Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › 70cc Dr Evo VS 70cc Athena alu
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door Quest.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 november 2006 om 20:57 #203258
welke is kwa prijs kwaliteit verhouding het beste?
welke gaat het langste mee?
welke is het best afgewerkt?
welke is het snelste?
(op een standaard blok zonder spoelpoorter doorgetrokken en welke op een speedengine?)graag jullie meningen en ervaringen
21 november 2006 om 21:28 #206277Athena is Slecht afgewerkt, vraag maar aan Erwinko, die moest zijn boosterpoorten nog doortrekken
DR70evo is redenlijk afgewerkt, poorten zijn mooi open, en het ziet er gewoon goed genoeg uitDRevo en Athena zijn ongeveer even snel, als ik het goed heb heeft Athena hoog in de toeren meer te bieden, en DR laag / middengebied. (al merk ik op mijn ciao dat DR ook graag hoog in toeren zit)
Op standaard blok rijdt DR prima, de 2 boosterpoorten zijn niet doorgetrokken, maar heel veel zal dit niet uitmaken(vanwege flinke gaten in zuiger) Athena lijkt mij (kijkend naar cilinder) belangrijker om boosterpoorten door te trekken, dit omdat gat in zuiger toch wel wat kleiner is.
Athena is Aluminium en heeft Nicasiel wand, dit kan normaalgesproken meer toeren aan, maar mijn DR haalt ook 9000rpm. Athena zal zeker langzamer slijten, al vind ik dat de DR zich ook redenlijk uithoud.
Kwa poorten
– DR70evo, 4 main spoelpoorten, 2 boosters, 1 uitlaatpoort
– Athena, 2 main spoelpoorten, 4 boosters, 2 fluitpoortjes (soort van uitlaatpoortjes) , 1 uitlaatpoortDan is het cilinderhemd van Athena korter dan die van de DR, je hoeft dus je spoelpoorten minder ver door te trekken.
Athena is geloof ik 75 euro, DR is 55 euro. Ik ben zelf wel heel tevreden over de DR70evo, maar ik zou die 20 euro meer uitgeven voor de Athena omdat je naar mijn idee (als je er goed mee omgaat) langer plezier van kan hebben dan de DRevo.
Mocht je echte ervaringen met de Athena 43mm willen hebben, dan moet je Erwinko even Pm’en die heeft er eentje
Maar vergeet niet dat de DR70evo een echte fijne cilinder is, waar het vermogen ook laag in de toeren echt prima is, wat zeker fijn is met pully;) DR70evo schijnt 100% samen te werken met de Proma circuit die jij nu thuis hebt liggen.
Op een standaard gefreest carter zou ik een DR leggen, op speedengine zou ik de athena leggen.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 november 2006 om 21:31 #206278thanks arvid.. dacht zelf ook wel wel zoiets.. dat door de spoelpoorten je beter een DR EVO op je normale blok kan hebben dan de Athena..
dan toch maar de DR aanschaffe..
21 november 2006 om 21:34 #206279Vraag eerst Erwinko eens naar zijn Athena, hij weet namelenlijk echt of die beter is dan de EVO, het is toch 55 of 75 euro wat je ervoor uitgeeft dus denk er maar eventjes wat langer over na:P
Home made engine dyno21 november 2006 om 21:41 #206280
.-{2F4OV}-.De DR levert zeer goede prestaties in verhouding tot zijn prijs!!
Khoorde alleen maar slechte verhalen, maar de DR 70 Evo liep egt super op mn ciao met vario!
21 november 2006 om 21:44 #20628143 dr op citta vind ik nie echt relax….. top valt tege als je het vergelijkt met ciao.
Heb geen ervaring met een 43mm athena maar die schijnt wel grappig te zijn.
Beter probeer je een 42 alu op de kop te tikken met poelie 55 🙂 op naar de 75km/h
21 november 2006 om 21:46 #206282ik zou zelf voor de 43mm athena gaan, is maar 20 euro duurder en heb je een alu cilinder. dus kun je toch heel wat km’s mee rijden.
de DR heb ik ook veel slechte verhalen gehoord als je een wat slechter afgesteld blok hebt de cilinder snel vastloopt. ook hoor ik dat die snel slijt. maar de prestaties zijn volgens anderen van het forum super
21 november 2006 om 21:49 #206283Dr is wel echt supersnel kwaliteit ook goed als je hem lief behandelt.
21 november 2006 om 21:56 #206284de evo kost nieuw 59 euro op jmpb
en de athena kost nieuw 85 euro.. oftewel
26 euro verschil..erwinko zei dat de DR dikke rommel betekende :lol
en nja alu cilinders gaan langer mee dat klopt..
maar welke is nou het beste voor mijn setup (zie hier links)
aangezien ik de spoelpoorten niet doortrek21 november 2006 om 22:01 #206285allebij hele snele 70cctjes, je moet kiezen, of je betaald iets minder en je hebt een gietijzeren cilinder die denk ik iets minder lang mee gaat of je betaald 26 euro meer en je hebt een alu die wat langer mee gaat.
als je vanplan bent om later over te stappen op een vario zou ik voor de athena gaan
21 november 2006 om 22:42 #206286ik ben niet van plan om op vario over te stappen..
maar is het zoiezo niet zo dat de DR evo beter is op een carter zonder extra spoelpoorten? aangezien de DR cilinder maar 2 boosterpoorten heeft.. terwijl de athena er 4 heeft..
dan denk ik dat de DR evo het meest geschikt is voor mijn setup
30 november 2007 om 18:04 #203582nou ik was wat rond aan het neuzen op deze site en zag dit forum.ik heb ook een athena 43mm maar die is een beetje dood. maar ik zie hier dat de dr minder lang mee zou gaan maar hoe laang is minder lang ???????? hoelang zou je met de dr doen (in maanden ongerveer dan he)
greats william30 november 2007 om 18:09 #203583als je met een goede afstelling rijd, splinternieuw, en goed gemonteerd is; heel erg lang 😛
denk toch wel een paar jaar als je er goed mee omgaat.die athena staat er bekent om dat zijn Cilinderhemd zo af en toe eens scheurt, ook al is die nog niet zo oud:con
30 november 2007 om 18:12 #203584DR minder lang meegaan…. Ik denk dat dat al een beetje achterhaald is aangezien de Athena nou ook niet echt dè betrouwbaarste is. (Cilinderhemden breken wel eens af)
DR70evo vind ik na een km’tje of 4000 versleten om te gebruiken voor een “racer” Na een km’tje of 7a8000 vind ik hem voor dagenlijks gebruik ook wel behoorlijk af (dan al 2x veertjes vervangen) (Kenny heeft dikke 10.000km met zijn DR gereden zonder problemen)
Als je goede Volsyntetische olie gebruikt slijt alles wel wat minder 🙂
Ik zou echt de DR nemen, flens van Dr is niet heel stevig maar dat is die van de Athena ook niet 😛
Home made engine dyno30 november 2007 om 22:25 #203585Ook een nadeel vind ik dat warmrijden, met een alu cilinder moetje dat toch wel doen. met een gietijzer kan je vrij snel op het gas..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.