Vespa-Ciao.NL
:: AC Racing Si Special

Home Forums Perso’s Projecten AC Racing Si Special

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 576)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AC RACING
    Topic starter

ik ben er zelf ook achter gekomen, dat die accu het niet helemaal fijn vind om al die elektra te voeden, k heb er nog ff een paar daagjes over na gedacht en er berusten mij een paar opties..

1: een zwaardere accu proberen te scoren.
      2: een 2e accu erop zetten( ook leuk voor de symetrie onder de buddy:P)
      3: de accu weten op te laden tijdens het rijden, dmv. het blokje.
      4: ook kan ik altijd die 2X 50 watt lampen vervangen voor lichtere wattages, ze zitten nam. toch in keramische amaturen.

nu is de vraag bij de 3e optie (die ik het liefst zou willen realisseren) levert het blok ook(desnoods op meerdere spoelen) genoeg stroom om de accu op te laden??

maar ook ff om de verwarring ten lichte te brengen, hoeveel volt/ampere levert een elektrich carter nu eigenlijk??

btw @ barry het gaat niet om een amerikaans bouwpakket maar om een japans:P

barry
      Donateur

En nog een goede raad van mij:Maak je koplamp met 3-of 5watt powerleds.Heb ik ook gedaan met de racing ciao.Je kan echt niet in het licht kijken & dan heb ik er nog geen lens voor zitten.Die ik besteld heb komen trouwens van een zaak in Groningen.

.-{2F4OV}-.

Leds is idd de beste oplossing;)

Denk dat je blok niet genoeg vermogen levert om op te laden. Ook zul je dan zowies een gelijkrichter tussen moeten zetten;)

hansieb
          Moderator

barry :
            En nog een goede raad van mij:Maak je koplamp met 3-of 5watt powerleds.Heb ik ook gedaan met de racing ciao.Je kan echt niet in het licht kijken & dan heb ik er nog geen lens voor zitten.Die ik besteld heb komen trouwens van een zaak in Groningen.

Okaphone zekers 🙂 goeie licht en geluid zaak

AC RACING
            Topic starter

jeah sowiesow moet er dan een gelijkrichter, condensatoren enz. tussen om een druppellader te bouwen, das het probleen op zich niet, alleen weet dus niet of het blokje genoeg stroom levert, en het juiste voltage..
              als de spoelen genoeg ampere uitstoten zou het moeten kunnen..
              als verder niemand weet hoe dat zit op de vespa, zal ik morgen maar ff een ec-blokje moeten doormeten om erachter te komen:)

true true okaphone is da man!!!
              voor elektra is dit de place to be, hier haal ik ook mijn elektra vandaan, alleen kunnen die power led’s niet op tegen die 2x 50watt halogeen:P
              maar vooralsnog komen die powerleds binnenkort nog wel weer terug in mijn achterlamp.

ja-general
              Bijdrager

en vlot t nog een beetje met t project?

AC RACING
                Topic starter

zo het regende vanavond in groningen, terwijl ik uitgerekend vandaag met mijn brommer aan de slag wilde..
                  maar gelukkig had ik nog een mooi klusje voor binnen.. ofwel ik heb een “adjustable interval timer” in elkaar gebouwd. dit is een soort van universeel knipper relais dat in bijv. de modelbouw,foto/video moment opnames of dia project sturing wordt gebruikt.
                  dit heb ik nodig om de lampen in mijn kappen te laten knipperen ( de knipperlichten dus;) )
                  t heeft wat soldeerwerk gekost maar dan mag het resultaat er wel wezen 🙂 , nu nog uitvinden waar dit printplaatje nog geplaatst kan worden!! 😛

Rebel

Je bent echt ziek bezig 😛

Super vet man

Edjuh
                    Bijdrager

Respect voor je electronica knutselskills alex, ik heb te weinig met die testdoos gespeeld vroeger want ik doe het je niet na:)

Fredzzz
                      Moderator

Alex, je komt wel vaker bij Okaphone uiteraad en omdat je zoveel met electronica doet kan je mij mischien helpen, want…..

Ik kocht bij Okaphone een 12volt accu’tje voor mijn 12volt Reich Waterpomp, maar deze pompt 15liter in de minuut rond, echt (te) veel dus…
                        Dus vroeg ik of ze nog eene of ander dimmer hadden (net als die voor het licht) die ik er tussen zou kunnen zetten om de circulatiesnelheid te verminderen…. maar neej ze hadden hem zogenaamd niet, wat ik erg raar vind voor zo een grote zaak.

Dus mijn vraag is of jij niet weet of zij hem toevalig toch wel hebben, of of er een andere zaak is waar ze zo een 12volt dimmer hebben, of mischien heeft okaphone juist een die je zelf moet bouwen of iets dergelijks…… alle hulp is welkom, want zo loopt me accu wel erg snel leeg…

Mike
                        Bijdrager

wtf, red onze PRO het niet?

Mike

ArvidW
                          Donateur

Alex: Velleman rullesss ! (of is het geen velleman kitje ?:P)

Ik vind het echt gaaf dat je al je electronica idee’tjes op een SI toepast, daarop heel die zooi aanleggen is zo veel meer werk dan op een brommer met kappen 😮

Ik vind je SI wel beetje een kermis worden, druk druk druk druk heelmaal volgehangen, maar alsnog erg gaaf :thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

stfu>>

Mike :
                              wtf, red onze PRO het niet?

hihihihihihihi

OT leuk gedaan A 8)

AC RACING
                              Topic starter

als aller eerst bedankt voor jullie complimenten:worshippy

@Arvid: jeah dit is een velleman kit jah, gehaald bij mijn vriendjes van okaphone 😀

@fred: succes PRO!! 😀 :kots:worshippy

AC RACING
                                Topic starter

zo ik kon het niet laten om een nieuwe set versterkers op te halen 😛
                                  de oude versterker heeft niet tot amper gedraait, maar toch kon ik dit niet laten liggen:)
                                  ter vervanging van de 200 watt versterker van marquant die er eerst onder zat heb ik nu 2X 100 watt versterkers van toxic onder zitten 😀 de plaatjes preken voor zich , de looks worden er in ieder geval beter van 😉
                                  hetzelfde vermogen maar wel alles van hetzelfde merk, omdat de boxen ook van toxic zijn..

ziehier de foto’s:

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 576)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.