Vespa-Ciao.NL
:: 65 of 70 cc met een 105 poulie.

Home Forums Techniek Opvoeren 65 of 70 cc met een 105 poulie.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

alienxxl
    Topic starter

Hey mensen.
      ik heb het een tijdje druk gehad, maar hier ben ik dan weer:)
      kheb men brommer nog zoals hij vantevore was met 60cc enzo en t rijdt allemaal wel lekker, maar ik heb ondertussen met de scooter van mijn vriendin alweer 2 boetes binnen gehaald. 1kw, dus 90 euri in 2 weken.
      Nu heb ik geen zin meer in de boetes met de scooter, dus deze wordt afgevoerd…. (nadeel is, dat ik eerst wat aanpassingen had gemaakt en toen 1 kw op de bank had, en vervolgens alles standaard had laten maken en toen 1,1 kw:|)
      aanpassen wordt dus nog een hele klus, maar goed.
      Nu ben ik zelf aan het denken om mijn vespa wat te veranderen.
      Ik heb nu een 60cc met 70 poulie, dus dat is ong. 70km/u.
      nu wil ik mij morgen de 95 poulie weer erop gaan zetten en vervolgens weer groene trekveertjes in de koppeling en dan es kijken hoe hard men brommer optrekt.
      In de toekomst wil ik een 70cc halen met een 105 poullie.
      Toch heb ik geen zin in een boete op de rollebank. of in ieder geval niet meer dan 30 euro.
      Is dit te bereiken met 70 (of 65) cc met een 105 poulie?
      en zou het blok dan niet heeeeel snel kapot zijn?
      heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Franz
      Bijdrager

105 pouli dat past niet in je frame dan moet je het een beetje aan passen dacht ik .

maar mij lijkt het niet echt gezond hij draait super veel toeren en hij zal niet over de 50km komen.
        zal wel lekker trekken hoor maar als je met 70cc rijd kun je gerust blauwe trek veren pakken van polini.

ik zou het laten bij 95pouli en mischien je carter enzo tunen dan loopt die ook beter .

alienxxl
        Topic starter

maar ik wil dus hard optrekken en de politie gek maken, maar amper een boete krijgen….
          hoe krijg ik dit voor elkaar?
          en ik zit dus met de superveel verbruikende 60 cc nu. *1 op 12*
          hier wil ik zeker vanaf.

citta70cc
          Bijdrager

Volgens mij is het zo dat het aantal kilowatts op de rollenbank geen verschil geeft met een grote of kleinere poelie.
            Het blokje leverd toch hetzelfde vermogen?
            En vermogen is heel wat anders als topsnelheid.

Daarom klopt die omrekenformule van de wouten ook niet!

Correct me if I’m wrong!

Mzzl, Roel

alienxxl
            Topic starter

jah dacht ik ook maar ik heb het dan ook nagevraagd aan de politieagent en die zei dat eigenlijk alleen de topsnelheid berekend kan worden.
              en besides, de brommer mag 45km/u gaan.
              als ik op de rollen te veel heb en ik laat zo’n agent rijden en de teller geeft niet meer aan dan 50 of 60…. de teller wijkt altijd wel af..
              ik betaal nix.

Franz
              Bijdrager

wat heb je dan voor een sproeier er in zitten?
                ik denk met een 105pouli dat die meer vermogen heeft omdat die met een lichte overbrenging zit. denk ik toch

alienxxl
                Topic starter

ik weet niet welke sproeier er nu inzit:(
                  alles moet morgen weer open en dan check ik het ff.
                  mits dat het weer een beetje minder sneeuwerig is:P

gielos
                  Bijdrager

kw wordt toch berekend in de omwentelingen van de rollerbank!
                    Dus dan maakt een grote pouli niks uit, in iedergeval midere boete!

alienxxl
                    Topic starter

bedoel je nou dat het geen verschil maakt om een kleinere poulie op je vespa te zetten? qua boetes dan? volgens mij in ieder geval wel.

Vespaflappie
                      Bijdrager

zeker wel…..Rollerbank meet aantal omwentelingen v je wiel; dus als je grotere poulie heb rijd je zachter=minder boete:)

alienxxl
                        Topic starter

jah das precies wat ik moet hebben.
                          maar ikwil nu van mijn benzineverslaafde 60cc blok af.
                          zoals ik aan heb gegeven gebruikt men brommer nu 1 op 10 ofzo.
                          nu wil ik een ander blok, en geen 60 cc meer.
                          dan maar een 70 cc. duchtig geluidje.
                          en nog steeds geen boete op de rollerbank d.m.v. super grote poulie.
                          105 als mij dit lukt.
                          de vraag is, denken jullie dat ik dan nog boetes krijg, en is het mogelijk om zo’n 105 poulie erop te fixen?
                          wat zou de snelheid worden met een 105 poulie?

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

zet dan een snorklok erin met 80 poelie ofzo, trek je supersnel en rij je niet harder als 45-50 ? mss langzamer wel en met poelie 70 weer iets sneller

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

alienxxl
                            Topic starter

snorklok op 70cc?
                              wat kost zo’n snorklok ongeveer?
                              en wat kom ik dan allemaal aan aant passen?
                              en gaat mijn vespa dan weer zo veel benzine gebruiken?

Ciaofrank
                              Bijdrager

ik snap niet dat de jouwe zoveel zuipt, ik heb 43mm cilinder, deze zuipt totaal niet (1 op 30 ofzo).

Maar ik heb ook wel eens voor de gein een grote poelie erop gezet maar ik werd echt bang van die toeren op max snelheid, dat kan niet goed zijn…

Als je langzamer wil zou ik gewoon een citypower uitlaat nemen, dan trekt ie lekker en gaat ie niet zo hoog door in toeren, als je er dan 80/95 poelie opdoet dan rijdt ie heerlijk hoor, en de boete zal ook wel meevallen dan

trouwens als jij met dikke toeren 45 gaat rijden dan gaat ie wel zuipen jah 😀

mzzls

Frenkie
                                Bijdrager

Met een 105mm poeli gaat ie ook weer veel zuipe hoor.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.