Vespa-Ciao.NL
:: 65cc DR vs 65cc malossi

Home Forums Techniek Opvoeren 65cc DR vs 65cc malossi

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Ongeveer 85- 90 km/h he , heb geen gps.

Waarom moet je nieuwe zuigerveren halen ? dat duurt een hele lang tijd voordat die zijn versleten.

Leo
      Topic starter

omdat je zo’n grote zuigerspeling had. wat was je setup dan?

hansieb
        Moderator

Groot groot , de tolerantie van een nieuwe dr is niet te groot. Hij ratelt alleen een beetje omdat die niet te klein is.

Cilinder : 43mm DR evo
          Carters : Kickstart getuned, inlaat 13mm en spoelers aangepast op cilinder
          Carb. : 13 / 13 @ sproeier 68
          Poelie : 65
          Uitlaat : Proma circuit
          Krukas : AW tuned kickkruk
          Snelheid : 85-90
          Brommer : Ciao

Leo
          Topic starter

ja kijk jij hebt alles mooi getuned. hoe hard zou ik kunnen gaan dan:

speed engine
            65cc DR EVO
            13 13 carb
            sproeier 68?
            std krukas
            polini top one
            polino filter
            poelie 70

JayL
            Bijdrager

De DR is zoiezo sneller dan de Malossi. Ik snap alleen niet waarom de Malossi bij zoveel mensen het niet lang volhouden, bij mij is die nog echt mooi heel. Zonder krassen en zonder verbrande plekken op de zuiger 😕

Maar goed, ik zal maar ooit de Malossi op dezelfde manier als mijn getunede DR bewerken en dan kan ik pas een goede vergelijking geven. Op dit moment kun je beter voor de DR gaan, bovendien is die veeeeeeel goedkoper dan de Malossi :thumb

En als antwoord op jouw vraag, als ik met een std getuned blokje al makkelijk de 75 haal , dan kan jij met die setup zeker harder 😉

Leo
              Topic starter

oke sweet:D en ik wil hem zo binnen kort inrijden als ik mijn velgen terug heb. welke sproeier maat moet ik dan gebruiken ik zit te denken aan 68 is dit groot genoeg? hij moet wel extra smeren.

JayL
                Bijdrager

In die richting ja 😉

Leo
                  Topic starter

oke maar ik kan hem wel gewoon 1 op 50 laten rijden? het kan trouwens toch niet goed zijn dat je hem 500 meter ff rustig laat rijden en dan gelijk vol gas gaat. zoals mijn kameraad doet

JayL
                    Bijdrager

Nou ja, alles op eigen risico he 😉

Mijn geheime inrij procedure :lol
                      een iets groteren sproeier in, laat de motor een paar minuten warmlopen, ff een paar rondjes rustig rijden in de buurt en af toe beetje volgas geven (niet te lang inhouden natuurlijk). dit doe je een paar dagen. Als die een beetje is ingereden kun je wat langer volgas geven. Als je dit ander half week volgt, is die vrijwel volledig ingereden en kun je lange stukken volgas rijden 😉

En ik gebruik ook NOOIT synthetische olie bij de inrij periode. Gwn wat extra olie erbij gooien.

G-no
                      Donateur

waarom geen synthetische olie gebruiken?

Leo
                        Topic starter

oke dus half synthetisch en hoeveel is extra, olie 2 a 3 dopjes ofzo? en welk merk castrol?

JayL
                          Bijdrager

G-no :
                            waarom geen synthetische olie gebruiken?

tijdens de inrij periode moet de zuiger in de cilinder inslijten. synthetische olie gebruik je juist om dit tegen te gaan.

na de inrij periode dus wel synthetische olie voor duidelijke redenen :lol

Leo
                            Topic starter

half synthetisch en hoeveel olie moet er in? 3/4 dopjes ofzo van castrol?

noellke
                              Bijdrager

nou ik zou zkr met inrijden 1op40 mengen.. 1 liter olie op 40lieter benzine dus, 0,1 liter olie op 4 liter benzine ik weet niet precies hoegroot een vespa tank is dus ik doe het meestal zo.

Leo
                                Topic starter

oke danku mensen voor de hulp

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.