Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › 65cc polini start niet na bewerken Carter en krukas
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 november 2025 om 16:09 #830699
Goedendag forum leden,
ik heb afgelopen week mijn blok maar eens wat uitgevijld en de timing van m’n krukas aangepast. Hierna heb ik hem weer in elkaar gezet en wil ie niet meer starten. Heb werkelijk geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Hij maakt 1-3 omwentelingen en daarna stopt ie weer. Hij heeft vanmiddag heel even voor 10 seconden gelopen alleen viel toen weer uit. Maakte toen een beetje het geluid alsof ie te weinig brandstof kreeg. Hij vonkt wel als een tierelier en de bougie is ook nat. Zou iemand mij kunnen helpen of advies kunnen geven?
er zit nu onder:
65cc polini
Barikit krukas
13/13 carb
malossi luchtfilter met sproeier 66met vriendelijke groet,
jesse
Dankjewel23 november 2025 om 16:15 #830701Carter pakking goed dicht ? keerring goed gemonteerd ?
Deo test doen of er lekjes zijn !TICKLING BARN23 november 2025 om 16:20 #830702Crullie bedankt voor je snelle reactie. Carterpakking zit goed, keerring twijfel ik wat aan want die zit op dezelfde hoogte als de Carter en op een plekje een heel klein beetje verder. Zou dit het probleem kunnen zijn? En kan ik wel een deo test uitvoeren als hij niet loopt?
Dankjewel23 november 2025 om 18:25 #830704Wat heb je allemaal bewerkt aan je blokje?
punten of elektronisch ontstoken?beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.23 november 2025 om 20:03 #830706Ik heb de inlaat poorten vergroot naar de maat van m’n cilinder, m’n inlaat uitgevijld naar 12,5mm, boostpoorten toegevoegd en heb de timing van m’n krukas aangepast. Ik heb een contactpunten blok.
Dankjewel24 november 2025 om 09:59 #830721Wat heb je zelf al geprobeerd?
24 november 2025 om 20:17 #830725Bedankt voor de reacties,
hij loopt inmiddels weer. Alleen als ik vol gas geef dan reageert hij daar niet meteen op. Als ik hem wat rustiger laat opkomen dan komt ie wel in hoge toeren. Heb net de deo test gedaan maar geen valse rondom de cilinder. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Dankjewel24 november 2025 om 22:08 #830726Valse lucht kan ook via het carter of bij de carburateur.
25 november 2025 om 08:46 #830727Daar trok hij ook geen valse lucht. Ik ga een grotere sproeier proberen omdat als ik in een keer vol gas geef hij amper in toeren veranderd, maar als ik hem rustig laat opkomen dan komt ie wel hoger in toeren. Dit is toch ook een kenmerk van een te kleine sproeier?
ps. Zit nu een sproeier 66 in die ik er voor het bewerken ook in had.
Dankjewel25 november 2025 om 10:06 #830728Simpel. Test met sproeiers 64 66 68 70 72 74
Begin met de kleinste en monteer steeds een grotere sproeier tot de brommer stottert,
dus viertakt op top. Monteer dan weer de sproeier van daarvoor, één maatje kleiner dus.
Monteer bij elke proefrit steeds volledig luchtfilter én uitlaat.Moet de cilnderset nog ingereden worden? ga dan met deze sproeier eerst 500-800km inrijden
en vermijd daarbij hoge toerentallen en langdurig op één toerental rijden.Daarna ga je met bougie B6HS een lang stuk volgas rijden, stoppen, brommer direct uit zetten
en dan de kleur van het porselein van de middenelektrode van de bougie bekijken. Die moet koffiemetmelkbruin zijn. Donkerbruin of donkerder? Dan één maatje kleinere sproeier.
Lichtbruin tot grijs/wit? dan één maat grotere sproeier. Net zolang tot het goed is.
Monteer bij elke proefrit steeds volledig luchtfilter én uitlaat.
Haalt de brommer GPS +70km/u ga dan over op bougie B7HS.Meng 98 E5 benzine in 1:50 verhouding met tweetaktolie van een bekend merk.
Zorg dat de ontsteking perfect op 0.45 staat met de zuiger in bdp.
.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 november 2025 om 14:26 #830730Heel erg bedankt voor je reactie Wim. De cilinder is al ingereden. Wat maakt het verschil in bougies in top en acceleratie? Ik heb nu een b8hs.
Dankjewel25 november 2025 om 15:44 #830731Niets. Maar de bougie heeft een bep. warmtegraad. De bougie 8 is veel te koud voor jouw setup,en zal bij sproeier kiezen aan de hand van de kleur van de bougie een te donkere kleur kunnen vertonen waardoor je steeds met een te kleine sproeier zal rijden en de boel kan vast/warmlopen door te weinig benzine (=koeling en smering) vanwege die te kleine sproeier.
Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.