Vespa-Ciao.NL
:: 80 mm

Home Forums Mening & ervaring Poelies 80 mm

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JuniorLWB
    Topic starter

Heb jij ervaringen met een 80 mm poelie? Post ze hier.

Bert
      Bijdrager

De ideale poelie voor snelheid, optrekken en hoge toeren. 16inch en 17 inch wielen.

Frenkie
        Bijdrager

De perfecte poeli.

Met deze poeli heb je altijd de hoogste top+ vermogen.
          Met een kleinere poeli heb je misschien (niet eens altijd) een hogeren top, maar je haalt je top toeren niet en dus heb je geen top vermogen.
          Met een grotere poeli rij je te langzaam met veel toeren en je trekt niet eens altijd harder op. Want de wat brutere setups, trekt je met deze poeli gewoon door je powerband heen, dus merk je nog nix van je trekkracht.

goldono
          Bijdrager

Wat frenkie zegt kklopt wel, behalve is zo als je een setup met meer toeren heb je wel kleinere poeli nodig voor als je op zijn top wil rijden anders maak je te veel overtoeren

polini-racer

ik rij altijd met 80 poulie,dat is de perfecte maat bij mij,het trekt redelijk en op top loopt het ook nog een super goed

Frenkie
              Bijdrager

goldono :
                Wat frenkie zegt kklopt wel, behalve is zo als je een setup met meer toeren heb je wel kleinere poeli nodig voor als je op zijn top wil rijden anders maak je te veel overtoeren

Nee hoor, zelf op 80cc maken ze geen overtoeren. Anders ligt het gewoon aan jezelf. Bijvoorbeeld als je een verkeerde uitlaat ofzoiets eronder legt.

lars1988
                Bijdrager

ik heb er eerst ene op gehad maar ik vond die minder rijden. ik had het idee dat ik evenhard ging ongeveer als met poelie 105.
                  geen idee hoe die op mijn setup van nu rijd want die poelie was binnen 2 weken doormidden. (bij scootershop in geleen gehaald. die verkopen echt rotzooi!!)

Frenkie
                  Bijdrager

scootershop geleen is kut. werken alleen maar amateurtjes…

soory, kweet dat ut offtopic is, maar ik moest het ff kwijt.

iaccaloco
                    Bijdrager

80 poelie is soms OK, maar op m’n Ciaotje met de setup was ie te groot……

En met een 70 poelie was ’t ook nix, want hij bleef veelsteveel toeren draaien……

Toen heb ik er uiteindelijk een “Belgenkoppeling” opgezet met die 80 poelie….

Daar reed ie een stúk “rustiger” mee……..!

Belgenkoppeling rúles……:D

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Frenkie
                      Bijdrager

Knallende toeren rulezzz:P hahaha

lars1988
                        Bijdrager

super veel touren is lelijk:
                          1. alles slijt veel sneller
                          2. zuipt veeeel meer
                          3. maakt super veel herrie

enige voordeel is dat je meer kracht hebt

en scootershop is zoeen lelijke zaak ja ga ik nooit meer heen. dan rij ik wel 1 km verder en dan ben ik bij epc

Frenkie
                          Bijdrager

lars1988 :
                            super veel touren is lelijk:
                            1. alles slijt veel sneller
                            2. zuipt veeeel meer
                            3. maakt super veel herrie

enige voordeel is dat je meer kracht hebt

en scootershop is zoeen lelijke zaak ja ga ik nooit meer heen. dan rij ik wel 1 km verder en dan ben ik bij epc

Alleen bij punt 1 heb je gelijk…

punt 2 niet, want bij een te zware overbenging (bijna altijd met een 70mm poelie al) is de efficientie van je blokje aan de lage kant. Uiteraard kan dit veschillen per setup. Maar over het algemeen klopt dit. Ik reed zelf 85kmh met een 70cc DR Evo, trok ook nog eens keihard en met een 80mm poeli reed ie harstikke zuinig. (op zijn minst 90-95 km met 1 tank)

punt 3 ook niet. Als ie herrie maakt ligt dat gewoon aan je uitlaat/filter. Als ik een brommer aan hoor komen met hoge toeren vind ik hem vetter dan als ie zou aankomen met een rustig geluidje en maar 6000 toeren:P

lars1988
                            Bijdrager

ok punt 2 kan je best gelijk in hebben maar punt 3 vind ik toch echt wel veel verschil in herrie zitten of je 6000 of 9000 toeren maakt
                              en lage toeren vind ik zlef ook mooier klinken maar is je eigen smaak he

Kay
                              Bijdrager

Mike ik zou met top one gewoon 80mm poulie houden want echt trekken doet die uitlaat niet.

TerroRLaG
                                Bijdrager

wat zou die poulie geven een op std setup op een bravo ? ^^

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.