Vespa-Ciao.NL
:: 70 cc DR topsnelheid?

Home Forums Techniek Opvoeren 70 cc DR topsnelheid?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Hallo,

ik ben sinds kort in het bezit van een vespa si snor, nadat ik mijn kreidler helemaal heb opgeknapt en nu in de winter (met strooizout en pekel) liever niet op de kreidler rijd.
      Er zit een 70 cc DR cilinder onder en een 13/13 dellorto.
      Tevens is de huidige uitlaat een leovinci handmade.

Nu loop ik echter tegen wat probleempjes aan en wilde vragen of jullie mij kunnen helpen:
      – De carburateur past niet goed op het blok. Als ik de klemschroef helemaal aandraai kan ik de carburateur met gemak heen en weer schuiven over het tuitje van het blok. Dut zelfde probleem heb ik van de powerfilter(malossi) naar de carburateur toe. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit makkelijk kan verhelpen?
      – Één schroef wil niet uit het wiel komen. Aan de kant van de poulie wil de onderste bout niet uit het wiel draaien. Hij draait echter wel, beide kanten op, maar vaster of losser word die niet. Ik denk dat de schroefdraad dan kapot is of is het iets anders?
      – De brommer loop op de gps-gemeten rond de 45. Ik neem echter aan dat een 70cc en 13/13 carburateur sneller kan lopen. Nu is t zo, dat ik deze snelheid zeker hoog genoeg vind, maar hem nog wel wat harder wil laten optrekken(grotere poulie achter neem ik aan toch? huidje is een 80) Kan deze snelheid aan de uitlaat liggen, dat deze niet goed past( de uitlaat is namelijk nogal geroest en sluit niet goed op de cilinder af) Ik zat er namelijk aan te denken om een standaard uitlaatje te kopen voor de si, maar weet iemand of die dan juist langzamer of sneller zal lopen?

Alvast bedankt!
      Reinout

hansieb
      Moderator

Welkom hiero 😉

1. Probeer even een andere nylon bus, als je mazzel hebt is deze versleten.
        Zie -> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1900

Als je pech hebt is je inlaat afgesleten, dit is niet makkelijk te vervangen (messing bus laten draaien en op de inlaat laten persen).

2. De schroef in je achternaaf ? Als die is doorgedraait, zul je deze er op 1 of andere manier uit moeten halen.

3. Als je blok niet is aangepast loopt het niet heel hard. Mocht je de boel wel goed aanpassen kan het prima 75-80km/h lopen.
        Voor meer info zie -> [url]/page.php?id=187[/url]

pepko
        Donateur

en je snor naaf inruilen voor een bromnaaf 😉

Anoniem

snornaaf inruilen voor bromnaaf, leg uit aub:)

Martino
            Moderator

Verschil tussen een snor en bromnaaf is de vertanding. Een snornaaf is namelijk korter vertand waardoor je wel sneller optrekt maar een minder hoge top zult hebben. Het is dus kiezen tussen sneller optrekken en hogere top.

Jij wilt sneller optrekken en harder op top. Dan moet je al snel denken aan een variosysteem. En in jou geval ben je dan direct af van je ahternaaf met dolle moer. Omdat hiervoor dan een hele andere varionaaf in de plaats komt.

Anoniem

nee nee, dat is verkeerd bregepen.
                Ik hoef zeker niet sneller met dit blauwe kenteken!
                het is zo, dat ik dacht dat hij sneller kon maar dat er iets verkeerd is, waardoor die inhoud ofzo.
                nu dacht ik dus, als ik alles goed maak, zodat die harder rijd, lever ik daarna de top weer in om meer trekkracht te krijgen, als je snapt wat ik bedoel haha:P maar dit is dus niet t geval?

b.baens
                Bijdrager

dat kan wel, maar k zou eens beginnen met alles na te kijken, want volgens mij trekt ie valse lucht hoe het leven als ie maar 45 gaat?

mijn set-up onder de crossbrommer:
                  DR cilinder
                  std carters
                  13/13
                  en een handmade of leo krul
                  poeli 90. en bromnaaf

die van mij loopt 70.

dus er is toch iets mis met je blok/ caborateur denk ik.

en voor sneller optrekken zou ik aan poeli 90 denken of, wat pepko ook al zei aan een variosysteem.

ben je idd ook gelijk van je dolle moer achter in je klok af.

grz
                  b.baens

pepko
                  Donateur

haha, dat zij martino, maar met een snorklok haal je max 45/50 met waarschijnlijk veel overtoeren.
                    en zou je even wile kijken wat je bougiekleur is? (koffiemetmelkbruin=goed zwart=te rijk wit=te arm)

Anoniem

ja op t moment ligt die in stukken, want ga hem eventjes spuiten. Nieuw frampje gekocht, want oude was helemaal doorgeroest!
                      dus kan enkel wel kijken of die niet veel te vies is of veel te schoon, maar precies kan ik t nu niet zien, aangezien hij een weekje niet gereden heeft nu.

ik heb even gekeken, en hij is prima koffie bruin, in de schroefdraad beetje zwart(van de olie denk ik) maar daar waar die vonkt is die prima bruin.

pepko
                      Donateur

oké dan is dat goed! dan is het dus vooral je snornaaf die je “begrenst”

Anoniem

en de snornaaf is dus de naaf van t achterwiel? ik ga sowieso andere wielen kopen…

tnerual
                          Bijdrager

ja, dat is dus het midden dat in het wiel staat 😉
                            daardoor komt het ook dat je niet harder gaat! Dit is volledig logisch 😉

Om zeker te zijn dat je er een bromnaaf bij koopt, moet je de omwentelingen van de Poulie tellen voor 1 volledige omwenteling van het achterwiel. dus exact 1 omwenteling van het achterwiel, en de omwentelingen van de poulie werkelijk tellen 😉 Om zeker te zijn kan je dit misschien 2 à drie keer uitvoeren, dan ben je zeker 😉

Als je boven de 10 zit, is het snor 😉
                            en als je zo tussen 7-9 telt, dan is het zeker een brom 😉

en dan misschien een andere uitlaat? De Leo zou naar het schijnt net ietsje afknijpen op topsnelheid ! Met een Ninja,Proma CC,Polini TopOne, Simonini Racing,…

Kortom, een net ietsje snellere uitlaat;)

succes!

Anoniem

maar met een standaard uitlaatje, wat niet zoveel opvalt(het is natuurlijk wel een snor, dus hoeft geen racemonster te worden) zal die dan veel vermogen verliezen?

pepko
                              Donateur

ja, te veel. hij kan hierdoor echt heel slecht gaan lopen. wat je kan doen is voor 20,- een sito+ kopen. deze lijkt origineel, maar is een stuk sneller.

tnerual
                                Bijdrager

Hou dan maar de uitlaat die je nu hebt.. Een Sito of een CityPower achtig gedoe, blijft nog steeds een Downgrade hoor

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.