- Dit onderwerp bevat 575 reacties, 101 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 oktober 2007 om 22:16 #273939
50 watt HALOGEEN WAAAAAAT DA FOK :pest =)
Man je laat er geen gras over groeien , ze zullen alex straks:
– Zien
– Horen
– Voelen
– Ruiken misschien als je een puf laat
Krijg je hem voor de schouwing nog af ? ik heb trouwens dat CP blo kvan thomas hier als je daar 50cc onder schroeft heb je direct blok voor de keuring hij loopt gewoon dus ander cilindertje erop en klaar…
5 oktober 2007 om 13:24 #273961hansieb :
50 watt HALOGEEN WAAAAAAT DA FOK :pest =)Man je laat er geen gras over groeien , ze zullen alex straks:
– Zien
– Horen
– Voelen
– Ruiken misschien als je een puf laat
Krijg je hem voor de schouwing nog af ? ik heb trouwens dat CP blo kvan thomas hier als je daar 50cc onder schroeft heb je direct blok voor de keuring hij loopt gewoon dus ander cilindertje erop en klaar…
jah ik heb nog een std blok met contactpuntvervanger liggen , die komt er dan ff tijdelijk onder, ik mot toch mn eigen carter hebben , omdat ik elk jaar binnenkort voor de apk moet gaan..
5 oktober 2007 om 13:37 #273962😐 wat is dat voor onzin….
Is er nu met dat nieuwe kenteken ook zoiets als een brommer-APK?
Nee, brom- en snorfietsen hoeven niet jaarlijks gekeurd te worden. Het is natuurlijk wel aan te raden om je bromfiets goed te (laten) onderhouden. De wet stelt namelijk wel eisen aan je bromfiets, bijvoorbeeld aan de remmen en lichten. Meer informatie daarover vind je in het Voertuigreglement, kijk onder Wet- en regelgeving.
Dat gaat echt er niet doorheen komen hoor..
8 oktober 2007 om 20:23 #274010zo voor vandaag weer een klein updateje..
voor de voorversterker in mijn koplamp heb ik vandaag ff de input en output gerealiseerd.
hierbij kan ik nu elke vorm van media zo aansluiten op de main unit, en kan worden afgespeeld via de versterker, nu alleen nog de boel op het lichtnet aansluiten en dan kijken of het werkt…
morgen ga ik verder met het instaleren van de boel en volgen verdere updates..
de input en output op plexiglas, onder de koplamp.
en nog ff een foto van de si in nachtlicht

t blijft een leuk lakje die mirage:)
10 oktober 2007 om 19:31 #274030zo vandaag weer ff nice updateje 😀
mijn voorversterker was eerst gebouwd voor een 9 volt blokbatterijtje, dat leek me eerst wel handig voor het aanleggen van de stroom maar heb me bekeerd tot de 12 volt , omdat dat toch de levensader is door mijn hele brommer..waarom dan ook niet direct op de accu aansluiten ..
dus zo gezegt zo gedaan, heb ik gister een transformator opgehaald om van 12 volt input naar 9 volt output te gaan, dus ook de main unit draait vanaf nu op 12 volt
travo geinstalleert in de koplamp.
ook de knoppen op de koplamp zijn eindelijk aangeslotenook heb ik nog een leuke verassing voor de koplamp….
in een eerdere post heb ik al laten weten dat ik er een 50 watt halogeen-spot in had gebouwd,maar nou weet ik van geen ophouden.. dus heb die 50 watt halogeen-spot vervangen voor een 25 watt hallogeen-spot. en heb er 2X een 50 watt!!! halogeen steeklamp bij in gebouwd!!!
in totaal dus 125 watt aan verlichting , in 1 koplamp!!!!!!!!!!!!!
de verlichting heeft 3 standen nou heb ik zo geschakeld dat ik het 1: uit kan doen 2: 25watt hallogeen (als stads verlichting) 3: 25 watt halogeen spot & 2X 50 watt halogeen steeklamp (als mistverlichting)nou heb ik er ook foto’s van geschoten terwijl de verlichting aan is , maar heb het licht voor de foto’s weten te dimmen door de verlichting op een lege accu aan te sluiten:D

25 watt halogeen spot.
25 watt halogeen spot & 2 X 50 watt halogeen steeklamp.als ik de verlichting op een volle accu aansluit is het licht echt asociaal vel, ik kan er net geen lasershow mee houden (a)
maar automobilisten, jullie zijn de lul met deze vespa!!!10 oktober 2007 om 19:44 #274031Da man ja 😛 meer dan zat licht
10 oktober 2007 om 19:53 #274032zozo erg goed bezig! ik wil het wel eens allemaal bij mekaar zien want wat je nu als elektrisch circuit hebt valt niet meer te volgen.
alleen vraag ik me 1 ding af, hoelang houdt die accu dat vol met die muziek en verlichting?
10 oktober 2007 om 20:06 #274033hansieb :
😐 wat is dat voor onzin….Is er nu met dat nieuwe kenteken ook zoiets als een brommer-APK?
Nee, brom- en snorfietsen hoeven niet jaarlijks gekeurd te worden. Het is natuurlijk wel aan te raden om je bromfiets goed te (laten) onderhouden. De wet stelt namelijk wel eisen aan je bromfiets, bijvoorbeeld aan de remmen en lichten. Meer informatie daarover vind je in het Voertuigreglement, kijk onder Wet- en regelgeving.
Dat gaat echt er niet doorheen komen hoor..
Dat willen ze dus wel doen de regering met hun nieuwe plannen :/ Maarja helpt toch niets, gooi je voor de apk weer ff je std blok enzo eronder en hoppa weer een jaar apk 😛
Maargoed lampje ziet er goed uit, maar je krijgt wel superveel draden lopen op je brommer :P!
10 oktober 2007 om 20:07 #274034nouja met 18 ampere moet ik het sowiesow wel een lekker dagje toeren vol houden , maar ik zal wel elke dag mn brommer aan de lader moeten zetten:P
maar met alle verlichting volop en de versterkers volop kom ik gauw op een 227 watt!!!
@ lemon: die draden vallen reuze mee, ik verwerk alles in krimpkouzen en zit op het moment ongeveer op 3 of 4 krimpkouzen. dus al met al valt dat reuze mee , ik probeer het zo mooi mogelijk te verwerken:)
10 oktober 2007 om 20:12 #274035
.-{2F4OV}-.Hey Alex,
Kheb je perso al ff niet meer gechecked maar dit is egt een hele vette si aant worden:o Die wil ik cker een keer in t echt aanschouwen=) Denk dat automobilisten helemaal gek worden! Je hebt me dur tog wat opgebouwd:lol
Succes durmee en we steke dur cker nog n keer eentje op
10 oktober 2007 om 20:12 #274036Bahaha 😀
Maar hoe zit het nu met het blok dan ? in december moet die geschouwd worden he ?
10 oktober 2007 om 20:16 #274037het blokje is even in het vergeet geschoten 1 dezer dagen kan het in elkaar, maar weet nog niet wat ik met de zij inlaat aanmoet, maar het komt allemaal in orde:)
maar voor het schouwen, heb ik gelukkig nog een mooi std. blokje met cp vervanger liggen, die krijgt het rdw mooi te zien, k neem aan dat ze niet egt blij zullen zijn met mijn red-engine:P
10 oktober 2007 om 20:18 #274038
.-{2F4OV}-.Kvind die positieve instelling nog altijd het mooiste aan alex
10 oktober 2007 om 20:42 #274039nog ff voor de mensen die wat meer over mijn main unit willen weten heb ik hierbij het schakelschema.
het is een zelfbouw versterker van wel te verstaan 3 watt!! 😛 maar zolang het functioneert op mijn 100 watt versterker alles best toch!? 🙂
dus bij deze:
11 oktober 2007 om 04:53 #274040Je accu zal een kort leven beschoren zijn.
Alles aan betekend een stroomverbruik van 19 ampere.Dus enkel bij een op & top geladen accu branden je lampen minder dan 1h00″.
Loodaccu’s kunnen niet tegen een diepe ontlading.Ook zal deze warm worden,zodat de inwendige platen krom zullen trekken & zo zijn inwendige weerstand zal dalen,zodat constante zelfontlading mogelijk word.
En zo ik ongeveer kan zien=je voorversterker een Amerikaans bouwkitje??? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.