Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › 70cc DR EVO + polini top one probleeem!!!
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 11 maanden geleden door Noetiepoerker26.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 april 2016 om 18:57 #242309
Dat lijkt mij toch wel er zijn ook nog kleinere poelie,s
6 april 2016 om 19:04 #242310Jaa oké maar dan trekt ie toch bijna niet meer?? 😮 en hoeveel scheelt het nou per km.. Bijna niks toch?!
6 april 2016 om 19:23 #242311als hij nu al niet geweldig trekt dan is er iets mis mee.
maak anders eens een filmpje hoe het rijdt en laat ons dit even zien, voor het zelfde geld loopt het voor geen meter en weten wij niet wat er aan is, je kan aan het geluid wel het een of ander horen.en de topone vind ik echt een midrange uitlaat die niet echt super veel top heeft.
met een city power van gianelly heb je bijna de zelfde prestaties en waarschijnlijk meer power onderin.ik heb die uitlaat op een membraan blok van malossi zitten en dan loopt echt perfect 😀
volle power op 6500 toeren en door trekken tot 8000 rpmDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.6 april 2016 om 19:27 #242312Ja, het optrekken word altijd minder maar je kan nog Groene trekveertjes in je koppeling doen.
De boost word meestal groter.Het inlaatje en de kruk zijn best wel belangrijk.
Met jouw setup heb je een goed koppel, met een kleine poelie zet je dat om in snelheid.
het is altijd een compromis.Daarom nemen veel mensen een vario.
Ik vind poelie prettiger.
Maar dat is een kwestie van smaak.6 april 2016 om 19:30 #242313K heb al groene trekveertjes of moet ik blauwe proberen?? en zal wel ff filmpje maken.morgen oké.. En hij trekt nu opzich wel lekker hoor! Maar niet dat ie m op. Achterwiel trekt ofzo…
Grotere sproeier een idee?? :p:p6 april 2016 om 20:08 #242314Een autoweely is vel begeert, maar word niet vaak gerealiseerd, meestal word er achterover gehangen of aan het stuur getrokken 😉
Bij mij word het voorwiel bij poelie 90 heel licht maar ik komt dan ook uit een zeemans familie =)
Het gaat pas de goede kant op al ik er een snorklok inzet.7 april 2016 om 07:17 #242315heej mensen heb me vergist er zat namelijk een 62 sproeier in… , moet ik nou gewoon de 68 sproeier aan houden of is dat nou weer veel te groot dan ??
7 april 2016 om 07:22 #242316ik zou het gewoon proberen, sproeiermaat kun je niet bepalen, het is gewoon een kwestie van proberen en kijken of het goed is of niet. zelf heb ik ook een soortgelijke setup aan die van jou en ik heb sproeier 64.
7 april 2016 om 07:27 #242317Rody1986 :
heej mensen heb me vergist er zat namelijk een 62 sproeier in… , moet ik nou gewoon de 68 sproeier aan houden of is dat nou weer veel te groot dan ??Sproeier 68 is geen verkeerde maat om mee te rijden, beter te groot dan te klein.
Met een te kleine sproeier is je cilinder zo afgeschreven.Mvg
Jeroen7 april 2016 om 11:16 #241362Super man.. Thanks voor jullie hulp en de snelle reacties 👍👍👍👍
Waardeer het zeer!!
Heb nu sproeier 68 en rijd goed, hapert niet niks en ga zo wel ff proberen weer 🙂 toppie mannen! 👍👍
Maar rijd je met een grotere sproeier ook harder dan nee toch.. Neemt alleen meer benzine? Of7 april 2016 om 11:52 #241361Het is niet eenvoudig te zeggen, met de “juiste” sproeier heeft hij veel vermogen en alles blijft heel.
situatie 1Situatie 2
Met een kleinere sproeier is er soms meer vermogen in de zin dat hij meer toeren kan maken en feller op het gas reageert. Maar de smering is dan ook minder.situatie 3
Met een iets grotere sproeier gaat hij soepel lopen.situatie 4 hij viertakt, de sproeier is dan veel te groot.
Een goede manier is beginnen met een grote en dan naar beneden,
Je bent in de buurt als je volgas rijd en je draaitje gas ietsje dicht en hij gaat harder rijden,
dan kan je een kleinere monteren.Als dat effect weg is beter niet kleiner gaan. (je zit dan in situatie 3, lekker veilig)
Wil je alles er uit wat er in zit ga dan nog 1 maatje kleiner (dan kom je in situatie 1)
Ik noem dat de “juiste” sproeier.om in situatie 2 te komen moet je soms wel een aantal maten kleiner gaan. niet aan te bevelen, meer iets voor race, sprint en cross motoren.
Een race olie is dan eigenlijk wel een erg goede keuze.Zo doe ik het, er zijn andere manieren die eenvoudiger zijn en misschien wel beter.
en ik beantwoord geen vragen over deze manier van afstellen want het moet met gevoel gedaan worden of je kan steeds meten hoe snel je over een vaste afstand rijd, er wat ervaring mee hebben.;)7 april 2016 om 11:58 #241360Stel ook altijd af met een warm motorblok.
Vann groot naar klein werkt het beste, voor mij althans.
De rest zoals zevenenergie aangeeft.7 april 2016 om 12:42 #241256Ik heb er nu een 68 in zitten en denk dat ie nu goed Is.. Rijd nu wel wat harder naar mijn idee en denk dat ie zo wel goed Is?!
Als me bougie koffiebruin Is dan Is de sproeier goed toch:) super bedankt man voor reacties iederern7 april 2016 om 13:00 #241257Je zou eventueel nog 70 kunnen proberen en kijken of ie dan viertakt verschijnselen vertoont.
Maar met 68 zul je wel goed zitten 🙂Mvg
Jeroen7 april 2016 om 13:33 #241258super man jeroen dankjewel :):)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.