ik er gewoon wasmachine dempers op:lol
ook om het gewicht maak ik mij absoluut geen zorgen aangezien een bijrijder ook al gauw op een 80 kilo zit. en ik een bigass setup rijd.. ook krijg ik 1 dezer dagen een paar vario setjes binnen, dus zal dan wel weer lekker kunnen wegtrekken..vandaag heb ik ook ff een setje voorwielen opgehaald voor onder de kar, mooie 3 spakers onder de kar;)
ook heb ik vandaag ff een mooi stukkie staal opgehaald bij staalbewerkingsbedrijf Wiering voor de dissel aan de kar te maken:) en het aller mooiste was dan ook nog wel dat ik het gratis kreeg + dat hij direct ff 2 gaatjes voor mij heeft geboort.. dat scheelt weer wat werk
22 maart 2008 om 17:49 #263903Dat met die 2 voorvorkjes heb je echt creatief gedaan man 😀
echt mooi. hoop dat ze wel op hetzelfde punt staan. Neem aan van wel met jou kunsten 😀
Succes met je project man22 maart 2008 om 21:07 #263916zo heb zonet nog ff aan de kar gebeunt en heb de trekhaak en de dissel aan de kar bevestigd:

22 maart 2008 om 22:27 #263918how komt je kar dan niet te dicht bij je brommer? of ga je je bol zal ik maar zeggen, om je koppeling van de kar op te maken, vzo ver als je achterwiel laten komen? neem aan van wel dan:)
heb je geen schirk dat als je gaat lassen aan je brommer, om de bevestiging te maken, dat je supervette lak van je brug ofzo eraf gaat?:|
23 maart 2008 om 02:39 #263923Go Alex Go, belooft een tof karretje te worden.
TICKLING BARN23 maart 2008 om 09:49 #263924
RebelIk vind de grote nog wel meevallen :O
Als ik naar de foto van vespaavanti kijk en jouwne lijkt deze in verhouding met de brommer nog redelijk normaal.
23 maart 2008 om 13:18 #263925Jij hebt echt de extreemste Vespa allertijden

Trouwens, wordt jouw accu automatisch opgeladen?
23 maart 2008 om 13:45 #263926Ik zei al tegen alex theoretisch is die er , maar nu nog kijken of het in de praktijk wel gaat werken.
23 maart 2008 om 15:41 #263927@ dries: jah de trekhaak kogel komt achter het achterwiel. de koppeling van de kar word afschroefbaar en bevestig ik aan mijn achterste wielbouten, zo hoef ik niet aan mn lak te zitten en kan ik de kar ook nog op andere vespas bevestigen:)
@jayl: ney ik leg mn accu aan de acculader, maar bouw binnenkort nog een keertje een druppellader die op de spoelen van het blok loopt, dan word de accu wel vanzelf opgeladen.
23 maart 2008 om 15:54 #263928nou nou,het houd echt niet op hé.Wat een remorque zeg.Ga je vissen ofzo???
Maar zoals ik hem nu zie,vind ik die uitlaat echt niet staan.Mooier zou een onderlangse zijn.Maarja,ieder zijn goesting.
Komt wel ok precies,maar wanneer is je broem-broem klaar??? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.