Vespa-Ciao.NL
:: 60cc DR zuiger wil niet in cylinder

Home Forums Techniek Opvoeren 60cc DR zuiger wil niet in cylinder

10 berichten aan het bekijken - 46 tot 55 (van in totaal 55)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joey636
    Bijdrager

en je zuigerveren hebben niet te veel speling en ze zijn nog goed.

bobbie88
      Topic starter

Zuigerveren heb ik nieuw gekocht, de slotspeling op 0,40mm gemaakt dus dat zou goed moeten zijn, en ze zitten ook beide goed om erop..

joey636
        Bijdrager

hmm heb je eerst rustig gereden met die nieuwe krukas lagers?

bobbie88
          Topic starter

ja, het blok loopt pas sinds gister en ik heb alleen nog maar kleine stukjes in de straat gereden, en dus geen een keer helemaal open getrokken ofzo. Heb hem ook eerst goed warm laten draaien enz..

bobbie88
            Topic starter

De jongen van wie ik deze dr 60cc heb gekocht zegt dat de uitlaat op de cilinder niet is gelast, nou volgensmij is dat toch écht wel het geval! Willen jullie even in mijn album kijken naar de foto’s van de 60dr? En dan even melden wat jullie denken?
              De uitlaat poort hoort volgensmij gewoon zo te zijn als op dat plaatje hieronder:

pier
              Bijdrager

volgens mij wel aan gelast.. je ziet ook zown kloder derlangs zitte ( alsk dit goed zie! )

bobbie88
                Topic starter

Ja precies, dat bedoel ik.. En daardoor kan m’n uitlaat dus niet ver genoeg meer over dat uitlaatstukje op de cilinder en schiet los als ik ga rijde:|

Thijs_DR_Evo
                  Bijdrager

0,4 mm speling??? Jezus das wel erg veel. Ik heb van een DR nog nooit een zuigerveer hoeven aanpassen. Nog nooit. (een originele DR veer that is)
                    Daarbij is het grote onzin om krukaslagers in te rijden, enige dat ingereden moet worden is het contact tussen zuigerveer en cilinderwand, krukaslagers inrijden is echt bullshit.

grz Thijs

PoliniCiao
                    Bijdrager

bobbie88 :
                      De jongen van wie ik deze dr 60cc heb gekocht zegt dat de uitlaat op de cilinder niet is gelast, nou volgensmij is dat toch écht wel het geval! Willen jullie even in mijn album kijken naar de foto’s van de 60dr? En dan even melden wat jullie denken?
                      De uitlaat poort hoort volgensmij gewoon zo te zijn als op dat plaatje hieronder:

die fotos zijn n beetje wasig. Krijg je hem er niet scherper op?

bobbie88
                      Topic starter

PoliniCiao :

bobbie88 :

die fotos zijn n beetje wasig. Krijg je hem er niet scherper op?

Nee,
                        het blok zit nog op me brommer en ik ga die er niet af halen voor een fototje, en op deze manier krijg ik hem niet scherper.. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd, kijk maar naar het aantal foto’s;) Maarja je ziet toch wel duidelijk dat er een las op zit? Hij is in ieder geval niet hetzelfde als die orginele uitlaat

10 berichten aan het bekijken - 46 tot 55 (van in totaal 55)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.