- Dit onderwerp bevat 575 reacties, 101 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 februari 2008 om 16:41 #263422
AC RACING :
heey!!
ik ben opzoek naar een kabelsplitter alleen had mn plaatselijke bromboer die toevallig niet liggen..
nou weet ik dat bepaalde scooters die op hun carb. hebben zitten tbv. benzine en olie toevoer, zoals bijv. de vespa sfera..
alleen nu rijst mij de vraag of iemand toevallig zo’n splitter heeft liggen, of desnoods een complete (ongekeurde) sloop-scooter heeft staan waar ik deze vanaf zou kunnen draaien..
laat maar wat horen.. ook als je andere ideetjes hebt..
iig. zou ik in het uiterste geval kunnen kiezen voor een extra choke hendel.. alleen dat is mijn laatste optieik heb er nog 1 in de schuur hangen. is zo goed als nieuw, heeft er een paar dagen op gezeten. toen kwam ik erachter dat de oliepomp afgesloten was 😛
aan 1 kant zit nog een stuk kabel van ong. een halve meter. met een busje erop. (die standaard maat)
kan er niet af omdat hij aan 2 kanten een busje heeft.zeg maar wat je ervoor wilt geven 🙂
14 februari 2008 om 22:22 #263423k gaa eerst nog wel ff bij hovingh langs, heeft ie het niet liggen dan ga ik graag in op het aanbod van jou erwinko..
toch tnx voor de reacties16 februari 2008 om 01:55 #263444goed nieuws crullie heeft voor mij een gaskabel splitter liggen. dus het afstellen kan beginnen:D
ode aan crullie:worshippy16 februari 2008 om 08:38 #263445AA-T, hoe werkt dat dan precies? Werk je eigenlijk via het princiepe dat je 2 dezelfde sproeiers moet gebruiken?
Lijkt mij ook wel interessant, zo’n pinasco zij-inlaat. Helaas niet meer te vinden hè.16 februari 2008 om 10:38 #263446Achterste Carb komt ongeveer 4 tot 6 maatjes grotere sproeier dan de zij Carb en afhankelijk van de cilinder die gebruikt gaat worden wordt de groote van de sproeier bepaald.
Met een Pinasco Deps 43 mm komt in de achterste Carb 68 sproeier en zij Carb een 64 sproeier met 13/13’s Carb’s dan he.
Met mijn Polini waterkoeling cilinder heb ik 58 in de achterste en 52 in de zij Carb en loopt heel netjes en rustig. Motortje loopt wel met dikkere sproeiers maar heeft weinig effect behalve dat de tank wat eerder leeg is.TICKLING BARN18 februari 2008 om 21:47 #263464mijn laatste aanwinst: de kabelsplitter!!! tnx to crullie!!

ook ben ik vandaag weer ff met de si bezig geweest.
zo heb ik ff de sproeiers vergroot van; 52 & 62 naar 60 & 66 toe gebracht, dit kan die wel hebben aangezien de kleur van de bougie.
uittesten heb ik uiteraard weer niet gedaan aangezien het weer te laat was om nog weer herrie te schoppen in de buurt..
ook heb ik de powerbox eindelijk bevestigd en aangesloten..
ook de benzinefilter vond ik weer terug in mn chaotische schuur en zit er nu ook tussen..

zoals ook op het filmpje te zien was donderde steeds mijn carb. eraf omdat deze niet helemaal over de zijinlaat heen schoof. dit kwam omdat mn brug in de weg zat, dus heb ik de brug een beetje uitgeslepen.. nu past ie perfect en zit ie muurvast

nu ik toch met die carb bezig was heb ik direct ff een filter gebouwd, aangezien ik niet erg mooi een powerfilter kon bevestigen de foto spreekt voor zich..
18 februari 2008 om 21:51 #263465Kijk aan, goed werk man.
Ik zie trouwens dat je zo’n groot tonnetje als gaskabel gebruikt (bij je normale carburateur) gaat je gas hier wel helemaal door open ?
bekijk het eens even! mooi man.
*edit, waar is je vliegwiel kap ?????
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 februari 2008 om 22:00 #263466ziet er alemaal mooi uit
maar heb een vraagje waarom heb je 2verschillende sproeier en niet 1dezelfdeAndy18 februari 2008 om 22:02 #263467Lijpos 🙂 ik wil een filmpie filmpie!
18 februari 2008 om 22:03 #263468filmpje idd, machtig ding man! 😀
idd, waar is je vliegwielkap?:o
18 februari 2008 om 22:06 #263469Ziet er goed uit
en inderdaad wel ff het vliegwiel koelkap monteren straks te weinig koeling bij het testen.TICKLING BARN18 februari 2008 om 22:25 #263470het blok gaat er toch 1 dezer dagen weer onderweg , om ff het blok te controleren of alles naar behoren funtioneert; om eventuele lekkages te voorkomen. dan monteer ik gelijk ff het vliegwielkapje, en nieuwe membraankleppen, just in case..
19 februari 2008 om 06:20 #263471Mooi werk man,ik heb nog nooit een brommer gezien die zo volgebouwd is.
Nu nog een vario hé??19 februari 2008 om 19:28 #263478ik vind dat dubbele carburateur systeem echtwel vet! ik wil me ooit ook zo een setje kopen. alleen vind ik het jammer dat je een kabelsplitter gebruikt, mij zou het uber lache zijn om gewoon de heletijd met 1 carb te rijden en effe wanneer je het nodig hebt het gas van de tweede opentrekken (als een scootertje langs komt gebroemt ofzo).
en inderdaad, FILMPIE 😀
19 februari 2008 om 19:51 #263479Zal dit weekend wel komen tijd voor nog een kratje jupiler of niet dan alex

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.