Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › 70cc Dr Evo VS 70cc Athena alu
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door Quest.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 december 2007 om 16:05 #203626
maar uuhm als ik deze setup
-bromklok,80 poelie, 1313.geveild carter, malo filter, top one , groene trekveertjes polini.
met een dr 43mm of met een athena 43mm samenstel maakt het dan voor top en trekkracht uit welke cilinder ik neem; zojah hoeveel maakt dar uit.greats william
6 december 2007 om 16:22 #203627ik heb ook met een70dr evo gereden het was gewoon kut hij zat op tim zijn vespa op de 40kmh ging ie gewoon stotteren en we hebbe verschillende afstellingen geprobeerd et ligt gwoon aan de cilinder die is niet pluis
6 december 2007 om 16:28 #203628ik heb beide cilinders en ik kan je vertellen dat de DR sneller is(maakt meer toeren), maar de athena trekt wat harder op.
6 december 2007 om 16:37 #203629ik d8t dat de dr net harder trok. wat is het max wat ik uit de dr kan halen en wat uit de athena met die setup die ik as genoemd heb.
greets william
6 december 2007 om 17:23 #203630ArvidW :
DR minder lang meegaan…. Ik denk dat dat al een beetje achterhaald is aangezien de Athena nou ook niet echt dè betrouwbaarste is. (Cilinderhemden breken wel eens af)DR70evo vind ik na een km’tje of 4000 versleten om te gebruiken voor een “racer” Na een km’tje of 7a8000 vind ik hem voor dagenlijks gebruik ook wel behoorlijk af (dan al 2x veertjes vervangen) (Kenny heeft dikke 10.000km met zijn DR gereden zonder problemen)
Als je goede Volsyntetische olie gebruikt slijt alles wel wat minder 🙂
Ik zou echt de DR nemen, flens van Dr is niet heel stevig maar dat is die van de Athena ook niet 😛
dit klopt arvid en toen heb ik hem nog verkocht, hat geen krassen of niks liep egt als een tiet iedereen in me buurt zag me een jaar lang komen met die cilinder :p, gewoon genoeg smering en 70 sproeier gebruiken bij getuned blok en 13/13 en dan gaat die goeeeeeed, ik zou de athena nooit kopen toen het eurocilindro was was het 10 keer beter afgewerkt en nu is het gewoon 3 keer niks, kan je wel zien omdat ze eerst bij de 46Mm verkeerde zuigers leveren, heb nog nooit zoiets slechts meegemaakt,
dr zou ik voor gaan 😉
6 december 2007 om 18:08 #203631KennyVespa :
dit klopt arvid en toen heb ik hem nog verkocht, hat geen krassen of niks liep egt als een tiet iedereen in me buurt zag me een jaar lang komen met die cilinder :p, gewoon genoeg smering en 70 sproeier gebruiken bij getuned blok en 13/13 en dan gaat die goeeeeeed, ik zou de athena nooit kopen toen het eurocilindro was was het 10 keer beter afgewerkt en nu is het gewoon 3 keer niks, kan je wel zien omdat ze eerst bij de 46Mm verkeerde zuigers leveren, heb nog nooit zoiets slechts meegemaakt,dr zou ik voor gaan 😉
die cilinder heb ik nu volgens mij. Ligt nu onder een ciao van me. Loopt dus nogsteeds!
6 december 2007 om 20:24 #203632jup klopt
hoeveel heb je er nu mee gereden?
vet man dat die het nog steeds doet , zo zie je maar weer dr top fabrikant :D:D
vind dit egt te vet
6 december 2007 om 20:46 #203633niet al te veel, ongeveer 30 kom ofzo. Ik ben namelijk nog geen 16 jaar oud, en de brommer heeft zoiezo geen kenteken. Maar je ziet echt helemaal niks aan de cilinder dat hij al zo oud is.
7 december 2007 om 00:19 #203634je ziet het niet, maar schijn bedriegd, kan van de ene dag op de andere kapot gaan als je niet oplet:P
7 december 2007 om 00:38 #203635dat snap ik ook maar als die het al meer als 10000 km vol houd vind ik nog al goed voor cilinder van 55 euro
niet dan
7 december 2007 om 02:19 #203636Zou wel eens nieuwe veertjes kopen maar voor de rest kan een giet makkelijk 10.000 mee gaan met goede olie en smeering.
En even over de kwaliteits verschil ik heb de dr evo nu ook de athena familie had ik al.
En ik kan zeggen dat de dr voor die prijs idd zeker weten de beste is.
Athena heeft als de zuiger onderin zit dat is wat stroef loopt heeft 1 van mij ook wat en de boostpoortjes zitten nog gewoon fliesjes aluminium over dus die moet je ook nog met een mooi klein vijltje bijwerken voor mooi resultaat.
Terwijl de dr er gewoon perfeckt afgewerkt uitziet vanuit de doos.
Dus de dr is sowieso de betere van de 2 qua kwaliteit en qua prestaties ook zo op het oog gezien.7 december 2007 om 13:58 #203637in die dr evo zijn al 2 keer nieuwe veren gekomen bij 5000 en toen ik hem verkocht met 10000 dus is tog goed zo 😛
7 januari 2008 om 17:06 #203707heb ook een athena 70cc onder mijn citta liggen. De afwerking vond ik iets minder voor het geld moest eerst de spoelpoorten uitveilen omdat daar nog bramen opzaten en daardoor niet goed liep. Maar nu ben ik er wel tevreden over heb trouwens wel polini speedengine carters. Eerst met poelie aandrijving was ie ook goed. Maar heb er nu een vario er opliggen en vindt toch dat hij nu nog wat beter loopt.
7 januari 2008 om 18:05 #203708:!Ik rij met de DR Evo en ik moet zeggen dat het echt heel veel scheelt waneer je die boosterpoorten wel of niet hebt doorgetrokken, als je dat niet hebt gedaan vind ik em niet echt heel speciaal lopen.
Ik de booster poorten nu wel in het carter doorgetrokken, en het loopt echt te gek, vooral met de leo handmade trekt ie echt nice. Kwaliteit heb ik nog niks van gemerkt, ik rij er niet zo veel mee.
En hij is al helemaal niet duur.9 juni 2008 om 11:09 #203987Zo even mijn mening over de 43mm DR evo
Na ongeveer zelf 200 km met de DR te hebben gereden vond ik hem al goed, alleen op top klonk/klinkt die rauwig onderin trouwens ook.
Ook is de tolerantie tussen zuiger en cilinder vrij groot, hierdoor krijg je zon bijzonder mooie ratel :con bij je nieuwe cilinder.Heb er nu dus ruim 500+ km op zitten en ik moet zeggen de boost is te gruwelijk! ding wil echt hard.
Setup:
– 43mm DR evo met 42mm pinasco kop
– Carters aangepast op dr met grote inlaat
– Krukas berekend door Arvidw
– 13mm Dell orto met sproeier 70
– Proma circuit
– Pully 65Een ruime 80 gaat die ongeveer, nog maar een keer goed testen achter een auto.
Rijd hem in iedergeval niet te tam in ! oftewel na 300 km goed doortrekken en op topspeed rijden.
Ik had het gevoel dat die een beetje tam was door het niet te vaak op top rijden.Conclusie: Snel voor zeer weinig geld

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.