Vespa-Ciao.NL
:: 60 halen, wat nog te doen?

Home Forums Techniek Opvoeren 60 halen, wat nog te doen?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SjoerdCiao
    Donateur

SpeedDemon :
      Kijk, ik zeg ook dat ie het moet proberen. Ik heb de panty tussen de 2 helften gedaan van het filter, het gaat niet alleen over meer lucht maar zeker ook over hoe die binnenkomt.

Mijn beste resultaten heb ik gehaald met een ori filter waar de bovenkant (net boven opname) afgezaagt was met een panty erover. 98km/h DR43evo, poulie 60 en een proma cc. Zonder filter net 92km/h. (En een testtrack van 4,5km)

Ik ben de laatste tijd steeds meer aan het denken over een soort air-boxje, ik denk dat de lucht daar gefilterd minder turbulent (lees sneller) de carb in kan.

Maar goed, proberen kan geen kwaad (lees minder)

98km/h?:?, Herr Flick haalt met zijn setup net 99,4km/h, t lijkt me zeer sterk dat jij met je 70cc en proma cc, 98km/h haal hoort:con

SpeedDemon
      Bijdrager

Daar zijn wel meer discussies over geweest en zonder filmpje met GPS data erlangs is natuurlijk niet alles zomaar te geloven. Waar het mij over gaat is de 6km/h verschil door een ander filtertje te gebruiken.

Leeg
        Topic starter

@ aa-t : dat had ik al in m’n achterhoofd zitten, maar ik weet niet hoe ver (breedte & hoogte) ik moet vijlen, en hoe ik dit het beste kan doen, ik weet niet of iemand hier een duidelijk voorbeeld van heeft? zou fijn zijn!

Mike
          Bijdrager

aan elke kant eens beginnen met 0,5 t/m 1,0 mm levert al merkbaar verschil op.

Mike

SjoerdCiao
            Donateur

Er is een how-to hiervoor, kijk maar eens onder het kopje “How-to” bovenaan de website;)

Leeg
              Topic starter

ik denk dat jij het verkeerd begrepen hebt, het gaat over de uitlaat, niet de inlaat!
                & anders ben ik gewoon scheel, over uitlaatpoort kan ik geen howto vinden…:con linkje?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.