Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › 80cc polini tunen
- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 6 maanden geleden door Daffy#46.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 september 2010 om 14:54 #207678
Daffy#46Okiee, dan zal ik dat vanavond is eventjes doen 🙂
Waar moet ik opletten als ik de spoelkanalen ook vergroot?
Kan ik iets fout doen?
En ik neem aan dat het verschil duidelijk te merken zal zijn? Vooral met een 19mm carb is het niet?Groetjes.
30 september 2010 om 16:04 #207679
Waarom?Je spoelkanalen kun je idd gaan vergroten alleen komen ze standaard al niet helemaal lekker overeen op je se carter. Als je de voetpakking van je cilinder op het carter legt zul je dit zien. Dit is ook meteen handig om zo dus af te tekenen op je carter zodat je het vervolgens kan weg dremelen. Je zult waarschijnlijk wel aan een kant door je carter heen gaan en dit dus weer met wat combi metaal moeten dicht maken, zeker als je je spoelers in je cilinder ook nog vergroot.
Gr
30 september 2010 om 16:05 #207680
Daffy#46Oke, scheelt het veel de spoelkanalen vergroten?
30 september 2010 om 16:38 #207681
Waarom?Wat het precies scheelt kan ik niet zo zeggen, omdat je meestal alles in een keer aanpakt. Het mengsel wil gewoon vanuit je carter de cilinder in en liefst zonder obstakels, dit is ongeveer hoe je het moet zien. Standaart lopen de spoelers in je carter al niet helemaal lekker over in de cilinder en ga je de spoelers van je cil nog extra vergroten dan zul je zeker je carter moeten aanpakken. Als je toch bezig bent zou ik alles in een keer doen. Wel is wat Arvid zegt het verstandig de uitlaatpoort in stapjes te doen.
Gr
30 september 2010 om 18:56 #207617heey,
mijn 80polini is ook getuned zie foto’s bovenaan pagina.
en de spoelkanalen doortrekken (rechttrekken) scheeld wel degelijk het beste is dan ook je
uitlaatpoort te vergroten dan klopt de verhouding ookgr
30 september 2010 om 22:01 #207682
Daffy#46virgil :
heey,mijn 80polini is ook getuned zie foto’s bovenaan pagina.
en de spoelkanalen doortrekken (rechttrekken) scheeld wel degelijk het beste is dan ook je
uitlaatpoort te vergroten dan klopt de verhouding ookgr
Heey,
Jij hebt de cilinder ongeveer na gemaakt zoals arvid zijn 80cc?
Als ik dat teminste goed lees.Hoe presteerd jou 80cc polini nu? met grotere Spoelkanalen, Grotere uitlaat poort, en Doorgetrokken Booster poorten?
Veel vooruit gang tegenover de orginele prestaties?
En waar? Trekkracht, Top snelheid?Alvast bedankt!
Groetjes.
1 oktober 2010 om 04:41 #207683@daffy: mijn 80 presteerd uitzonderlijk goed alles in in groten hoeveelheid toegenomen.
maar vergeet niet ik heb mijn inlaat en uitlaatpoort ook nog filk onderhanden genomen en dat scheeld ook
een pak in snelheid.met mijn oude set up heb ik een topsnelheid gehaald van 102 .. kmpu maar ja er was wel alles aan veranderd om
snelheid te winnen.
denk dat dit voor de meeste onhaalbaar is als je geen ander carter hebt.gr
1 oktober 2010 om 08:14 #207684
Daffy#46Oke, ik maak mijn Spoel en booster poortjes eventjes max, en dan ben ik benieuwt hoe het gaat presteren 😀
Groetjes.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.