- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 9 maanden geleden door beunhaaz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 juni 2012 om 07:21 #184365
Hallo Vespa forum.
Ik heb op het moment een vespa ciao mix ( elektronisch ) die ongeveer 35 KM per uur loopt, Ik heb er een poelie 95 in voor de trekkracht omdat ik hem eigenlijk alleen maar gebruik voor wheelyen.Nou zit ik met het volgende. Ik wil niet de trekkracht kwijt door bijvoorbeeld kleinere poelie te monteren, maar toch eigenlijk wel iets harder als 30/35 gaan onderweg naar me werk.
Nou had ik een aanbod gekregen van een vriend van me die mij zijn 65 cc Cilinder wilde verkopen en mijn vraag hierbij was het volgende.
Wat moet ik er aan veranderen om deze cilinder te monteren en hoe hard zou deze ongeveer lopen zonder verdere aanpassingen?
Mocht dit niet een goede optie zijn wat moet ik er dan allemaal wel aan aanpassen? de topsnelheid moet eigenlijk niet “belachelijk” snel worden. Kilometertje of vijftig ongeveer
Iemand suggesties of tips?
Wheelyen vind ik geweldig maar 30 rijden is dan weer niet mijn ding 😛
Graag hoor ik van jullie jullie ideeen.
alvast bedankt 😉
groeten uit Leeuwarden
HopHopAchterwiel
6 juni 2012 om 08:13 #195731Je hoeft niet veel te veranderen, alleen een grotere sproeier en een luchtfilter, of een gat bijprikken in je std filter….wil je in de toekomst wel wat veranderen om nog wat meer trekkracht te krijgen, een vario nemen, cartersbewerken, poorten doortrekken, en een 13/13 nemen…een 95 pouli op een 65 cc zal wel gaan toeren.
6 juni 2012 om 09:42 #200045Zelf zou ik voor een koppel cilindertje gaan of vario set. Vele male gemakkelijker om mee te wheelien
Want we weten dus niet welke cilinder dat is. En met 95 poelie zal je overtoeren krijgen denk ik6 juni 2012 om 09:42 #198987het kan zijn dat je een snorcarter onder je brommer hebt hangen. mocht dit zo zijn kan je geen andere cilinder monteren omdat er een soort begrenzing in het carter zit. dit zou je moeten uitfrezen zodat hij er dan wel op kan.
3 juli 2012 om 06:46 #199426Hey jongens,
ben gister nog wqat aan het prutsen geweest met de 65cc op mijn snor ciao mix.
het is trouwesn een DR65 zag ik net maar met een snor carter is het dus niet mogelijk om hier de 65 cc op te zetten?
Ik dacht gisteravond ik plak hem er even onder maar toen het donker begon te worden heb ik de zip maar uit de schuur gehaald om hier mee van punt A naar B te komen zolang ik de ciao nog niet weer in elkaar heb.Iemand tips, feiten, of ideeen? graag.
MvG
3 juli 2012 om 08:49 #199612Nee dit is niet mogelijk, wat de jongens al zijden hy is begrense op je carters. Jou cilinder past er niet in. Je zal een stukje van het alu moeten weg halen. En als nog ik weet niet of het echt nut heeft omdat je een snor inhaald heb. Je kan ook een ander uitlaatje proberen!
Gr
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.