- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 9 maanden geleden door bravorider.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 juni 2006 om 09:58 #183562
:DHallo,
Ik heb een vespa bravo met kickstart en vario.
Mijn setup:
65cc malossi+hogedruk kop(druk= 11.25 kilo:D)
proma circuit uitlaat
dell’orto 13/13 met sproeier 70Ik haal nu ongeveer 65 km/uur, maar als ik dit rijd heeft hij veel overtoeren en het klinkt niet echt gezond.
Ook trekt hij voor geen meter op (vario+rolletjes, trekveren, drukveren zijn nog standaard).Kan iemand mij zeggen hoe ik die overtoeren kwijtraak (+hogere top) en hoe ik hem beter kan doen trekken.
Mvg maarten
Kan iemand mij ook zeggen waar ik een shop vind voor trekveertjes en drukveren en dergelijke??????????????
10 juni 2006 om 10:05 #191393vario is gewoon kut met orginele voorvario, ik heb 2 vario’s gehad en vond het allebij shit.
heb er weer poulie 80 opgegooid, of je moet een multivar of speedcontrol kopen, die std dingen heb je alleen maar overtoeren dat je niet eens voorruit komt, door dat rot ding heb ik ook nog eens mijn cilinder verneukt.http://www.mopshop.de, daar kan je drukveren en trekveren kopen.
10 juni 2006 om 10:17 #191394ok merci
kzal wel eens kijken op die site dan.
Mvg
10 juni 2006 om 11:22 #191395(druk= 11.25 kilo)
eeuhm benzine heeft al een zelfontbranding bij 10.25 kg
ik denk dat je brom dus PINGELT !!!
kan je zien aan BOUgie
staat je Squish goed
dat is de afstand tussen zuiger en kop10 juni 2006 om 17:04 #191398eej ben jij die gast met die bravo waar ik bij jtr in terneuzen op gereden heb??:)
10 juni 2006 om 17:44 #191399vind het nog knap dat je 65 haalde met org. voorvario..
ik kwam met speedengine, race-kruk + 70 dr evo destijds niet boven de 50..
zelfs niet liever boven de 40.. die toeren waren beangstigend 😐Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.10 juni 2006 om 18:14 #191400timschilders :
vario is gewoon kut met orginele voorvario, ik heb 2 vario’s gehad en vond het allebij shit.
heb er weer poulie 80 opgegooid, of je moet een multivar of speedcontrol kopen, die std dingen heb je alleen maar overtoeren dat je niet eens voorruit komt, door dat rot ding heb ik ook nog eens mijn cilinder verneukt.http://www.mopshop.de, daar kan je drukveren en trekveren kopen.
alléé Tim,kom dan met mijne Si eens rijden.Wel een originele vario,met 8 gewichtjes.
12 juni 2006 om 18:02 #191405hey
ik heb nu nog een probleempje:s:s
mijn ontsteking(binnenin mijn blok, die rotor met die koperen draden) was stuk gegaan. Ik steek ereen in van een ander blok dak liggen had en mijn brommer reed weer zoals ervoor. 7 dagen later gaat die pokkeontsteking er weer aan. Hoe los ik dit op???(en ja ik ben de kerel van bij jtr)
12 juni 2006 om 18:08 #191406mischien heeft je blok teveel toeren bovenin dat ie zoveel spanning opwekt dat de spoelen doorbranden:o mijn koplamp van mijn citta stond op springen toen ik met te grote pouli reed:no
12 juni 2006 om 18:15 #191407DUidelijk met die SETUP !!
kijk je moet weerstanden gaan steken meschien kan barry jouw helpen aangezien hij ook nen trotse belg is en jullie zouden elkaar in jullie eigen taaltje kunnen helpen want ik heb vaak het idej waar hebben ze het over 😛
12 juni 2006 om 18:53 #191408maar hoe steek je dan weerstanden? en waar?
trouwens er komt een andere vario onder-> mss minder toeren dan e13 juni 2006 om 10:37 #191409Begin maar eens met wat zwaardere gewichten. Ik weet niet hoeveel rollen je in je ori-vario hebt zitten, maar als je rond de 42 gram in totaal zit, zou het al een stuk beter moeten zijn. De pest is wel dat rolletjes voor de originele vario moeilijk te vinden zijn.
grz Thijs
13 juni 2006 om 11:52 #191410Ik denk dat het probleem je spoelen niet zijn. Eerder je contactpunten of condensator. Vervang die eens en kijk meteen even na of je nergens kortsluiting hebt natuurlijk.
13 juni 2006 om 12:29 #191411barry :
timschilders :
vario is gewoon kut met orginele voorvario, ik heb 2 vario’s gehad en vond het allebij shit.
alléé Tim,kom dan met mijne Si eens rijden.Wel een originele vario,met 8 gewichtjes.
trekt dat ding nog een beetje lekker met 8 gewichtjes? met 4 gewichten trok ie bij mij pas redelijk(zelfde als poulie 80)
ik zou er een malossi voorvario en een gele drukveer op gooien en gaat je top weer 10 km/h omhoog en niet die overtoeren14 juni 2006 om 11:40 #191412ok,
bij mij was het ook het geval dat hij pas trok met 4 rolletjes, maar dan heb je wel die overtoeren.
kzal wel eens kijken voor zo’n malossi voorvario. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.