- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 6 maanden geleden door gozer19.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 september 2006 om 23:21 #212319
mijn setup is
elektronish brom blok
13/13
malossi 65cc
standaart dikke uitlaat (citypower)ik rij nu met poulie 80 en hij trekt aardig en de top is ook aardig weet niet exact hoe hard digitaal maar en km of 60 haalt ie wel denk ik
nu wil ik met vario gaan rijden
wat is nu het verschil tussen de 90 en 100mm schijfen ?
ik wil dat ie lekker goed trekt moet ik dan voor de 90 of 100mm gaan ? en wat is het verschil kwa topsnelheid tussen de 90 en 100
en zal die uberhoud harder gaan op top met vario dan met een gewone poulie ?
1 oktober 2006 om 00:30 #215010Op zich kan je best een leuke snelheid halen met een std vario, ik heb het dan over 90mm schijven, zelf heb ik nooit met 100 gereden. Maar het is toch altijd snorvertanding die in een vario zit, dus de kans is groot dat je met een kleine poulie wel harder gaat. Met malossi vertanding rij je elke poulie zoek.
Beiden zullen uiteraard goed optrekken, ik denk dat de verschillen in optrek en top niet heel groot zijn, maar ik heb zelf wel de voorkeur voor 90, omdat je toch altijd wel leuk trekt met vario en je toch een goeie snelheid wil halen, alle beetjes helpen.
1 oktober 2006 om 10:24 #215011ok maar het komt er dus op neer dat die met de 100mm schijfen nog iets beter trekt dan met de 90mm schijfen ?
en wat bedoel je precies met die malossi vertanding ?
1 oktober 2006 om 10:29 #21501290mm is sneller als 100mm vario poelies maar de 100 trekt weer beter op.
vergelijk t precies t zelfde met een 70poelie en een 80 poelie, met de 80 trek je harder en ga je minder hard in tegenstelling tot de 70 poelie.
90mm poelies laat de snaar dieper gaan waardoor je poelies op zen laagste punt ook 10mm lager komen. en dat kan nog in snelheid schelen.
malossi vertanding is een vertanding wat tussen de std vario vertanding en brommervertanding zit, deze vertanding trekt met een goeie setup nog hard maar je gaat (veel) harder en het rijd rustiger.
Deze set heb jij niet nodig, kost ook 100+- euro..als je hard wil trekken en tog redelijk snelheidje wil halen zou ik voor de 90mm poelies gaan.
als je nog wat harder wil trekken en iets mindere snelheid (5, 10 km langzamer?) dan moet je voor de 100mm poelies gaan46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 oktober 2006 om 10:45 #215013ok dan ga ik voor de 100mm schijfen als het maar ongeveer 5 a 10 km sheelt vind ik dat niet zo heel erg als ie daarintegen wel een stukje beter trekt nog
en dan neem ik of een malossi vario of die van polini weet niet zo goed welke ik moet nemen 😛
1 oktober 2006 om 10:57 #215014zit niet egt verschil in, malossi is nieuw niet supergoed afgewerkt en moet je vaak aanpassen, maar daarintegen is de polini wel weer iets duurder.
de malossi vario kun je op jmpb bestellen
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 oktober 2006 om 15:25 #215015ok dus je raad me een polini vario aan ? dat ie iets duurder is vind ik niet zo erg als ik maar weet welke beter is
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.