Vespa-Ciao.NL
:: 80 cc setup

Home Forums Techniek Opvoeren 80 cc setup

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

guil
    Topic starter

hallo,

ik ben nog niet zo bekend met vespa, heb laatst voor 100 een ciao gekocht en nu wil ik er een mooi project van maken nu was mijn plan om een 80 cc mallossi met bijv 21 mm carb eronder te leggen is dit mogelijk met een origineel blokje als ik bijv carters bewerk, inlaat en krukas ? en wat zou het uiterste zijn als ik voor een 70 cc kies ? mijn doel is de 80 a 90 te bereiken

alvast bedankt

Martino
      Moderator

Een zogenaamde “80cc” of beter gezegd 46,5mm Malossi, past niet op een origineeel carter zonder deze uit te kotteren. Ook is de maximale carburateur gebonden aan een 13mm. Of je zal moeten kijken naar een ander carter van bijv Polini of Malossi. Hier is een cilinder met grotere boring dan 43mm al mogelijk en een grotere carburateur ook.

Jelle
        Moderator

Als je de 90 wil halen zou ik voor een 43mm dr evo gaan incl. Simonini kleincarter en 19 mm carburateur, dit past op je originele carter.

Succes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.