- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 5 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 augustus 2009 om 16:59 #184275
Hoi allemaal,
Ik heb even een vraagje. Ik heb onder mijn Citta een speed engine met race krukas en 13mm carb en een 65 pully. Ik heb er nu een 80cc (46,5mm) van Malossi onder. Deze loopt alleen erg vaak warm (het hele zooitje blokkeerd en na een minuut of 10 afkoelen werkt ’t weer. Alleen iedere keer met minder kracht.) Ik denk dat ie al 9x warm is gelopen.
Ik rij met een 66 sproeier zonder luchtfilter, met lucht filter krijg ik ‘m echt niet afgesteld.
Nu is mijn vraag: Ik wil een nieuwe cilinder, Polini 46mm. Zal daarbij de polini top one of de sp beter presteren?
En mijn tweede vraag, ik wil bij die nieuwe cilinder mijn luchtfilter wel gaan gebruiken. Welke sproeier schatten jullie dat ik nodig heb?
Groeten Quint
16 augustus 2009 om 17:32 #195382Lol, als je luchtfilter eraf haalt moet je sproeier omhoog, en je hoort al op 70/72 te zitten.
16 augustus 2009 om 17:53 #195383he quint,
ik zou idd eerst een grotere sproeier nemen 72 denk ik. heb de zelfde set up
46.5 malossi met speed engine race kruk en de sp ook op mn citta .
reed eerst ook met 66 sproeier en ook warmloper gehad.
het is geen garantie maar ik denk dat het met een grotere sproeier beter zal gaan.
en ik zou nieuwe zuiger veren halen want die krijgen met al die warmlopers het ook flink te voorduren
wat weer lijdt tot slijtage/ minder kracht.16 augustus 2009 om 17:53 #195381Ja, dat hoor ik dus van iedereen! Maar als ik er een 72 sproeier inzet, dan heeft ie amper kracht en gaat ie hij 35 al pruttelen. Echt dat je merkt dat ie te veel krijgt. Toen viel mijn luchtfilter eraf door een drempel en ging ie al een stuk harder. Ben een beetje bezig geweest met sproeiers (heb inmiddels een straatje van 48 tot en met 80) en bij een 66 sproeier zonder filter rijdt ie gewoon het hardst.
Ik heb geen idee hoe het kan. Het contact punt staat ook mooi op 0.45 en daarmee heb ik ook al het een en ander geprobeerd. Zoals 0.35 0.40 0.45 0.50 0.55 0.60 maar het maakte allemaal of geen verschil, of slechter of zelfs dat ie het niet meer deed.
Ik snap er echt niks meer van! Ben zelfs van plan hem weg te brengen naar JRS, die stellen scooters af op een rollenbak. Kost 60 euro. Maar het moet met deze carburateur toch niet zo moeilijk zijn?!
16 augustus 2009 om 18:02 #195379dat is wel vreemd ja
bij mij reed ie met 66 sproeier ook wel aardig alleen als ik een stukje wat harder reed ivm inrijden heb ik 1 of 2 keer een warmloper gehad . ik rijd met een malossi filtertje en een 85 poulie dat is dan het enige verschil tussen onze set ups
heb nou een 72 sproeier en heb er geen last meer van gehad cp s op 0.40 en heb niet echt het idee dat ie onwijs inhoud ofzo.16 augustus 2009 om 18:05 #195380Als het boeltje al zo vaak geblokkeerd geweest is,gooi weg die handel.
Volgens mij trek je ergens serieus valse lucht hoor.16 augustus 2009 om 18:14 #195397barry:
als dat zo is waarom zou ie dan beter lopen met een 66 sproeier dan een 72 ?16 augustus 2009 om 23:02 #195602Die cilinder gaat ook weg. Ik heb al een nieuwe van Polonin in bestelling. Verder ga ik mijn blok na kijken en de pakkingen/keeringen allemaal vervangen. Kan ik ook gelijk twee nieuwe kruk lagers zetten. Die houden ook niet zo van warm lopers!
Maar ik ben benieuwd waarom iedereen met een 72 a 74 sproeier rijdt, met luchtfilter en bij mij loopt ie zonder lucht filter op een 66!!!!
17 augustus 2009 om 06:53 #195213Als je dan toch je carters uit elkaar trekt haal dan die racekrukas eruit, meeste van deze assen geven een veel te lange inlaattiming in een speedengine waardoor je echt massa’s trekkracht verliest. Het feit dat je maar 65 a 70 rijdt met die bovenstaande setup geeft dat ook wel een beetje aan.
Gewoon een originele BROM krukas erin zetten (kunt die ook nog tunen, zie de howto), is echt een wereld van verschil en waarschijnlijk kun je door de toegenomen trekkracht met een kleinere pully gaan rijden waardoor je toch veel meer richting de 75km/uur zult gaan.
Het hoeft trouwens niet 100% zeker zo te zijn dat die race krukas van je een te lange timing geeft maar de kans is groot. Post anders in dit topic een foto van recht boven je krukas en ik kan het je vertellen:
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 augustus 2009 om 07:46 #195416Dat zal ik binnen kort eens doen. Heb vanaaf donderdag een paar weken vakantie en dan kan ik eens mooi eraan gaan sleutelen…
De foto van mijn krukas:

Volgens mij is het geen race, maar weet het eigenlijk ook niet zeker.
22 augustus 2009 om 06:29 #187258Sterker nog, is het een snor krukas..
Even een domme vraag mischien maar wat voor luchtfilter heb je erop zitten?
Neem aan wel een powerfilter met zon setup?
Of op zn minst een aangepaste?
En kwa uitlaat is een sito ook niet het allerbeste voor 80cc. corect me if i’m wrong.
Wat ik zou doen is eerst opzoek gaan naar een goede krukas.
Op de foto te zien heeft deze zn beste tijd gehad.suc6
22 augustus 2009 om 07:20 #187265die foto van je krukas, ligt dat aan mij of is ie compleet blauw ter hoogte van big-end?
22 augustus 2009 om 09:45 #187559Ja, die krukas is een maand oud! Maar hij liep aan tegen het carter wang van de inlaat… 🙁 Ik denk inderdaad maar een nieuwe halen.
En ik wil dus inderdaad een andere uitlaat. Maar twijfel nog tussen de top one en de SP. Ik wil vooral meer trek kracht. Die top komt wel goed met een 80cc en een 65 poelie! 😛
Ik heb Malossi power filter, maar zonder luchtfilter rijdt ie dus veel beter!!!
22 augustus 2009 om 09:59 #187487als je er een flop racing in hebt is ie zo krom als een hoepel. ( al veel vaker gezien)
Qwa uitlaat zou ik voor de top one gaan, deze gaat op top niet veel langzamer dan de SP, alleen de SP trekt onderin voor geen meter.
22 augustus 2009 om 10:12 #187489Ik heb zelf een SP moet zeggen heb er geen slechte woorden voor.. Zelfs onderin niet.
Ik geef je gelijk dat een top one sneller is onderin.Maar slecht…. niet mee eens.
Zat je krukas wel goed in je carter?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.