Vespa-Ciao.NL
:: 70DRevo of 70cc pinasco w-poort?

Home Forums Techniek Opvoeren 70DRevo of 70cc pinasco w-poort?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kleine man
    Topic starter

Hee allemaal,

Even een vraag. Ik heb hier 2 cilinders liggen, beide 70cc, maar ik vraag me af welke ik moet gaan monteren voor de beste prestaties. De setup, en de cilinders:

70cc DR evo
      70cc pinasco w-poort
      12mm inlaat
      13mm dellorto carb
      powerfilter
      std. spoelpoort in het carter (bromcarter, kickstart)
      malossi voorvario
      leovince handmade

Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Groeten,
      Brian

Edjuh
      Bijdrager

Close call oftewel zal niet heel veel verschillen denk ik.

Jelle
        Moderator

ik denk dat de pinasco ietsie sneller zal zijn, maar als ik jou was zou ik de boosterpoortjes wel in het carter door trekken en je inlaat vergroten naar 13mm.

dan presteren beide cilinders een stuk beter.

ArvidW
          Donateur

DR70evo op std carter zetten, een ander cartersetje erbij kopen die tunen voor de pinasco (= leuk) en dan blok omwisselen 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

kleine man
            Topic starter

Mja me vader is het niet met extra carter eens, of deze verbouwen. Daarintegen mag ik wel andere cilinders etc. plaatsen..

Iig, heeft iemand een goed idee over welke uitlaat het beste presteert op die pinasco? Vind de calibrata erg mooi maar deze schijnt het slecht te doen hierop. Ik wil, met malossi vertanding, toch de 65 wel kunnen halen iig.
              thnx alvast!

.-{2F4OV}-.

Calibrata zal het redelijk doen denk ik hoor;) Maar deze uitlaat is eigenlijk voor meer cc’s. De 65 km/u moet haalbaar zijn! Cker met malossi vertanding.. Dan ga je eerder richting de 75 denk ik:thumb

Proma CC doet het leuk met vario & 70cc.. als je goedkoop calibrata kunt krijgen zou ik dat doen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.