Vespa-Ciao.NL
:: AC Racing Si Special

Home Forums Perso’s Projecten AC Racing Si Special

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 576)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AC RACING
    Topic starter

@ flick: vandaar ook de gaten in de kruk , dan houd het zichzelf namelijk vast als het zou loskomen..

@ mike:
      met deze 😀 ( weliswaar met een begrenzer ertussen)

maar neem nog iets van 3 blokjes mee, en nog een zak met onderdelen, om er zeker van te zijn dat er geen uitvallers mogelijk zijn:)

@ hans: ik heb nog wel een stuk of 5a6 13/13 carbs, liggen:P

ChiCiaoWa
      Bijdrager

LeMoN :

Glenn :
        had al een vermoede 😉

maare.. op de handvatten na, erg gave Ciao !

Dit is toch echt een Vespa Si en geen Vespa Ciao:!

euhh… ja bedoelde inderdaad de Si… oops..

speedbuxy
        Bijdrager

Herr FlicK :
          Mooi man dat Kneedbaar (geen vloeibaar) staal,
          maar dat spul is niet bedoelt voor die hitte bij de krukas.

Ik heb het zelf ook 2 keer op me carter geprobeert maar toch blijft dit niet goed zitten.

Dan gebruik jij niet goeie, want de merken die ik tot nog tot gebruikt heb konden allemaal tot 350 en 550 graden en hebben nog nooit los gelaten.

Maar blijf het zo op de kruk ook tricky vinden aangezien het dan de hele tijd bloot staat aan middelpunt vliegende kracht en weet niet hoelang het dan blijft zitten.
          Ik heb het namelijk niet op draaiende delen zitten.
          Maar het idee is leuk:thumb en het spul kan een hoop hebben, tenmiste als ie niet dezelfde heeft als jou;)

AC RACING
          Topic starter

voor een paar dagen terug heb ik ook nog ff het olie nippeltje uitgeboorten vervangen voor een iets wat groter nippeltje.
            hier komt dan dus binnenkort de powerbox op bevestigd.

ook heb ik nog ff mn zijinlaat gespoten; is zeer nice;)

en voor de zekerheid heb ik ook nog maar ff wat vloeibare pakking opgehaad, die naast de normale pakking gebruikt gaat worden.

het lang verwachte moment!!
            het blokje zit zo goed als beina helemaal in elkaar!!!
            alleen het vliegwiel moet er nog op, alleen wil ik die morgen nog ff zandstralen en misschien nog ff spuiten..
            t wordt trouwens het vliegwiel van het contactpunt vervanger blok, aangezien die vele malen lichter is dan het std vliegwiel..
            maarjah weer genoeg gelult, hier zijn de foto’s!

hansieb
            Moderator

Nice nice alex

Ik hoop echt voor je dat het gaat baten met je 43 DEPSJE ik heb zon mijn twijfels maar dat gaan we zien :D!

Hopelijk gaat die goed lopen.

Mike
              Bijdrager

niet verkeert pik:)

ziet er leuk uit voor het oog:D hoop dat het leuk gaat lopen, hoop vooral betrouwbaar!

Mike

ciaoracer
                Bijdrager

Hey,

Echt vet voor het oog vind ik dit!!!;)

Mss even domme vraag maar waar heb je zo een nippeltje vandaan gehaald? Want ik wil ook een powerbox gaan installeren, maar dat werkt dus niet als ik het wo hoor op het originele olienippeltje klopt dit?

Veel suc6 nog verder en hoop echt voor je dat het mooi gaat lopen.:thumb

Rebel

Je moet gewoon een gat in je carter hebben waar de benzine begint
                    Daarop moet je een nippel hebben die naar beide kantan iets doorkan laten (een busje als het waren)

Daarop sluit je de powerbox aan.
                    Maar ik zeg het je je zal het niet eens gaan merken (vooral gezien het afstellen op vespa me niet geweldig lijkt gaan)

AC RACING
                    Topic starter

ciaoracer :
                      Hey,

Echt vet voor het oog vind ik dit!!!;)

Mss even domme vraag maar waar heb je zo een nippeltje vandaan gehaald? Want ik wil ook een powerbox gaan installeren, maar dat werkt dus niet als ik het wo hoor op het originele olienippeltje klopt dit?

Veel suc6 nog verder en hoop echt voor je dat het mooi gaat lopen.:thumb

ik dacht ook eerst van hoe kom ik aan zon nippeltje( zul je ook vast wel bij de bromboer kunnen halen) maar deze zat gelukkig al bij mn powerbox:thumb

ook iets wat ik ook nog moest hebben ( alleen dan niet voor de powerbox ) was een Y-splitter voor de benzine op de dubbele carborateur.. maar ook die zat al bij de powerbox in!! dus ik was erg blij met de stage 6 powerbox die ik had besteld:D

Loek
                      Bijdrager

Hoezo, je kunt toch een appart Nitro tankje bouwen voor één carburateur? :lol

Ziet er super uit, dat rood en dat zwart. Hopen dat het er niet al na een paar keer blok erin/eruit af gaat.

ciaoracer
                        Bijdrager

Ok bedankt voor je reactie.:thumb

Ik zelf ga waarschijnlijk een TNT powerbox aansluiten. Of dit werkt maakt me eigenlijk niet veel uit. Het is meer voor de show als dat ik het echt wil gaan gebruiken waarschijnlijk.

Veel suc6 verder nog wat is echt een mooi project en vette kleur.;)

AC RACING
                          Topic starter

lijpe shit!! vandaag ff mijn blokje onder de si geplakt en gvd:boos ik kreeg em niet aan!! té veel compressie:)
                            dus ik trug lopen naar mn schuur en dan maar de klopboor( natuurlijk niet op klopstand;) ) erop gezet. en jaahoor er kwam naar een paar moeizame slagen wat rookpluimen uit mn boormachine.. dus ik dat ding direct ff met de compressor koelhouden in de hoop dat ie niet zou doorfikken en poging 2 houden.. en jaahoor pruttel de pruttel… ITS ALLIVE!!!!:@
                            om 10 uur s’avonds was er behoorlijk wat gebrul in mijn tuintje omdat ik de si op loopstand had gezet, maar bedacht me opeens dat ik ook nog buren had:P:pest dus houd mijn eerste test rondje morgen maar, als ik cker ben dat al mn buurtjes niet liggen te pitten;)
                            iig. ben ik blij dat het loopt, nu nog kijken hoe mn kindje rijd.. morgen hier meer over..

(let niet op de smerige carborateurs) ;):no

Edjuh
                            Bijdrager

Bruut, mooi dat het leeft!

Maar teveel compressie? Je hebt toch poelie?? Zou geen probleem moeten zijn om lopend te starten lijkt me/

Ik zie nu trouwens een voordeel van die hoge veren, je kan lekker bij die carb, jeemig wat is dat irri met orri:D

hansieb
                              Moderator

Hij had al super veel compressie met een 50cc echt wonderbaarlijk =)

Mooi dat het loop , maar alex plak der even 2 luchtfilters op man! 😀

RUSTIG aan he de zuigert is nieuw nieuw :bier

Crullie
                                Donateur

ITS ALIVE :@ Betekent dat het motortje echt staat te stampen ? door te veel compressie of hoort dat zo. Waarom heb je er een Ciaokopje erop zitten ? lijkt mij dat een Sikop veel beter koelt wel zo belangrijk bij het inrijden.

Succes met de test, :thumb

TICKLING BARN
                                15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 576)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.