Vespa-Ciao.NL
:: 70cc gekloot

Home Forums Techniek Problemen oplossen 70cc gekloot

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespalimburg
    Topic starter

hallo,

eindelijk hij loopt weer.. net even poulie en al in mekaar gezet..

ik starte hem en hij maakt een heel zwaar geluid.

als ik de hand boven de cilinder houdt, dan voel ik alleen maar lucht ontsnappen.

als ik gas geef, en de achterkant optil maar toch geen gas geef begint het wiel te draaien? (gas blijft hangen??) maar dat is maar 2x gebeurt.

Wel heb ik mijn gianelli citypower verkocht en een orignele uitlaat er even onder gezet..

wat kan ik doen aan dat geluid en wat kan ik doen aan die ontsnappende lucht?

alvast dank

Nils

FonS
      Bijdrager

vespalimburg :
        als ik de hand boven de cilinder houdt, dan voel ik alleen maar lucht ontsnappen.

lekkende pakking? of gewoon de geforceerde koeling 😉

vespalimburg :
        als ik gas geef, en de achterkant optil maar toch geen gas geef begint het wiel te draaien? (gas blijft hangen??) maar dat is maar 2x gebeurt.

stationair te hoog? trekveren te niet erg sterk + geen startveren? gasschuif blijft hangen, braampje misschien… of de gaskabel wat kort

vespalimburg
        Topic starter

stationair schroef net nog afgesteld, doet die nu niet meer..

wel heel hard geluid, kan dit aan mijn oude uitllaat liggen?

crosser10040
          Bijdrager

ja of je uitlaat sluit niet netjes aan vanwege een 23,5 mm uitlaat terwijl de cil bijvoorbeeld 22 mm. ik denk dat je uitlaat ergens lekt

.-{2F4OV}-.

Denk het ook zoiets… Die lucht die je boven cilinder voelt is de lucht die het vliegwiel er door middel van de koelkap langsblaast;)

Zo’n grote hoeveelheid lucht kan nooit ontsnappe uit een lopende cilinder… want dan zou hij niet lope;) klinkt stom:lol

vespalimburg
              Topic starter

ok..

het licht indd aan de uitlaat, sluit niet perfect aan..

maar is dit slecht voor de cilinder?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.