Vespa-Ciao.NL
:: 70cc Dr Evo VS 70cc Athena alu

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 70cc Dr Evo VS 70cc Athena alu

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

ben het volledig met je eens hansieb.
      door de tolerantie die je hebt hoef je hem zowiezo al iets minder in te rijden, gewoon even zuigerveren beetje afwerken.
      met inrijden kan je idd het beste een beetje varieren.
      en die ratel heb ik er ook in hoor, mike, een vriend van me die heeft dat niet.. wel raar dus :con

Jelle
      Moderator

de mijne heeft ook geen ratel hoor….=)

Viktor
        Bijdrager

Nou ik heb nog nooit met athena gereden maar met de dr gaat mijn brommer best wel hard en mijn dr houd ook heel erg veel van hoge toeren, zelf met std uitlaat wil hij flink hard
          Ik rijd scooters die licht zijn opgevoerd eruit 😛
          Yasuni r
          17,5
          Race vario en race koppeling

Mijn dr houd van hoge toeren,
          Een athena zou ik best wel een keertje willen proberen maar ik denk dat die me niet snel zal overtuigen

Mijn setup ;
          Dr evo getuned
          Carters brom getuned
          13 13 do malossi filter en sproeier 66
          Std uitlaat omfg
          poulie 65
          Rijd super en ja de boost is heerlijk na de 30-35 😛
          Vorige poulie is geknapt , dat was wel even schrikken 😛

hansieb
          Moderator

Wat bedoel jij met uitrijden…

Een aerox met yasuni R met 17,5 carb haalt de 85 km/h wel, dat haal je natuurlijk nooit met STD uitlaat en 43DR.

JayL
            Bijdrager

en met poulie trek je ze echt niet meer uit…. met vario hou je ze misschien bij, maar hun top liggen hoger.

of die scooter is helemaal gaar :lol

Clint
              Bijdrager

Ik wil met mijn citta richting de 50 km/h. Welke cilinder kan ik dan het beste nemen als ik met de volgende setup ga rijden:

(DR EVO of Anthena cilinder)
                Niks uitvijlen
                70 poelie
                City Power
                13/13 Carb

Misschien als dit naar een paar maanden verveelt dat ik er een grote poelie op doe en een Proma cc haal. Maar ik ga de Citta dagelijks gebruiken. Wat raden jullie mij aan? En trouwens, je kan toch gewoon met een standaard kop rijden op een 43 mm?

leon ciao
                Bijdrager

standaard kop houden, hd kop is geld verspilling [amper merkbaar verschil]

met die setup zou ik voor de 43 mm dr evo gaan, wel heb ik gemerkt dat een athena heel snel kan zijn als je je carters erop aanpast.
                  Maar voor 50 heb je toch geen 43 mm nodig 😮 , dat kun je toch ook wel uit een 50cc’tje krijgen 🙂

Edjuh
                  Bijdrager

Het zijn beiden prima cilinders, maar athena heeft de neiging om af te breken bij het cilinderhemd en de dr soms bij de uitlaatpoort.

DR is wel wat sneller volgens mij, maar ongevijld maakt het niet heel veel uit.

Waarom neem je trouwens een 13-13 als je niet uitvijlt? Zonde, ik hoop niet dat je een snorinlaat hebt.

Std. kop kan idd. op 43mm.

Clint
                    Bijdrager

Toen ik hem kocht, de citta, zat er een kapotte 10/7 carb in. Ik moest een nieuwe hebben, dus dacht ik koop ik meteen een 13/13. Ik denk dat ik m’n inlaat ook tot 13 mm moet uitvijlen, alleen dan moet ik mijn vader nog overhalen;)

Tom ciao

Als er een 10/7 carb of zat, dan kun je beter niet beginnen aan uitvijlen, want dan is het waarschijnlijk ook een snor inlaat

Clint
                        Bijdrager

Tom ciao :
                          Als er een 10/7 carb of zat, dan kun je beter niet beginnen aan uitvijlen, want dan is het waarschijnlijk ook een snor inlaat

Zou maar zo kunnen. De citta was geheel standaard, met een techno circuit uitlaat. Maar hoezo raadt jij het af om dan niet uit tevijlen? Snorinlaat is toch 10 mm en die kun je toch gewoon tot 13 mm vijlen?

EDIT: ik heb net gekeken, en mijn inlaat is begrenst. Er zit een stalen busje in, ik denk dat jij dit ook bedoelt met snorinlaat toch?

frf
                          Bijdrager

Mijn dr evo heeft ook al heeeeeel wat km’s doorstaan niet kapot te krijgen dan spul onafgesteld paar km vol gas nog neit kapot cilinder is nog gewoon helemaal mooi zuiger is wat minder….
                            maar ja de hele cilinder was 2 dehands heb ik gekregen van een kameraad en zit volgens mij een imitatie zuiger in of die van een malossi brevetato maar rijdt perfect zo 😛

QUADEN
                            Bijdrager

op welke site kan ik de DR 70cc of DR evo bestellen.
                              want op jmpb staat alleen 65cc of is dat deze??

*edjuh: ja dat is de cilinder die je zoekt, kijk altijd naar boring(43mm) om verwarring te voorkomen*

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.