Vespa-Ciao.NL
:: 90 mm of hoger

Home Forums Mening & ervaring Poelies 90 mm of hoger

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

95 pully is echt een klote ding. Ik heb hem op mijn rondrit door nederland doormidden gereden, er zitten nu gewoon 3 scheuren in die beginnen bij de puntlassen. De pully die ik had was zeer slecht afgewerkt, aan de binnenkant op de randjes zaten allemaal scherpe puntjes van de stans die de pully’s gestanst had. Mede hierdoor is er een groot deel van mijn v-snaar afgesleten. Nadat ik het randje van de pully afgeslepen had werdt het slijtage op de 95 pully veel minder.

Pully koste samen met snaar 12.50, wat ik voor de kwaliteit veel geld vind.

(het doormidden rijden kwam waarschijnlijk ook omdat ik een 80 snaar op een 95 pully had gedaan……=) Maarjah, alsnog een klere ding.;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

hc_mike
      Bijdrager

Haha Ardvid hoe krijg je t voor mekaar, 80snaar op 95 poelie….vind je t gek??? hahah gvd haha ma toch vanaf 90mm zijn ze echt poep, teminste met 70cc:P

Frits
        Bijdrager

105mm past niet op ciao!

edje
          Bijdrager

heb nu 80 poelie op me 60 en rijd netjes top is redelijk en trekken doet hij ook wel goed
            heb ook 105 erop gehad maa was niet fijn rijden overtoeren toen k bij 35 kwam maa trekken was heerlijk 😛

Timmetje
            Bijdrager

VespaRick :
              ik vind ze wel relaxed omdat ze goed optrekken en ze zorgen voor minder hoge boetes op de nieuwe rollerbanken die binnenkort komen omdat ze alleen naar topsnelheid kijken :P:D

Doen ze nu ook al ^^
              Als ik op de rollerbank kijk, zie ik mijn vermogen in iedere versnelling hoger komen 😐 terwijl het in iedere versnelling juist lager moet worden.

bobbie88
              Bijdrager

Ik heb nu 95 poelie, ben er niet helemaal weg van, maar als ik een kleinere erop doe dan trek ik zóóó fucked up langzaam. Maarja ik ga morgen toch me hele setup veranderen, dan gooi ik er meteen een 80poelie op en blauwe trekveertjes en dan ff kijken hoe dat gaat. Ik denk dat vooral op een standaart blok die 95poelie zorgt voor het goeie optrekken, alleen als je voor de hogerre cc’s gaat denk ik dat je beter een kleinere kan pakken.. Trekken doet ie dan toch wel denk ik

Kelvin
                Bijdrager

;)ik heb die grootste wat normaal niet op ciao past van een citta maar op maat gemaakt en trekt super!!!

ArvidW
                  Donateur

Waarom staat er dan in je setup pully 55…..

Maar ik moet ook toegeven dat 95 pully en 70cc goed samengaan (tot de 45km uur) daarboven wil het wel eens onrustig rijden.

Owja, en 95 pully zuipt zegmaar behoorlijk wat meer dan 80 pully:P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

joey636
                    Bijdrager

ik had eerst een 80 poulie op mijn 70cc maar die is doormidden en ik wilde een nieuwe 80 poulie kopen hadden ze er geen meer en ik had toen net 1 week een 80 snaar gehaald dus kon ik me een 70poulie en snaar kopen:boos

barry
                      Donateur

Vario is toch zo mooi.Zoek daar eens naar.Als je er mee gereden hebt,wil je NOOIT iets anders meer.Geloof me gerust.

joey636
                        Bijdrager

als je hem goed afsteld niet echt nee maar ik heb wel het idee dat je cilinder het zwaar te voorduren heeft met een vario omdat je continu van optrekken tot top toern blijft maken

barry
                          Donateur

Bij mij draait de motor nooit zijn volle toeren,van 0-tot max snelheid.Op max speed wel natuurlijk.

@joey636:Probeer eens zonder fouten te schrijven & punten en komma’s te gebruiken!!!!Leest echt ongemakkelijk!!!

joey636
                            Bijdrager

ik zal er aan denken voor de volgende keer.
                              ben wel nooit zo goed geweest in nederlandse taalkunde:P
                              die komma’s snapte ik nooit wat van maar punten zetten is niet zo’n probleem.
                              sorry voor oftopic:P

PoliniCiao
                              Bijdrager

Heb jij een snorklok?

Dan zal hij in het begin wel erg hard trekken met die 90 en daarna overtoeren ja. De top zal ook wel wat lager zijn dan met je 70 he, en trillen op de top?

sjefke
                                Bijdrager

mijn ciao trekt egt poep
                                  ze zegge dat een 95 beter trekt blablabla….
                                  maar vanuit stilstand kom ik echt niet weg:?
                                  dus k probere een poulie 105 erop te zette past die niet:(
                                  zal t wel beter gaan met andere trekveertjes op mijn setup?
                                  zoja welke zullen het best zijn voor mij?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.