Vespa-Ciao.NL
:: 70cc Dr Evo VS 70cc Zeta

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 70cc Dr Evo VS 70cc Zeta

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vincent Vario
    Bijdrager

ZETA IS KWALITEIT. en Het gaat als de brandweer.

Gewoon cilinders die niet voor standaard carter zijn gemaakt, helemaal als het een gietijzeren cilinder is.

Maar Thomas, waarom wil je nu weer een zeta dan? daarmee moet je dan weer een gruwelijk lange tijd gaan inrijden.

Gewoon met de 42 alu blijven rijden, en als de brommer een beetje warm is gewoon volgas wegboeken, net zoals ik altijd met m`n fox doe als ik je straat uitrijd :D:D

Heb vroeger op m`n honda mt een 70cc zeta gehad, die was wel van alu, maar ging ook zo ziekelijk snel.

Vincent Vario
      Bijdrager

hansieb :
        Zat dit topic nog eens door te lezen, wel veel vooroordelen over de 70dr terwijl je er FOKING hard mee gaat en hij maar 55 euro kost.

Als je gewoon er netjes mee rijd en goed afgesteld kan je zeker lang met dit krengetje rijden.

Ben benieuwd 🙂 ik heb straks ook een zeta hoe ze het doen.

De dr 65 gaat inderdaad kei en keihard met een beetje goed getuned carter. en als je er goed mee omgaat gaat ie ook wel lang mee. maar als je ook een beetje goed wil optrekken moet je gewoon een polini cilinder nemen, Of zo`n zeta natuurlijk

ArvidW
        Donateur

Zeta heeft standaard een Blowdown van 16.4 =) ultra weinig dus (als voorbeeld 42mm polini heef 25, 50cc standaard heeft 15)

En thomas is nou niet echt zoo tevreden met zijn zeta, slecht afgewerkt, uitlaatpoort is wel groot, maar flow wordt belemmerd door tapeind wat er doorheen moet (zeikant van poort)

Weet iemand de BD van de DR70? En rijdt deze een beetje met een citty power? (ik wil niet hard, ik wil niet opvallen maar wel optrekken als de nete;))

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

hansieb
          Moderator

Zeta heeft idd een blowdown van 16.4 maar een polini 42 alu maar een bd van 20 hoor.

Die zeta heeft zeker potentie maar niet op vario volgens mij doet die het echt super relax op poelie power helemaal omdat die zo heerlijk doortrekt.

ArvidW
            Donateur

Oh, 42polini een BD van 20? Ik dacht me te herinneren dat thomas ooit 25 heeft gezegt, maar dan heb ik me vast vergist.

Maar BD van een DR70 ? ook in de buurt van 20 ?

Home made engine dyno

Fredzzz
              Moderator

zelf heb ik wel met de 70 dr evo gereden, hij is gewoon zeer goed voor in de prijs verhouding, maar er zijn betere cilinders, ook al moet je er een paar tientjes bij leggen (zoals iac. al zei).. maar duur kopen is goed kopen…

ArvidW
                Donateur

Eventjes een goedde meting gedaan bij DR70evo (schuifmaat op 10de van mm naukeurig)

Slag = 43mm
                  Boring = 43mm
                  Drijfstang = 88.5mm (moeilijk te meten)
                  Inhoud = 62.4cc

– Deckheight = 1mm
                  – Spoelpoort zit op 36.0mm
                  – Uitlaatpoort zit op 28.2mm
                  – Effective stroke = 27.2mm
                  – Swept volume = 41.0cc

Dus
                  – Inlaatpoorttiming = 114.41graden
                  – Uitlaatpoorttiming = 163.31graden

Blowdown = (163.31 / 2 ) – (114.41 / 2) = 24.5

Mocht iemand dit ooit nog nodig hebben….. veel plezier ermee;)

Home made engine dyno

erwinko
                  Bijdrager

70 dr met boring van 38.2?????????????????

VespaCiaoPaul
                    Bijdrager

38.2 is toch gewoon de DR50+…?

ArvidW
                      Donateur

Jup 38.2 = 49.28cc , ik had dit stukje txt gecopiert van de 50cc standaard en de getallen aangepast, maar de broring vergeten, is nu al aangepast:P

Home made engine dyno

vicious
                        Bijdrager

Offtopic: wat houdt blowdown eigenlijk concreet in qua vermogen e.d.?

ArvidW
                          Donateur

Idd offtopic, daarom antwoord via PM

Home made engine dyno

weg-gevaar
                            Bijdrager

kan je het antwoord ook effe na mij pm,en zou het ook wel willen weten..

ciaoracer
                              Bijdrager

Maar zijn die Dr snels nu eiegnlijk ook iets waard of juist niet de moeite? Of koop je dan beter een 70 cc Dr?

hansieb
                                Moderator

Dr 50cc snel is wel leuk tja hij is gewoon ook iets van 55 euro ofzo.

Leuke cilinders als je niet snel wilt maar wel sneller wilt optrekken en 5-10km harder wil.

70 Dr is leuker als je de 80kmh wilt halen en een 70cc wilt voor weinig geld.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.