Vespa-Ciao.NL
:: 60 cc welke uitlaat?

Home Forums Techniek Opvoeren 60 cc welke uitlaat?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

silviejo
    Topic starter

deze setup ga ik halen:
      60 cc dr
      13/13 dell ortho
      malossi power luchtfilter
      80 of 70 poeli
      inlaat uitgeveilt.

Ik wil zelf eigenlijk gewoon een city power. Omdat ik dan minder snel gepakt kan worden. Ietsje minder maar toch iets veiliger, en me ouders zien het dan ook niet :P.
      Is het dan erg dom om citypower onder 60 cc te zetten omdat de brommer misschien net zo goed presteert bij 50 cc? Of heeft iemand nog een andere suggestie voor middeltoerige uitlaat die er ook beetje standaart uitziet.

En kan ik beter 70 of 80 mm poelie nemen. Ik wil graag snel optrekken maar ook weer niet te veel verliezen op de top.

bedankt alvast

PoliniCitta
      Bijdrager

met poeli 80 ga je denk ik rond de 45/50 en poeli 70 50/55

ik rij met de mijne met poeli 65 polini trekveertjes en citypower en 13.13 sproeier 65

cp’s op 0.45

rij ik 60/65

met poeli 65 trekt de mijne heerlijk 😀
        en ook nog redelijk op top:)

G-no
        Donateur

ik reed eerst met 43mm op 80 poelie en citypower, trok goed op en door, en de top was zeker niet mis( ik schat rond de 65) en het rijd ook heerlijk rustig…

Kay
          Bijdrager

Nou genoeg mensen zie ik de laatste tijd rondrijden met citypower en 70cc,omdat er veel controlles zijn.
            Ik krijg van iedereen zowat te horen dat het mega lekker optrekt en de top toch nog de de 60 a 65km/h is.
            Vooral de 60cc dr is een leuk vervangingscilindertje voor de 50cc en trekt lekker.Persoonlijk zou ik 80 poulie pakken,deze trekt en nog leuk op en je top is nog leuk.

Edit: 3 posts in 1 minuut=)

G-no
            Donateur

mattiee :
              met poeli 80 ga je denk ik rond de 45/50 en poeli 70 50/55

ik rij met de mijne met poeli 65 polini trekveertjes en citypower en 13.13 sproeier 65

cp’s op 0.45

rij ik 60/65

met poeli 65 trekt de mijne heerlijk 😀
              en ook nog redelijk op top:)

dit is wel op citta, dus die poelie 65 op citta zal ongeveer overeenkomen met poelie 80 op ciao

silviejo
              Topic starter

bedankt voor de snelle reacties:D

het word dus een City Power met 80 mm poelie!

DANKU!

silviejo
                Topic starter

Of moet ik toch 65 of 70 mm poelie nemen? Scheelt de trekkracht echt met 80 mm ?

G-no
                  Donateur

Ik denk dat het optrekken dan niet zo fantastisch word, ik kan het ook fout hebben, ik weet aleen dat een poelie 80 uberchill rijd….

Jelle1989
                    Bijdrager

ik reed ook met 80 poeli, optrekken doet ie goed en me top is precies 60.
                      Dus ik vind het wel goed…

Wouz-LwB
                      Donateur

Me broer rijd met een 60 dr , uitgeveild carter , 13/13 ,malossi filter , 70 poeli en een cittypower. Trekt goed en rijd een 65/70.

Mike
                        Bijdrager

weet niet of je de spullen al hebt maar en 60cc DR ken je niet meer nieuw krijgen hoor! althans niet in pen 10 versie.. pen 12 nog wel. neem anders een polini 41mm ofzo.. die heb ik zelf en rijd erg leuk!.

en een proma circuit doet wonderen..

Mike

TimoO_
                          Donateur

en anders n proma replica wel.. maar daarmee word je eegt snel gepakt als je het mij vraagt.. en ik weet niet egt of proma replica zo’n goede 60cc cilinder is, beter dan 50cc maar denk dat ie tog beter op 70cc gaat..

silviejo
                            Topic starter

die 60 cc dr koopt ik 2ehands van iemand met alles erbij. Ik weet niet of dit pen 10 of 12 is maar wat maakt dit uit dan ?

Kay
                              Bijdrager

Pen 12 betekent dat je een pistonpen van 12 mm hebt zonder naaldlager.En Pen 10 is een krukas waar je een naaldlager mee moet gebruiken en een 10mm dikke pistonpen.Dus als je een 12 pen zuiger hebt en je hebt een 10 pen krukas zul je of een 10 pen krukas moeten kopen of een 10 pen zuiger.

ArvidW
                                Donateur

Kay :
                                  Pen 12 betekent dat je een pistonpen van 12 mm hebt zonder naaldlager.En Pen 10 is een krukas waar je een naaldlager mee moet gebruiken en een 10mm dikke pistonpen.Dus als je een 12 pen zuiger hebt en je hebt een 10 pen krukas zul je of een 10 pen krukas moeten kopen of een 10 pen zuiger.

Pen 12 bestaat ook in een versie met naaldlager.

80pully + cittypower = goeide combi en top (met mijn DR70evo) van 61liggend (digitaal gemeten) Ik denk dat jij dat met de 60cc variant ook wel gaat halen, mischien net paar km uur langzamer.

Dr60 is een redelijk hoogtoerig cilindertje, eigenlijk hoort er geen cittypower op, maar hij rijdt er zeker goed mee. Hij zal tot de 50 goed trekken en daarna doorsukkelen naar 55-60ofzo. Het grote voordeel van cittypower is dat vanaf 0 er power is, wat je bij een proma ofzo niet hebt. Daar moet je eventjes wachten op een boost.

Monteer ook gelijk eventjes polini Groen, of Blauw (ik zou blauw nemen) dan ben je zeker rap weg bij het stoplicht.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.