Vespa-Ciao.NL
:: 65cc start niet

Home Forums Techniek Mechanisch 65cc start niet

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Bijdrager

Maar een vraag bleef onbeantwoord.
      Is de DR cilinder een verse nieuwe of kocht je een anders ellende?
      Bij een nieuwe is de compressievraag ook beantwoord.

Heb je er überhaupt al grote stukken mee gereden?
      Ik vraag dit omdat veel beginners zomaar beginnen te rijden met nieuwe cilinders
      zonder aanpassingen aan sproeiers etc. De cilinders 5x warmlopen onderweg en zij
      maar denken dat ie even uitvalt en daarna weer hup rijden.
      Die kan je dan weggooien.
      Of verkopen aan onwetende 😉
      Dus.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Ciao_x48
      Topic starter

Extra info ik heb deze cilinder nieuw op jmpb gekocht. En heb hier nog niet mee kunnen rijden dus cilinder is niet ingereden.
        dit is niet mijn eerste keer dat ik een motor heb gereviseerd dus heb ondertussen ook wat ervaring maar nog nooit een probleem als dit gehad.

Wim
        Bijdrager

Ah oké.
          Je hebt ervaring dus.
          Als je echt aan het einde der onderzoeken bent, doe ik altijd,
          blokje er onder vandaan halen en weer helemaal opnieuw opbouwen.
          Kan er ook niets anders van maken.

En bij CDI ontstekingen willen de draden vanaf de spoelen uit het blok tot in de 1e stekker
          buiten het blok vaak wel gaan verbrokkelen, isolatie scheurt, waardoor vonken naar massa slaan en dus spanning weglekt waardoor te weinig overblijft om de bougie onder druk, dus gemonteerd, te laten vonken.

Check dat ook.
          De draden moeten lekker zacht en soepel zijn.
          Anders nieuwe bedrading aan de spoelen solderen tot en met in de eerste stekker, zoek ook topics daarover hier, er is genoeg over geschreven.

Gr. Wim.

Ciao_x48
          Topic starter

Draden zijn nog soepel ik heb de weerstand van de spoelen gemeten deze zijn in orde volgens dat ik heb gelezen. Ik had in voormiddag nog gereden met mijn 50 cc en na 3 uur zat mijn 65 cc er op dus zou raar zijn op zo korte tijd dat dit niet werkt toch ?

Ciao_x48
            Topic starter

imageKlopt dit dat nu de zuiger onderaan staat dit is ciao met cdi.

Mischa
              Bijdrager

Als je de bougie er uit haalt kun je ook zien of de zuiger boven of beneden staat. Heb je de zuiger wel goed om gemonteerd? En een grotere sproeier of zelfs een grotere carburateur er op gezet?

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Ciao_x48
                Topic starter

Wanneer hij op dit punt staat staat de zuiger beneden.pijl van de zuiger richt naar de uitlaat. Heb al verschillende sproeiers geprobeerd gebruikt en heb een 12/12 carburateur dus normaal geen probleem .

Wim
                  Bijdrager

Als je de bougie er uit haalt kun je ook zien of de zuiger boven of beneden staat. Heb je de zuiger wel goed om gemonteerd? En een grotere sproeier of zelfs een grotere carburateur er op gezet?

Is al ter sprake geweest.

Gr. Wim.

Wim
                    Bijdrager

Wanneer hij op dit punt staat staat de zuiger beneden.pijl van de zuiger richt naar de uitlaat. Heb al verschillende sproeiers geprobeerd gebruikt en heb een 12/12 carburateur dus normaal geen probleem .

Ja, je kan nog even kijken of je spie en zijn spiebanen nog in één lijn zijn.
                      Maar dan moet toch ook het blokje er af.

Carburateur is brandschoon uiteraard.
                      Vlotter sluit mooi af.

Gr. Wim.

Patman
                      Bijdrager

Heb je gekeken of hij uberhaubt vonkt? klinkt alsof je de CDI draadjes verkeerd hebt zitten.

Wim
                        Bijdrager

Hij vonkt.
                          Als je had gelezen, wist je t :mrgreen:

Gr. Wim.

Ciao_x48
                          Topic starter

Hij vonkt en de draden zitten juist dit staat mooi op de cdi geschreven welk kleur waar ook had voor veiligheid voor het demonteren foto genomen.

Wim
                            Bijdrager

Sproeierbuis doorgeprikt waar de sproeier in zit.
                              Dus ook in de carburateuropening de twee kleine gaatjes doorprikken in de spraypilaar en ook de 3e onder op de bodem.
                              En zeker zijn dat alles doorgeprikt is en ook echt open is, ieder kanaaltje dat je vind in je carb.
                              Geen luchtspuit dan blaast het vuil dieper en vaster. Gebruik daarvoor één adertje van een oude kabel.

Gr. Wim.

Ciao_x48
                              Topic starter

Ik zal dit nog eens proberen en anders haal ik het blok er eens uit.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.