Vespa-Ciao.NL
:: 60cc DR zuiger wil niet in cylinder

Home Forums Techniek Opvoeren 60cc DR zuiger wil niet in cylinder

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Niels
    Bijdrager

als ik jou was zal ik hem er gewoon even onder zetten! Dan kan je blok teminste goed draaien als je hem aanrend, en je kan zo zien of die goed vonkt. En het is toch geen werk om even je blok te monteren kost mis 5 minuten, als je alleen het blok + koppeling monteerd.

bobbie88
      Topic starter

Ja ik moet dan m’n ”gewone blok” er onderuit halen, dus uitlaat en koppeling eraf.. En ik moet ook eerst m’n sproeier nog veranderen in mn carburateurtje. Moet ik toch ff wat meer tijd hebben, heb nu nog maar 30minuutjes:P Nouja ga van de week wel weer verder, iig bedankt voor de hulp

pier
        Bijdrager

Je hoeft je sproeier niet te verwisselen:P
          De carb en luchtfilter hoeven er neit op om te kijken of hij vonkt..
          alleen het blok, koppeling, v-snaar en poulie :thumb

bobbie88
          Topic starter

pier :
            Je hoeft je sproeier niet te verwisselen:P
            De carb en luchtfilter hoeven er neit op om te kijken of hij vonkt..
            alleen het blok, koppeling, v-snaar en poulie :thumb

Hoe kan ik dit dan zien? Op de manier zoals ik zei? de bougie in je bougiedop doen, maar dan de bougie niet vastdraaien in de cilinder? En als het goed is zie je dan bij je bougie vonkjes?

Onkruidzaaier
            Bijdrager

Je moet wel de schroefdraad van de bougie, tegen een framedeel, of je cilinderkop.. ofzo aandrukken..
              Als je dan vonkjes ziet… dan heb je een vonk 8)

bobbie88
              Topic starter

Nu snap ik hoe het komt dat ik geen vonkjes zie. Ik heb de (3!!!!!!!) bobines die ik heb allemaal even uitgetest op mijn eigen Ciaotje, en waarempel, hij start niet! Dus gewoon alle 3 die bobines zijn niet goed! Nouja dan maar ff proberen met m’n eigen Bobine van mn Ciao.

FonS
                Bijdrager

ehm… drie slechte bobines?? lijkt me stug

bougiekabel + bougie dop al eens vervangen?

bobbie88
                  Topic starter

FonS :
                    ehm… drie slechte bobines?? lijkt me stug

bougiekabel + bougie dop al eens vervangen?

Ik heb het volgende gedaan:
                    De bobine van mijn rijdende brommer eraf gehaald, de rest (bougie kabel + bougie dop etc hetzelfde gelaten). Daarna een andere bobine ertussen gezet, dus het enige wat veranderd is, is die bobine. Dan rennen, nouja hij start niet. Andere bougiekabel erin gedaan, nog een keer proberen, start weer niet. Toen weer m’n goeie bobine erop gedaan, die ándere bougiekabel eraan gedaan, en toen start hij wel. Dus beide bougie kabels etc zijn gewoon goed. Nouja dit proces met 3!! bobines herhaald.. Dus lijkt me toch écht, hoe vaag het ook is, dat het aan die bobines licht:|

ArvidW
                    Donateur

Lijkt mij het verstandig om die 3 bobines allemaal mooi weg te flikkeren en een nieuwe te kopen. Ik zou ze zelf bewaren en dan nogmaals 2 uur verkloten omdat ik perongelijk weer zo’n kapotte heb gepakt:lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

bobbie88
                      Topic starter

ArvidW :
                        Lijkt mij het verstandig om die 3 bobines allemaal mooi weg te flikkeren en een nieuwe te kopen. Ik zou ze zelf bewaren en dan nogmaals 2 uur verkloten omdat ik perongelijk weer zo’n kapotte heb gepakt:lol

ja inderdaad! Haha, ik had ze ook bijna weer teruggelegd in me kist met onderdelen maar bedacht me dat dat niet zo slim is;) Maar ik ga geen nieuwe kopen, ik gebruik m’n gewone wel die nu op m’n goeie brommer zit. Maarja uit lui-heid pak je die bobine die toch al in die kist ligt, i.p.v. dat je een Zeker goeie bobine ff van je brommer afhaalt;)

bobbie88
                        Topic starter

oké, ik gebruik deze topic gewoon om vragen te stellen over die 60cc DR.
                          Ik heb hem nu op me brommer zitten, en hij loopt goed!! Alleen dit blok maakt wel een beetje een raar geluid. Het is niet heel erg, maar het klinkt alsof het een beetje stroefjes draait. Ik heb wel m’n blok gereviseerd (nieuwe lagers dus) en er nieuwe zuigerveren op zitten, zou het hierdoor kunnen komen? Dus dat dat gewoon komt omdat het nog moet worden ingereden? En klopt het dat de lucht die uit de uitlaat komt een beetje anders ruikt dan bij een normaal blok die al helemaal is ingereden?

Thijs_DR_Evo
                          Bijdrager

Shims niet vergeten bij de krukas?

grz Thijs

bobbie88
                            Topic starter

De shims ben ik niet vergeten nee, en ik heb net gekeken of me zuiger goed om zit, en ook dat is het geval.. Ik weet niet wat het kan zijn!:|

Thijs_DR_Evo
                              Bijdrager

Springringetje bij de ontstekingsnok? (Tussen nok en vliegwiel)

grz Thijs

bobbie88
                                Topic starter

ook die zit er op

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.