Vespa-Ciao.NL
:: 70cc gaat 60km/h

Home Forums Techniek Problemen oplossen 70cc gaat 60km/h

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RollinOnMyCiao
    Topic starter

Hallo

Ik heb een Ciao met een 70cc Polini Speed Engine carter.
      De carter heb ik via via van een andere hobbyst die hem niet gebruikte. (alleen de carter, de cilder heb ik nieuw gekocht).
      Het was duidelijk aan de carter tezien dat er al eerder mee gebeund is, hij was al eens doordemidden gebroken en opnieuw weer in elkaar gelast, ook hadden ze het schroefdraad waar de schroef in moet om je contactpunten vast zetten. Dat hebben ze opgelapt door het gaatje dicht te lassen en opnieuw schroefdraad ingetapt.
      ):con ja… ik weet het, zeg maar niks hij werkt iniedergeval)

Ook was de inlaat uitgevijld en ze hebben waarschijnlijk ook aan de krukas lopen vijlen.

Want het probleem is dat hij nog maar 60km/h gaat, ook heeft hij VEEL minder trekkracht dan hij zou moeten hebben.
      Oke ik heb erdan wel een Sito City Power onder hangen.
      Maar zelfs dan zou hij toch al veel trekkracht moeten hebben?

Ik denk zelf dat ze teveel van de krukas afgehaald hebben, heb eigelijk nog niet eens de carter uitelkaar gehaald.

Voor de rest zit er een 13/13 carb met 58sproeier, power filter, bromklok en poelie 60.

En als ik nou een krukas van bijv. JMPB, zijn die allemaal eigelijk al voorgetuned of moet je die nog bewerken?

Martino
      Moderator

Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk een nieuw cartersetje nodig hebt.
        Overigens vind ik je sproeiermaat wel veel te klein. Die mag wel 8 maatjes omhoog.

Bij jmpb zijn verschillende krukassen te krijgen met race of standaard brom timingen.
        Hoeven niet te worden bewerkt.

Mike
        Bijdrager

als je problemen hebt met montage zou ik je kunnen helpen. ik kom ook uit de stad;)

Mike

RollinOnMyCiao
          Topic starter

Martino :
            Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk een nieuw cartersetje nodig hebt.
            Overigens vind ik je sproeiermaat wel veel te klein. Die mag wel 8 maatjes omhoog.

Bij jmpb zijn verschillende krukassen te krijgen met race of standaard brom timingen.
            Hoeven niet te worden bewerkt.

Bij sproeier 60 stonk hij een beetje en had de bougie net niet de juiste kleur, en ja ik zou eigelijk opzoek moeten naar een andere carter.

lupomob
            Bijdrager

Ergens gaat het dus niet goed.

Je sproeier zou zeker rond de 68 a 70 moeten zitten.

Hoe loopt hij verder, kwa geluid en toeren.

Als het werkelijk aan je kruk zou liggen had je een partij gehaper enz gehad.

Wat voor blok is het een cp of een electronisch.

RollinOnMyCiao
              Topic starter

lupomob :
                Ergens gaat het dus niet goed.

Je sproeier zou zeker rond de 68 a 70 moeten zitten.

Hoe loopt hij verder, kwa geluid en toeren.

Als het werkelijk aan je kruk zou liggen had je een partij gehaper enz gehad.

Wat voor blok is het een cp of een electronisch.

In het begin liep hij voor geen meter, hij maakte veel toeren maar het leek alsof de koppeling niet mee draaide, of dat hij doorslipte. Ik moest hem aanrennen tot een km of 17a18, en daarna een paar meter die snelheid houden en dan zie je hem langzaam omhoog gaan.

Een collega adviseerde de koppelingsveertjes te vervangen voor die van Polini, dat heb ik gedaan en toen liep hij goed, maakt goeie toeren maar maakt meer geluid als hij stationair draait dan als je gas geeft. Verder klinkt het geluid ook goed, alleen als ik volgas rij (60km/h) en dan opeens het gas los laat dan hoor ik iets tikken in het blok, tot op een zekere snelheid(+- 50-45km/h) en dan is het weg. Ik heb een blok met contactpunten.

Ook lekt hij benzine, niet veel, maar als ik hem een nacht in de schuur zet dan zie ik vaak s’ochtends een paar druppels.
                Het druipt uit de ingang van de luchtkoeling, waar je vliegwiel langs loopt, ook zit er olie op de spoelen, heb het al eens eerder uitelkaar gehad, alles schoongemaakt, keerring vervangen, CP gesteld en de rest gemonteerd. Maar na een paar weken rijden zag ik weer wat olie op de spoelen als ik door dat gat in je vliegwiel kijk.

Maar van haperen heb ik niets gemerkt

thierry93
                Donateur

Denk dat je carter niet goed meer is of je pakking is verrot!
                  Als die bezine lekt zal ik ook als ik jou was even naar je cab kijken!

RollinOnMyCiao
                  Topic starter

thierry93 :
                    Denk dat je carter niet goed meer is of je pakking is verrot!
                    Als die bezine lekt zal ik ook als ik jou was even naar je cab kijken!

Pakkingen zal ik eens nakijken, heb er nu zon 600km mee gereden.
                    Maar aan de carburateur is niet veel te zien, het vlotterbakje is nog heel, het spuitstuk klemt goed af, en er ligt geen plas onder de carb.
                    Meer onder de carter, nou is de carter al eens opgelapt zoals eerder vermeld, maar hij is niet gescheurd in de ‘krukas-kamer’. Het was bij de vin ‘waar de lucht door heen loopt die het blok koelt’ waar hij gescheurd is. Dus lijkt het me niet dat hij daardoor benzine lekt.

thierry93
                    Donateur

Mischien lek de voetpakking wel heel erg en dat je daarom ook niet lekker rijd en loopt.
                      Dan het door het rijden naar boven. Ik zal alles even schoonmaken en dan stukje rijden dan kan je zien waar het
                      vandaag komt!

En dan een andere cartertje halen zoals ze hierboven al zeggen!

Su6

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.